.
Befogadó egyetem
2022. január 24.
Fogyatékosságügyi alapismereteket tanulhatnak a hallgatók a Nyíregyházi Egyetemen.
2021. szeptemberében a Nyíregyházi Egyetemen elindult a fogyatékosságügyi alapismeretek C típusú tantárgy oktatása. Létrejötte az egyetem vezetésének inkluzív és nyitott szemléletének és a Szociálpolitikai Innovációs Közhasznú Nonprofit Kft. MONTÁZS projektje fogyatékosságügyi tanácsadó szolgáltatásának köszönhető.
A pedagógus és szociálpedagógus hallgatók a tantárgy keretein belül megismerhetik a fogyatékossággal élő csoportokat, tájékoztatást kapnak a fogyatékos személyek életéről, mindennapjairól, és megfelelő, naprakész információkkal gazdagodnak arról, hogy a későbbiekben (munkájuk során), hogyan tudnak majd velük dolgozni, tudják őket tanítani.
A tantárgy oktatói maguk is olyan szociális szakemberek, akik érintettek, ezért hitelesek és érzékenyek a témával kapcsolatban. Az egyik oktató a hamarosan záruló MONTÁZS projekt nyíregyházi fogyatékosságügyi tanácsadója.
Sok fiatal számára fontos, hogy független legyen a szüleitől, de főiskolásként vagy ötödévesként ez nem mindig könnyű feladat. Ha valaki a katonai hivatás mellett dönt, már a tanulmányai alatt is fizetést kap – ez igaz a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen (NKE) megvalósuló tisztképzésre és az Acélkocka Altisztképzési Rendszerre is.
Az NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző Karának tisztjelöltjei jelenleg ösztöndíjat kapnak, de augusztus 20-tól megváltozik a jogviszonyuk, ami az újonnan felvételizőket is érinti. A tisztjelöltek a Magyar Honvédség szerződéses állományába kerülnek és a képzési időn kívül tíz éves megállapodást írnak alá a szervezettel. Őrmestertől zászlósig terjedő rendfokozatokat viselnek majd, a „hallgató” előtag használatával. Havi illetményük évfolyamtól függően bruttó 260 és 300 ezer forint között mozog majd, de aki jól tanul, további 30 ezer forintot is kaphat. A képzési idő a társadalombiztosítási szabályok szerint jogszerző időnek minősül.
A bekerülés fizikai, pszichikai és egészségügyi megfeleléshez, valamint az alapkiképzés teljesítéséhez kötött. A jelentkezéshez az angol, a német vagy a francia középfokú nyelvvizsga megléte szükséges, újdonság viszont, hogy bővült az emelt szinten elfogadható érettségi tantárgyak köre. Tavaly ősszel 165 elsőéves kezdte meg tanulmányait, a nappali képzések közül az állami légiközlekedési szakra kellett a legtöbb pont, de népszerű volt a katonai vezetői és a katonai logisztika szak is. Az NKE a felsőoktatási rangsorban a tizedik helyen szerepel a Diploma 2022 kiadvány összesítése szerint.
Az Acélkocka Altisztképzési Rendszer 2019-ben indult, az egyéves képzés révén már többszázan szolgálnak hivatásos altisztként a honvédségnél. Legalább érettségivel rendelkező, nagykorú állampolgárokat keresnek. Képzésük első része Szentendrén, az MH Altiszti Akadémián zajlik. A jelentkezési időszak nyár elejéig tart, az alapkiképzés az alkalmassági vizsgálatok után, augusztus közepén kezdődik. Ezután a leendő altisztek négy és fél hónapos Alap Altiszti Tanfolyamon vesznek részt, majd megkezdődik számukra a program legizgalmasabb része: fél év szakmai felkészítés a honvédség különböző alakulatainál. Az „acélkockák” az érettségivel rendelkező közkatona illetményére jogosultak, így rájuk is vonatkozik a tavaly év végén bejelentett 10%-os béremelés. Ingyenes számukra a laktanyai elhelyezés, az étkezés, a ruházati ellátás és utazási hozzájárulást is kaphatnak.
Aki a már megszerzett iskolai végzettségével (legalább általános iskolai) választaná ezt a hivatást, szintén csatlakozhat a honvédséghez, szerződéses vagy tartalékos katonaként. További információk:
Nyíregyházi Toborzó Iroda
4400 Nyíregyháza, Dózsa György u. 29.
Tel.: 06-42/501-030
Email: szabolcs.toborzo@mil.hu
www.iranyasereg.hu
Hogyan védekezzünk a madárinfluenza ellen? |
A madárinfluenza házi és vadon élő madarak vírusos megbetegedése, amely az állatok elhullásához vezet. Megjelenése jelentős gazdasági kárt okoz. Ennek megakadályozása és a továbbterjedés kockázatának csökkentése érdekében fontos az alábbi óvintézkedések betartása: |
• A szárnyasokat tartsa zárt, fedett helyen, hogy ne érintkezhessenek vadon élő madarakkal. Amennyiben a zárt tartás nem megoldható, a kifutót védje megfelelő erősségű madárhálóval felül és oldalról is! |
• Az állatokat csak teljesen fedett, lehetőleg oldalról is zárt helyen etesse, itassa. A takarmányt és alomanyagot szintén lehetőleg fedett, zárt helyen vagy letakarva tárolja, hogy a vadmadarak ne férjenek hozzá. • Fokozottan figyeljen a higiéniai szabályok betartására. A szárnyasokkal való érintkezés előtt és után alaposan mosson kezet szappannal, bő vízzel. |
Háztáji körülmények között se használja más célra az állatok gondozásakor viselt öltözetet, beleértve a cipőt, csizmát is. |
• Mindennap alaposan tisztítsa meg az állatok gondozása során használt szerszámokat, eszközöket. |
Ha beteg vagy elhullott szárnyast kell megfognia, használjon nejlon- vagy gumikesztyűt. Új állomány beszerzésekor az újonnan vásárolt állatokat különítse el a már meglévőktől. Állati hullát és mellékterméket csak engedéllyel rendelkező vállalkozóval szállíttasson el. |
FONTOS! Ha baromfiállományában bármilyen rendellenességet tapasztal, beteg, vagy gazdasága közelében elhullott madarat talál, mielőbb értesítse állatorvosát vagy a területileg illetékes járási hivatalt. |
Ismét Önkéntes Katonai Szolgálatra várja a jelentkezőket a Magyar Honvédség. Elsősorban azok érdeklődésére számítanak, akik nem jutottak be idén főiskolára, egyetemre vagy a tanulmányaikat valamiért el kellett halasztaniuk. A jelentkezés rajtuk kívül is mindenki előtt nyitva áll, aki még nincs 65 éves, büntetlen előéletű, rendelkezik bejelentett magyar lakcímmel és legalább általános iskolai végzettséggel. Az alapképzés 2022. január 05-én indul.
A program első ciklusát mintegy 500-an kezdték meg szeptemberben, a honvédség és a Honvédelmi Minisztérium ismét kiemelt érdeklődésre számít. A jelentkezést minél hamarabb el kell indítania annak, aki januárban szeretné megkezdeni a fél éves programot. A szerződéskötést egészségügyi és pszichológiai vizsgálat előzi meg.
Az első két hónapban a résztvevők alapkiképzést kapnak, majd eldönthetik, hogy maradnak ugyanazon a képzési helyszínen vagy más helyőrségben, speciális területen próbálják ki magukat. A résztvevők az alapokat az MH 2. vitéz Vattay Antal Területvédelmi Ezred és az MH 6. Sipos Gyula Területvédelmi Ezred katonáitól sajátíthatják el. Aki a második hónap után speciális területet választ, akár ejtőernyős vagy búvár kiképzést is kaphat, de megtanulhat harcjárművet kezelni is. A hat hónap alatt és utána is bárki választhat más szolgálati formát, azaz dönthet úgy, hogy szerződéses katona lesz, pályáját műveleti tartalékosként vagy területvédelmi tartalékosként folytatja.
A képzés első két hónapjában a fizetés a mindenkori minimálbér, amely a kormány döntése alapján 2022-től bruttó 200 ezer Ft. A program második részében a katonák már a garantált bérminimumra jogosultak havi fizetésként, ez bruttó 260 ezer Ft-ra emelkedik. A 25 év alattiak ennél is több pénzt kereshetnek, hiszen mentesülnek az SZJA fizetés alól. Ruházati ellátás, napi egyszeri meleg étkezés, utazási költségtérítés, valamint szükség esetén szociális támogatás is jár a résztvevőknek.
Az Önkéntes Katonai Szolgálatért a következő ciklusban is járnak a felvételi többletpontok. Aki sikeresen elvégzi a hat hónapos kiképzést, 32 pontot szerez, aki ezt követően plusz fél évet katonáskodik, 64 többletpontra jogosult. Jelentkezni december közepéig továbbra is a Nyíregyházi Toborzó Irodában vagy a Magyar Honvédség Központi Online Toborzó Irodájában lehet, az onlinetoborzo@mil.hu címen. Az irodák elérhetőségei megtalálhatóak a megújult www.iranyasereg.hu oldalon.
Tévhit, hogy Földünkön sok ivóvíz van!
A Föld felszínének mintegy háromnegyed részét víz borítja. Ennek a hatalmas vízmennyiségnek a 97%-át óceánok és tengerek teszik ki, melyek közvetlenül nem alkalmasak vízfogyasztásra. Az édesvíz mennyisége csupán 3%-a a Föld vízkészletének, amelynek jelentős része, kb. 80%-a a sarki jégtakaróban található. Így a valóban rendelkezésre álló édesvízkészlet a Föld teljes vízkészletének csupán 0,5 %-a. Ez nagyon csekély, ezért az édesvíz minden cseppjét meg kell becsülnünk, vigyáznunk kell rá.
A járvány utáni életről szóló nemzeti konzultációban több mint 1,4 millióan mondták el véleményüket. Azért írok Önnek, hogy tájékoztassam azokról a döntésekről, amelyeket a konzultáció eredményei alapján hoztunk.
A hitelmoratóriumot 2022. június 30-ig meghosszabbítottuk
A gyermeket várók és nevelők, a nyugdíjasok, a közfoglalkoztatottak ezután is élhetnek a lehetőséggel, mint ahogy azok a vállalkozások és magánszemélyek is, akiknek jelentősen csökkent a jövedelmük az előző évhez képest.
Döntöttünk a családi adóvisszatérítésről
Jövő februárban a gyermeket nevelő szülőknek visszatérítjük a 2021-ben befizetett jövedelemadójukat az átlagbér adószintjéig. Ez közel kétmillió honfitársunk életében jelent érzékelhető segítséget.
Támogatjuk idős honfitársainkat
A nyugdíjasok idén minden korábbinál nagyobb összegű, 80 ezer forintos nyugdíjprémiumot kapnak. Emellett jövő februárban folytatódik a 13. havi nyugdíj visszaépítése is.
Folytatjuk az adócsökkentés politikáját
Tárgyalunk a munkaadók és a munkavállalók képviselőivel a minimálbér 200 ezer forintra emeléséről, és az ehhez szükséges adócsökkentésről. A fiatalabb korosztályok is számíthatnak a kormány támogatására: január 1-től a 25 év alatti fiataloknak nem kell majd jövedelemadót fizetniük.
A magyar gazdaság teljesítménye Európában az elsők között haladta meg a járvány előtti szintet. Döntéseink nyomán a gazdaság újraindítását minden magyar ember érezni fogja.
Nekünk továbbra is Magyarország az első!
Tisztelettel:
Orbán Viktor
miniszterelnök
Azt iszod, amit Julius Caesar is kortyolgatott!
Gondolta volna, hogy ugyanazt a vizet issza, mint Mátyás király? Az a pohár finom tea vagy víz, melyet most fogyaszt, egykor esőként csordogált le egy T-rex nyakán. Később Julius Caesar, Mátyás király, Kossuth Lajos is ebből a vízből kortyolgatott. Földünk ugyanis zárt rendszerű: a víz, ami évmilliókkal ezelőtt is jelen volt bolygónkon, nagyrészt ma is itt van.
Ezt a vizet sokáig megőriztük, vigyáztunk rá. Egy ideje azonban aggasztó jeleket vettünk észre vizünkkel kapcsolatban: kútjaink egy része elapadt, folyóink karcsúbbak lettek, a patakok nyári időszakban kiszáradnak, felszíni vizeinkben pusztulnak a halak. Mondhatnánk, hogy mindennek az időjárás az oka. Sajnos azonban az időjárás szeszélyessége, a viharok, az extrém szárazság, az óriási hőség, a szennyezett folyóvizek mind-mind az emberi tevékenység eredménye, hatása. Sokan még ma is összeesküvés-elméletnek gondolják a globális felmelegedést, és mereven elutasítják annak gondolatát is, hogy a változásokért az emberiség a felelős. Pedig ennek nyilvánvaló jelei is vannak.
Ha áradás idején sétálunk el szőke Tiszánk partjára, szinte biztos, hogy nem csak a folyó szépsége marad meg az emlékezetükben, hanem a sok ezernyi sodródó hulladék is. Vajon hogyan kerül a PET-palack a vízbe?
Körülnézve egy buszmegálló vagy (még rosszabb!) egy játszótér környékén, számos eldobott csikket láthatunk a földön heverve – sokszor a kukától pár méterre vagy centire. Nem csak látványnak elszomorító a szerteszét heverő csikk, de rendkívül környezetszennyező is. Szinte hihetetlen, de egyetlen cigarettavég egy köbméter, azaz ezer liter talajvizet szennyez be. Vajon ki a felelős érte?
Vannak dolgok, melyek nem látszódnak, mégis léteznek. És vannak látható, egyértelmű történések is.
Sorozatunkban egyebek között ezekre a láthatatlan, ember-környezet közötti összefüggésekre és a nyilvánvaló környezetszennyezési problémákra hívjuk fel figyelmüket. Igyekszünk megoldást is kínálni, megmutatjuk, szerintünk mi a helyes út.
Hogy élnek-e a lehetőséggel, csak Önökön múlik. Egy dologban biztosak lehetnek: mai tettük, bölcs döntésük, környezettudatosabb életük nem kizárólag saját életükre, sokkal inkább gyermekük, unokájuk jövőjére lesz hatással.
Következő írásunkból kiderül, miért tévedés azt hinni, hogy ivóvíz készletünk hatalmas és kiapadhatatlan. Ugye velünk tartanak?
a vendéglátó üzletek NTAK regisztrációjáról
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2021. augusztus 19. napján hatályba lépett vonatkozó jogszabály értelmében minden hazai vendéglátó üzlet üzemeltető köteles a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni, az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzletek pedig kötelesek ott - a vendéglátó szoftver alkalmazásával - napi szinten adatot szolgáltatni.
Részletek:
A 2021. évi XCVIII. törvény alapján az egyes kormányrendeleteknek a turizmus-vendéglátás ágazatot érintő stratégiai célú módosításáról szóló 501/2021.(VIII.18.) Korm. rendelet 2021. augusztus 19-i hatállyal módosította a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019.(X.15.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Vhr.). A Vhr. 2. § (15) bekezdése értelmében adatszolgáltatásra kötelezett az a vendéglátó üzlet, amely nyugtaadási kötelezettségének pénztárgéppel köteles eleget tenni a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet, azaz a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló rendelet alapján.
A Kr. 2. § (17) bekezdése meghatározza a vendéglátó szoftver fogalmát: az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet üzemeltető által kötelezően használt olyan informatikai program, amely az NTAK számára adatok továbbítására alkalmas.
Azt is előírja a jogszabály, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ üzemeltetője – a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal kötött együttműködési megállapodás alapján – az e rendelet hatálya alá tartozó vendéglátó üzlet üzemeltetők által átadott adatokat az NTAK útján továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére.
A Kormány az NTAK üzemeltetőjeként a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (a továbbiakban: MTÜ) jelöli ki.
A fent rögzítettek értelmében minden hazai vendéglátó üzletet regisztrálni kell az NTAK-ba, adatszolgáltatásra azonban nem minden regisztrált vendéglátó üzlet köteles, mivel a Vhr. az online pénztárgépek használatához köti az adatszolgáltatási kötelezettséget.
A következő vendéglátóhely típusok esetében kötelező a regisztráció és a napi szintű adatszolgáltatás is az NTAK felé:
- étterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
- büfé, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
- cukrászda, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
- kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
- italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
- zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás
- gyorsétterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
- alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
Az alábbi három vendéglátóhely típusnak kizárólag a regisztrációs kötelezettséget kell teljesítenie, de adatot nem kell szolgáltatnia az NTAK felé:
(A vendéglátóhely típusokat a kereskedelmi tevékenységek végzéséről szóló 210/2009. (IX.29.) Kr. (a továbbiakban: Kr.) 4. melléklete rögzíti.)
Felhívjuk figyelmüket, hogy a Kr. 27. § (6)-(7) bekezdései értelmében a jegyző a vendéglátó üzlet NTAK-ba történő adatszolgáltatási tevékenységét évente legalább egy alkalommal hatósági ellenőrzés keretében ellenőrzi. A jegyző köteles értesíteni az NTAK-ot azon vendéglátó üzletekről, amelyeknek alkalmaznia kell vendéglátó szoftvert, de azzal nem rendelkeznek, vagy az NTAK-ba nem regisztráltak, vagy a kötelező adatszolgáltatási kötelezettségüket nem vagy nem megfelelően teljesítetik.
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló CLVI. törvény (a továbbiakban: Turizmus Tv.) 9/C. § (1) bekezdése kimondja, hogy a vendéglátó üzlet üzemeltetője a tevékenysége megkezdésétől számított 5 napon belül köteles regisztrálni az NTAK-ba.
Már működő vendéglátóhelyek üzemeltetője – a Turizmus tv. 12/A. § (1) bekezdése értelmében - az NTAK-ba történő regisztrációt 2021. november 1. napjával köteles megkezdeni, az adatok szolgáltatására és továbbítására pedig 2022. július 1. napjától köteles.
Az MTÜ a vendéglátó üzlet üzemeltetője részére a vendéglátó szoftvert térítésmentesen biztosítja.
Az NTAK tájékoztatása alapján a regisztrációs felület megnyitása a későbbiekben várható, bővebb információk hamarosan az NTAK információs oldalán lesznek olvashatóak: https://info.ntak.hu/.
Kérdések esetén keressék az MTÜ Ügyfélszolgálatát a hét minden napján, 0-24 órában hívható 06-1/550-1855 telefonszámon, illetve a turisztika@1818.hu e-mail címen.
Kérjük fenti tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét, a hivatkozott jogszabályban foglaltak tanulmányozását (a Vhr. 2.-3., 6/A-6/B, 8/A-8/B, 10-13.§-ai; továbbá a 2. melléklete, valamint a Turizmus tv. 2., 9/A-G., 12/A. §-ai) és az ott előírtak teljesítését.
a turisztikai attrakciók NTAK regisztrációjáról
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2021. augusztus 19. napján hatályba lépett vonatkozó jogszabály értelmében minden olyan adatszolgáltatásra kötelezett turisztikai attrakció (közfürdő; természetes fürdőhely, muzeális intézmény, vár, kastély; turisztikai közlekedési infrastruktúrához tartozó alábbi közlekedési eszköz; kalandpark, állatkert, vidámpark; védett természeti terület bemutatóhelye; zenés-táncos rendezvény) üzemeltetője - aki az attrakció szolgáltatásainak igénybevételét folyamatos, időszakos, vagy alkalomszerű jelleggel belépőköteles módon, jegyértékesítéssel vagy jegy kiállításával biztosítja - köteles a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni, majd ott a jegykezelő szoftver alkalmazásával, az NTAK felé napi szinten adatot szolgáltatni.
Részletek:
A 2021. évi XCVIII. törvény alapján az egyes kormányrendeleteknek a turizmus-vendéglátás ágazatot érintő stratégiai célú módosításáról szóló 501/2021.(VIII.18.) Korm. rendelet 2021. augusztus 19-i hatállyal módosította a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019.(X.15.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Kr.), melyben a turisztikai attrakció üzemeltető részére kötelezően előírja az NTAK-hoz való csatlakozást, és az adatszolgáltató központba történő napi adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését.
A Kr. 2. § (14) bekezdése értelmében adatszolgáltatásra kötelezett az a 3. mellékletben feltüntetett turisztikai attrakció, amely esetében a turisztikai attrakció üzemeltetője az attrakció szolgáltatásainak igénybevételét folyamatos, időszakos, vagy alkalomszerű jelleggel belépőköteles módon, jegyértékesítéssel vagy jegy kiállításával biztosítja.
A Kr. 2. § (13) bekezdése meghatározza a jegykezelő szoftver fogalmát: a turisztikai attrakció üzemeltető által kötelezően használt olyan informatikai program, amely helyi vagy online jegyértékesítésre, jegyérvényesítésre, valamint az NTAK számára adatok továbbítására alkalmas.
A Kormány az NTAK üzemeltetőjeként a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (a továbbiakban: MTÜ) jelöli ki.
Azt is előírja a jogszabály, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ üzemeltetője – a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal kötött együttműködési megállapodás alapján – az e rendelet hatálya alá tartozó turisztikai attrakció üzemeltetők által átadott adatokat az NTAK útján továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére.
adatszolgáltatásra kötelezett turisztikai attrakciók a következők (A Kr. 3. melléklete alapján):
I. közfürdő, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
a) a közfürdők létesítéséről és működéséről szóló 121/1996. (VII. 24.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése szerint közfürdőnek minősül,
b) legalább egy, az alábbi felsorolásban szereplő szolgáltatást nyújtja a látogatók számára:
1. TEÁOR ’08 93.29 - M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (ebből ÖVTJ 932903 Strandfürdő szolgáltatás),
2. TEÁOR ’08 96.04 Fizikai közérzetet javító szolgáltatás (ebből: ÖVTJ 960403 Fürdő szolgáltatás a törökfürdők, szaunák és gőzfürdők, gyógyfürdők tevékenysége),
II. természetes fürdőhely, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
a) a természetes fürdővizek minőségi követelményeiről, valamint a természetes fürdőhelyek kijelöléséről és üzemeltetéséről szóló 78/2008. (IV. 3.) Korm. rendelet 2. § b) pontja szerint természetes fürdőhelynek minősül,
b) TEÁOR ’08 93.29 - M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (ebből: ÖVTJ 932903 Strandfürdő szolgáltatás) szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
III. muzeális intézmény, vár, kastély, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
a) a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 39. §-a szerinti működési engedéllyel rendelkezik,
b) TEÁOR ’08 91.02 Múzeumi tevékenység belföldi szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
IV. turisztikai közlekedési infrastruktúrához tartozó alábbi közlekedési eszköz:
a) belvízi személyszállítási tevékenység, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
1. a Balatoni Hajózási Zrt. járata végzi a személyszállítási tevékenységet,
2. a MAHART - PassNave Személyhajózási Korlátolt Felelősségű Társaság járata végzi a személyszállítási tevékenységet,
b) TEÁOR ’08 49.39 M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás tevékenység közül a „hop on hop off” jellegű menetrend szerinti buszos városnéző turisztikai szolgáltatás,
V. kalandpark, amely
a) TEÁOR ’08 93.29 M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység,
b) TEÁOR ’08 93.11 Sportlétesítmény működtetése,
c) TEÁOR ’08 93.21 - Vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység
szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
VI. állatkert, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
a) az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 3. § 3. pontja szerint állatkertnek minősül,
b) TEÁOR ’08 91.04 Növény-, állatkert, természetvédelmi terület működtetése belföldi szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
VII. vidámpark, amely TEÁOR ’08 93.21 - Vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység belföldi szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
VIII. védett természeti terület bemutatóhelye, amely legalább egy alábbi feltételnek megfelel:
a) a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény 28. §-a szerinti védett természeti terület bemutatóhelye,
b) TEÁOR ’08 91.04 Növény-, állatkert, természetvédelmi terület működtetése belföldi szolgáltatást nyújtja a látogatók számára,
IX. a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet szerinti zenés, táncos rendezvény.
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló CLVI. törvény (a továbbiakban: Turizmus Tv.) 9/C. § (1) bekezdése kimondja, hogy a turisztikai attrakció üzemeltetője a tevékenysége megkezdésétől számított 5 napon belül köteles regisztrálni az NTAK-ba.
Már működő turisztikai attrakciók üzemeltetője – a Turizmus tv. 12/B. § (1) bekezdése értelmében - az NTAK-ba történő regisztrációt 2021. november 1. napjával köteles megkezdeni, az adatok szolgáltatására és továbbítására pedig 2022. július 1. napjától köteles.
Az MTÜ a turisztikai attrakció üzemeltetője részére a jegykezelő szoftvert térítésmentesen biztosítja.
Kérdések esetén keressék az MTÜ Ügyfélszolgálatát a hét minden napján, 0-24 órában hívható 06-1/550-1855 telefonszámon, illetve a turisztika@1818.hu e-mail címen. Bővebb információk várhatók a későbbiekben az NTAK információs oldalán: https://info.ntak.hu/.
Kérjük fenti tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét, a hivatkozott jogszabályban foglaltak tanulmányozását (a Kr. 2.-3., 6/C-6/D, 8/C-8/D, 12-13.§-ai; továbbá a 2.-3. melléklete, valamint a Turizmus tv. 2., 9/A-G., 12/B. §-ai) és az ott előírtak teljesítését.
Nyíregyháza, Vásárosnamény és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye duplázott! A tavalyi évhez hasonlóan ismét Nyíregyháza lett a Városmarketing Fővárosa, Vásárosnamény a Kisvárosi Első és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye a Marketingaktív Megye!
Vásárosnamény eddig összesen 31 Városmarketing Gyémánt díjat gyűjtött össze! A gyémántok mellett számos különdíjjal is büszkélkedhetünk, voltunk már a Városmarketing Nagykövete, tavaly elsőnek hoztuk el a „Kisvárosi Első” kitüntető címet, amelyet idén ismét nekünk ítélt a szakmai zsűri! Nyíregyháza és Vásárosnamény aktív városmarketing munkájának köszönhető, hogy 2020-ban és 2021-ben is Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lehetett a „Marketingaktív megye” kitüntető cím tulajdonosa!
Az utóbbi évek tudatos városmarketing munkájának köszönhetően születtek ezek a szép eredmények és jó érzés, hogy városmarketing témában együtt említik Vásárosnaményt Győr, Siófok, Miskolc és Nyíregyháza nevével!
A díjat tourinform irodavezetőnk, Liptákné Juhász Anikó városmarketing specialista vette át Budapesten, a Haris Parkban!
A kérdőívekről bővebb információ alább látható. Két kérdőívet dolgoztunk ki, felnőttek és 10-18 év közötti gyermekek számára. A kérdőívek online és offline is kitölthetők: • felnőtt kérdőív: https://forms.gle/fLVrZZbLD8DXEDNF6 • gyermek kérdőív: https://forms.gle/CEBD5p35jCWE6JyT6 A kérdőív 6 témakört ölel fel: |
• az ivóvízkészlet tudatos, fenntartható és takarékos használata, védelme, • a vízbázisvédelem szükségessége, módja, • víziközmű-szolgáltatás Magyarországon, • a víziközmű rekonstrukciós feladatok jelentősége, • a szennyvíztisztítással összefüggésben a szennyezés megelőzés lehetőségei, • a csatornahasználati kultúra ismerete. A kérdőív kitöltői közül a legjobban teljesítő 25% között értékes ajándékokat sorsolunk ki: • 1 db tablet • 1 db kiadványcsomag a Klímabarát Települések Szövetségétől • 1 db páros belépő az esztergomi Vízeumba A kérdőív kitöltői adatvédelmi nyilatkozattal járulnak hozzá adataik kezeléséhez. A második szakaszban az első szakasz kitöltőit újból felkeressük az ismételt kitöltésre. A kérdőív 2021. szeptember 30-ig tölthető ki. Sorsolás és e-mailes értesítés 2021. október 7- én. |
ADÓ- ÉS VÁMHATÓSÁGI SZOLGÁLATI JOGVISZONY
létesítésének lehetőségéről
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságán
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságán az alábbi munkavégzési helyekre lehet jelentkezni:
A jogviszony tartalma:
A felvételi eljárásról részletes információ kérhető a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának következő elérhetőségein:
Számos lehetőséget kínál a Magyar Honvédség azoknak, akik hosszabb távon vagy akár ideiglenesen keresnek biztos megélhetést és stabil munkahelyet, melynek köszönhetően jelenleg is töretlen az érdeklődés a katonai pálya iránt.
A járványhelyzet hatására egyre több helyen találkozhatunk a Magyar Honvédség katonáival, akik alapfeladataik ellátása mellett a rendvédelmi szervek, illetve az egészségügyi dolgozók munkáját is segítik. Mindez azt is eredményezi, hogy az eddigieknél is több figyelem irányul rájuk, ezáltal magára a katonai pályára. Erről is beszélgettünk Pappné Városi Fatime őrnaggyal, a nyíregyházi Hadkiegészítő és Toborzó Iroda vezetőjével.
- Mennyire érzékelhető a megnövekedett figyelem a toborzóiroda ügyfélforgalmán?
- Az iroda ügyfélforgalma évek óta magas, a régióból szolgálatot vállalók száma országosan is kiemelkedő, így inkább azt mondanám, hogy továbbra is töretlen a jelentkezési kedv a megyében. Többen úgy jönnek be hozzánk, hogy találkoztak kollégáinkkal a közterületen vagy egy egészségügyi intézményben, és megtetszett az a fegyelmezettség és elhivatottság, amellyel a munkájukat végzik.
- Mit tudnak számukra kínálni?
- A Magyar Honvédség sokrétű feladatkört lát el, így szinte bármilyen végzettséggel rendelkező és bármilyen élethelyzetben lévő embernek tud megoldást kínálni. A fiatalok továbbtanulhatnak nálunk, legyen szó akár az egyetemi szintű tisztképzésről, akár a tanfolyamrendszerű altisztképzésünkről. Akik azonnali munkalehetőséget keresnek, szerződéses szolgálatra jelentkezhetnek. Ilyenkor megvizsgáljuk a pályázó iskolai végzettségét, a kompetenciáit, felmérjük, hogy milyen szakterületen szeretne dolgozni, majd ezt összevetjük a honvédség alakulatainak igényeivel. Igyekszünk mindenki számára megtalálni a végzettségének, szaktudásának megfelelő munkakört.
- Kiket várnak elsősorban szerződéses szolgálatra?
- Szükségünk van az általános katonai feladatokat ellátó lövész, illetve felderítő katonákra, de keresünk „C” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező gépkocsivezetőket, autószerelőket, műszaki szakembereket, szakácsokat, informatikusokat, jogászokat, és még hosszan lehetne sorolni a betölthető munkaköröket. Úgy szoktunk fogalmazni, ha valaki szeretne katona lenni, de nem tudja, hogy pontosan mi érdekli, jöjjön be hozzánk és biztosan tudunk számára megfelelő lehetőséget ajánlani.
- A járványhelyzetben többen a meglévő munkájuk vagy tanulmányaik mellett szeretnének segíteni, erre van lehetőségük?
- Igen, hiszen a 2012-ben megújított, és azóta folyamatos fejlesztés alatt álló tartalékos szolgálatnak pontosan ez az egyik célja. A tartalékos katonák időszakosan részt tudnak venni például határvédelmi vagy missziós feladatokban is, de sokan közülük jelenleg a kórházakban látnak el szolgálatot, illetve az aktív állomány munkáját segítik a laktanyákban. A tartalékos szolgálat speciális ága az állásukat ideiglenesen elvesztett embereknek kínál hat hónapos szolgálati lehetőséget, amelyből bármikor kiléphetnek, amennyiben rendeződik a helyzetük. Arra is szép számmal akad példa, hogy a tartalékos katonák karrierlehetőséget találnak nálunk és átjelentkeznek szerződéses szolgálatra.
- Ha valaki szeretne jelentkezni, vagy csak több információt szerezni, hogyan teheti ezt meg?
- Sok hasznos és érdekes információ található a www.iranyasereg.hu és a www.hadkiegeszites.hu oldalakon, valamint az az Irány a Sereg! Facebook oldalán. Személyes tájékoztatást Nyíregyházán, a Dózsa György utca 29. szám alatt kaphatnak az érdeklődők, akik a 42/501-030-as telefonszámon vagy a szabolcs.toborzo@mil.hu e-mail címen is kapcsolatba léphetnek velünk.
Egy éve már otthonról is meg lehet nyitni a Babakötvényes számlát, az úgynevezett Start-számlát a Kincstárnál. Az ügylet tetszőleges időpontban kényelmesen, gyorsan és költségmentesen elvégezhető, így nem véletlen, hogy közel 13 ezren éltek a lehetőséggel. A sikerben a Babakötvény növekvő népszerűsége és az online számlanyitáshoz kapcsolódó nyereményjáték is szerepet játszik.
A Babakötvény rendkívüli népszerűségének okai:
Közel 8 éve lehet Babakötvényt vásárolni. A konstrukció mindig is nagyon kedvező volt a befektetők számára, mivel egyrészt a megelőző naptári év inflációja (hivatalosan: átlagos éves fogyasztói árindexe) plusz 3 százalékkal kamatozik. Másrészt a szülők, családtagok által a gyermek Start- számlájára befizetett pénzösszegeket az állam 10 százalékkal, maximum 6.000 forint összegig kiegészíti.
Igazán népszerűvé mégis az elmúlt 2-3 évben vált, amikor a Babakötvény állomány 60 százalékkal, míg a hozzá tartozó Start-számlák száma 25 százalékkal emelkedett. Ebben a folyamatban elsősorban az infláció megugrása játszotta a meghatározó szerepet, mivel így a legelső kibocsátású Babakötvény éves kamata 5,8 százalékra, az összes többié pedig 6,3 százalékra emelkedett, ami az adott kamatkörnyezetben kimagasló mérték.
A Start-számla és a Babakötvény szorosan összekapcsolódik egy további állami juttatással, az Életkezdési Támogatással, amelyet a gyermek születésekor a Magyar Államkincstárban ír jóvá a gyermek részére az állam 42.500 forint összegben. Ez a juttatás a 2005. január 31. után született belföldi és a 2017. június 30-át követően született, külföldön élő magyar gyermek részére jár automatikusan. A teljes juttatási csomag, így a következő elemekből áll:
Az együttes cél a felnőtté válás, a fiatalok önálló életkezdése anyagi biztonságának megalapozása.
Nagy könnyebbség, főleg a járványhelyzet idején, hogy ügyfélkapun, is megnyitható a Babakötvényes számla, a www.magyarorszag.hu felületen. !
Az online ügyintézés gyors és egyszerű, otthonról kényelmesen és biztonságosan elintézhető.
A Babakötvény magas kamata mellett a Kincstár nyereményjátékkal is ösztönözni az elektronikus számlanyitást.
Amennyiben 2021. június 30-ig nyitja meg a szülő a számlát és legalább 100.000 forint értékben vásárol Babakötvényt, részt vehet a Magyar Államkincstár nyereményjátékában.
A játékban 25 darab, a Kincstár által kibocsátott 100.000 forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolnak ki a játékban részt vevők között. A Nyereményjáték feltételei a Játékszabályzatban olvashatóak.
További információkért keresse fel a http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/ honlapot.
Már több mint 24 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy Ügyfélkapun keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyitottak állampapír vásárláshoz szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már
58 milliárd forintot meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR alkalmazás segítségével.
Hogyan lehet otthonról értékpapír számlát nyitni?
Ha ellátogat a www.magyarorszag.hu honlapra, úgy a jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál” nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemélyként kényelmesen otthonról, az Ön által megválasztott időpontban normál vagy Kincstári Start-értékpapír számlát nyitni.
Ha 2021. április 19 – június 30-a között teszi ezt meg, még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/nagyosszegu-nyeremenyek-allampapirral-babakotvennyel.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Mind a számlanyitás, mind az értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz visszautalásakor is, mivel ez is díjmentes.
Tehát a Kincstárban otthonról, díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen állampapírba fektessünk, és miért a Kincstárban tegyük ezt?
A számos befektetési lehetőség közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk termékkör ellenére mégis népszerű befektetési lehetőség a Kincstár, hiszen az aktív ügyfeleink száma folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 484 ezret.
De miért is előnyös mind a Kincstár mind az ügyfelek számára ez?
Tehát ha Ön állampapírt kíván vásárolni, és élni szeretne a modern technika adta lehetőségekkel, akkor ezt az ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás igénybevételével megteheti, ha viszont ezt személyesen kívánja megtenni, úgy keresse a Magyar Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/).
A kormány által indított gazdaságvédelmi akcióterv munkahelyteremtési intézkedéseihez a Magyar Honvédség is csatlakozott. A honvédség az ország egyik legnagyobb és legbiztosabb munkáltatója, így számunkra egyértelmű volt, hogy a koronavírus-járvány elleni védekezésben szerepet vállaljunk, akár több ezer fő foglalkoztatásával. Ennek eredményeként egy új, speciális önkéntes területvédelmi tartalékos (SÖTT) katonai szolgálati forma bevezetésére került sor.
A szolgálati forma a munkahelyüket elveszítő, elhelyezkedni szándékozó, 18. életévüket betöltött, erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező magyar állampolgároknak kíván segíteni. Több mint ezer fő csatlakozott már a programhoz, de továbbra is nagy az érdeklődés, köszönhetően a közeli munkalehetőségnek, a határozott idejű munkavégzésnek. A kormány támogatásával a honvédség 2021-ben is stabil kereseti lehetőséget nyújt azoknak az állampolgároknak, akik elvesztették munkahelyüket és csatlakoznának. A speciális tartalékos szolgálat lehetőséget nyújt a jelentkezőknek, hogy hat hónapon keresztül képezhessék magukat, szert tegyenek honvédelmi ismeretekre és emellé anyagi támogatásban részesüljenek.
A jelentkezés feltétele a büntetlen előélet és egy egyszerűsített egészségügyi és pszichológiai vizsgálaton való megfelelés. A felvételt nyert katonák három ciklusban végzik hat hónapos kiképzésüket, amely alapkiképzésből, általános lövész kiképzésből és szakkiképzésből áll. Ez idő alatt bruttó 167.400 forintos illetményt, utazási költségtérítést, ruházati ellátást és étkezést kapnak. A foglalkozások heti 40 órás elfoglaltságot jelentenek. A szolgálat vállalása további 6 hónapra meghosszabbítható, de ha valaki úgy dönt, hogy visszatér a civil életbe, azt bármikor, hátrányos következmények nélkül megteheti. Ha viszont megtetszik ez a hivatás, akkor lehetőség van az önkéntes területvédelmi tartalékos (ÖTT) vagy az önkéntes műveleti tartalékos (ÖMT) szolgálati formát választani, illetve a jelentkezők dönthetnek úgy is, hogy pályájukat szerződéses katonaként folytatják, amennyiben megfelnek az ehhez szükséges fizikai, pszichikai és egészségügyi feltételeknek.
A Magyar Honvédség mindenki számára életre szóló karrierlehetőséget és kiszámítható életpályát biztosít, hiszen a klasszikus katonai feladatok mellett, szinte valamennyi civil szakma képviselőit tudjuk foglalkoztatni. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, keresse fel toborzóirodánkat Nyíregyházán, a Dózsa György út 29. szám alatt ügyfélfogadási időben, amely az alábbiak szerint alakul:
Hétfő - csütörtök: 8:00 – 15:30
Péntek: 8:00 – 12:00
Elérhetőség:
Részvétünket kifejezve a gyászoló család felé, mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének 101. évében, 2021. március 22-én elhunyt Dr. Mezei Gábor a nemzetközi fuvarozás egyik legnagyobb hatású, ikonikus alakja. Búcsúztatására – a vírushelyzetre való tekintettel – szűk családi körben került sor.
Annak idején, Vásárosnaményban a Jókai utcában laktak és a II. Világháborúban zsidó származású rokonaival együtt Őt is elhurcolták…, de Istennek dolga volt még vele és túlélte a vészkorszakot.
Dr. Mezei Gábor a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete első évtizedeinek fontos szereplője volt: 1966-ban beválasztották a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületének (IRU) elnökségébe, amelynek 1973-tól elnöke is lett. Ugyanettől az évtől 1979-ig az MKFE elnöki tisztségét is betöltötte, 2003-ban pedig az MKFE tiszteletbeli tagjává választották. A Hungarocamion – és elődvállalatai – alapítójaként és vezérigazgatójaként keményen dolgozott a belföldi fuvarozás háború utáni újjászervezésén, és óriási szerepet vállalt abban, hogy a szocialista Magyarország megvesse lábát a nemzetközi áruszállítási piacon. Ennek volt köszönhető, hogy a keleti tábor országai közül hazánk lehetett az, amely már a hatvanas évektől sikerrel tudott árucikkeket, terményeket exportálni Nyugatra, és más, a keleti blokkhoz tartozó országok számára nehezen vagy egyáltalán nem elérhető importcikkeket szállítani Magyarországra.
Tevékenysége szakmai, emberi, de gazdaságtörténeti szempontból is egyedülálló: Mezei Gábor munkája és személye volt a garancia arra, hogy a magyar fuvarozási szektor felkerült a nyugati országok szakmai térképére is.
A vállalat – megelőzve a keleti blokk országainak fuvarozóit – rövid időn belül kirendeltségeket alapított többek között Hamburgban, Triesztben és Rotterdamban, majd Kuvaitban, Isztambulban, sőt, Bagdadban is feltűntek a Hungarocamion fuvarozói. A nemzetközi fuvarozáshoz szükséges adminisztrációs infrastruktúra kiépítésében volt szerepe az ez idő tájt a Mezei Gábor elnök által irányított Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is, amely 1965-től vált az IRU tagjává, és adhatta ki a nemzetközi fuvarozáshoz akkor feltétlenül szükséges TIR Carnet-kat.
Dr. Mezei Gábort nagy tisztelet övezte: kortársai, kollégái szerint határozott, mindenkire figyelmet fordító vezető volt, aki mindenkitől – és elsősorban saját magától – elvárta és megkövetelte a kemény és lelkiismeretes munkát. A hazai közúti logisztika meghatározó alakja volt, távozásával hatalmas űrt hagyott maga után.
Emlékezzünk rá kegyelettel!
Nyugodjék békében!
A méltatás MKFE Kommunikáció alapján készült.
Köszönet Juhász Zsuzsannának.
Filep Sándor polgármester
Az interneten történő ügyintézés, kommunikáció elterjedését a bűnözők is igyekeznek kihasználni. A gazdálkodó szervezeteket az alábbi két csalási forma érinti leggyakrabban. A módszerek ismeretében könnyebben felismerhetők és kivédhetők az ilyen kísérletek. A Rendőrség most ehhez nyújt segítséget. Legyen Ön is körültekintő, hogy ne váljon áldozattá! |
SZÁMLACSALÁS |
Az elkövetők úgy tesznek, mintha cége üzleti partnerei (pl. beszállítók) lennének. A csalók arról tájékoztatják, hogy a kapcsolattartási adatok vagy a fizetési adatok (pl. kedvezményezett banki adatai) megváltoztak. Az üzenet többféleképpen érkezhet: telefonon, levélben, e-mailben, stb. A feladó e-mail címe nagyon hasonlíthat üzleti partner e-mail címére vagy akár a levelezési rendszer feltörése esetén érkezhet az üzleti partner igazi e-mail címéről is. Az új e-mailt címet, telefonszámot vagy bankszámlát pedig a csalók felügyelik. |
MIT TEHET MINT CÉG? |
• Tájékoztassa alkalmazottait a csalók által használt módszerekről! • Minden esetben ellenőriztesse a beszállítókkal vagy szerződésekkel kapcsolatos adatok (kapcsolattartási adatok, fizetési mód, bankszámla számok) módosítására vonatkozó igényeket! • Figyelmeztesse az alkalmazottait, hogy mindig győződjenek a fizetési kérelem jogosságáról, és ellenőrizzék, nincs-e valamilyen szabálytalanság a számlán! • Minimalizálja a szállítókkal és szerződésekkel kapcsolatos nyilvános adatokat a cége honlapján vagy közösségi médiában! |
MIT TEHET MINT ALKALMAZOTT? |
• Alaposan ellenőrizze az üzleti partnerektől érkező kéréseket, különösen, ha a kapcsolattartási adatokban, fizetési módokban, bankszámlájuk megváltoztatásáról tájékoztatnak! Fokozattan ellenőrizze a feladó e-mail címét, ne csak a megjelenített nevet! • Ne használja a levélben/faxon/e-mailben érkezett kérésekben szereplő kapcsolattartási adatokat! Alkalmazza a korábbi levelezésekben szereplőket! • Legyen személyes kapcsolata a céghez, amelynek rendszeresen utal! • Bizonyos összeg feletti kifizetés esetére dolgozzon ki egy eljárást a bankszámla és a kedvezményezett ellenőrzésére! (pl. egyeztessen személyesen vagy videóhívásban a cégnél lévő kapcsolattartójával)! • A közösségi médiában a lehető legkevesebb információt osszon meg munkáltatójáról, ne osszon meg adatokat üzletei partnereikről, szerződésekről! |
VEZETŐ NEVÉBEN ELKÖVETETT CSALÁS |
Az elkövetők a cég pénzügyi ügyintézőjét valamilyen megtévesztéssel hamis számla kifizetésére vagy a cég számlájáról történő átutalásra veszik rá. A csalók jól ismerik a céget, így magukat annak magasszintű vezetőjének kiadva, felhívják az alkalmazottat vagy e-mailt küldenek neki. Azonnali átutalás kérnek, gyakran használják a „titoktartás”, „a cég bízik önben kifejezéséket”. Kihasználhatják a vezető távollétét és az e-mailben arra hivatkoznak, hogy nem elérhető. Sürgős ok miatt kérik az utalást: adóügyek, vállalatfelvásárlás. A kérés elutasítása esetén fenyegetést alkalmaznak az ügy fontosságára és sürgősségére tekintettel. |
A feladó e-mail címe nagyon hasonlíthat cégvezető e-mail címére vagy akár a levelezési rendszerfeltörése esetén érkezhet az igazi e-mail címről is. |
ÁRULKODÓ JELEK |
• Közvetlenül olyan vezető lép kapcsolatba ügyintézővel, akivel eddig nem volt kapcsolata. • Teljes titoktartás kérése. Nyomásgyakorlás sürgetés alkalmazása. • Fenyegetés vagy szokatlan jutalom ígérete. • A belső eljárásoktól vagy a gyakorlattól való eltérésre vonatkozó kérés. |
MIT TEHET MINT CÉG? |
• Ismerje meg és tájékoztassa alkalmazottait a csalók által használt módszerekről! • Figyelmeztesse alkalmazottait, hogy legyenek elővigyázatosak a fizetési kérelmekkel! • Vezessen be belső protokollokat a kifizetésekkel kapcsolatban! • Ellenőriztesse az e-mailben vagy telefonon érkezett fizetési kérések jogosságát! • Vizsgálja felül a cég weboldalán szereplő információkat, minimalizálja azokat a legszükségesebbre, legyen óvatos a közösségi médiában • Gondoskodjon informatikai rendszerei (pl.elektronikus levelezés) biztonságáról! • Ha csalást észlel, mindig értesítse a rendőrséget, akkor is, ha nem érte kár! |
MIT TEHET MINT ALKALMAZOTT? |
• Szigorúan tartsa be a fizetéssel kapcsolatos biztonsági szabályokat! • Fokozattan ellenőrizze a feladó e-mail címét, ne csak megjelenített nevet! • Ha kétsége merül fel egy fizetési kéréssel kapcsolatban, mindig egyeztessen felettesével vagy egy hozzáértő kollégájával! • Soha ne nyisson meg gyanús linkeket vagy mellékleteket, amelyek e-mailen érkeznek! • Legyen különösen figyelmes, ha a saját email fiókjába lép be a céges számítógépen! • Minimalizálja a munkájával és munkahelyével kapcsolatos információk megosztását a közösségi oldalakon! • Ne osszon meg információt a cég szervezeti felépítésével, biztonságával és eljárási rendjével kapcsolatban! • Ha gyanús e-mailt vagy telefonhívást kap, mindig jelezze a vezetőjének, illetve a biztonságért felelős részlegnek! |
Az utóbbi időben ismét felbukkantak az úgyneve-zett „unokázós csalásos” telefonhívások. Közös jellemzőjük, hogy a bűnözők telefonon hívnak fel idős embereket, majd a csaló a kiszemelt áldozat hozzátartozójának, például az unokájának, gyermekének, valamilyen rokonának adja ki magát, vagy azt mondja, hogy az ő megbízásából telefonál.
A csalók az idősek jóhiszeműségét és adott esetben romló egészségi állapotát is igyekeznek kihasználni. Jellemzően potenciális áldozatuk vezetékes telefonját hívják, ami többnyire nem jelez ki telefonszámot és szinte mindig feltöltőkártyás mobilt használnak, amit a hívások után eldobnak. Sok esetben előfordul, hogy az elkövetők felkészülnek leendő áldozatukból, terepszemlét tartanak, kiismerik napirendjét, szokásait és kapcsolatait.
A csalóktól beérkező hívással segélykérés fut be a nagyszülőhöz az állítólagosan bajba került gyermekkel, unokával kapcsolatban, így rögtön stresszhelyzetet teremtenek az elkövetők. Ilyen állapotban sokkal nehezebben tud gondolkodni az érintett, kevésbé tud figyelni azért, mert beszűkül a tudata, ezért akaratlanul is óvatlan lehet.
Az elkövetők sírástól elváltoztatott hangon szólnak a telefonba, majd átveszi a telefont egy társuk, aki hivatalos személynek adja ki magát és elmondja, hogy a hozzátartozója megsérült és magyarázatot ad arra, hogy miért nem ismerős az állítólagos rokon hangja: mert megsérült a nyaka, a hangszálai vagy a szája.
Ezt követően higgadtan tájékoztatja a hívott felet, hogy pénzre lesz szükség az anyagi károk rendezéséhez. Előadhatják azt is, hogy a balesetben érintett másik fél nagyon dühös, esetleg már megverte a hozzátartozójukat, mielőtt kiért a rendőrség. Előfordulhat, hogy megpróbálnak minél több információt kihúzni az áldozatokból, például elkérik a személyes adataikat. Az ilyen hívásoknál több százezer vagy milliós nagyságrendű kárról beszélnek, és nem hagynak gondolkodási időt, azonnali döntésre kényszerítik az áldozatokat. Országos viszonylatban megtörtént, hogy vadidegennek adta ki egy idős hölgy egész élete megtakarítását. Egy ilyen hívás esetén a leghatékonyabb megelőzés, hogy bontják a vonalat, ezzel nem adva lehetőséget arra, hogy további információkhoz jussanak a szélhámosok. Ezt követően azonnal fel kell hívni a megnevezett hozzátartozót és megbizonyosodni arról, valóban történt-e vele baleset, illetve értesíteni kell a rendőrséget.
Figyelem! A csalók a bűncselekmények elkövetésére felkészülnek és a sértett bizalmának elnyerése végett olyan valós információkat is közölhetnek, amelyek valóban a hozzátartozóhoz kapcsolódnak.
Kérjük fogadják meg a rendőrség tanácsait:
A rendőrség az idősek családját, közvetlen ismerőseit is összefogásra kéri. Ha szükséges, minden nap hívják fel rokonuk, ismerősük figyelmét a fentiekhez hasonló történetekre, bűnelkövetési módszerekre és mondják el nekik a rendőrség tanácsait.
Ha bűncselekmény áldozatává válik, azonnal értesítse a rendőrséget a 112-es segélyhívó számon!
Megvalósult Vásárosnamény Város Önkormányzatának TOP-2.1.2-15-SB1-2017-00040 azonosítószámú projektje, mely során az Eötvös kúria és környezetének környezettudatos, klímabarát felújítására került sor.
A közel két éven át tartó projekt fő célja Vásárosnamény egyik műemléképületének az Eötvös kúriának felújítása volt. A beruházás során a kúria teljes felújítására is sor került, visszaállítva az épület régi fényét, ezzel jelentősen növelve a város idegenforgalmi vonzerejét, és gazdaságélénkítő tevékenységét. Az épületben a korábbi funkciójától eltérően nonprofit szolgáltatóház került kialakításra, modern környezetbarát irodákkal, közösségi terekkel. Ezzel a beruházás hozzájárul a helyi munkahelyteremtéshez, a városlakók élethelyzetének növeléséhez.
A kúriát övező park területe teljesen átalakult, 5192 m2 zöldterületet alakítottak ki, újítottak meg. A parkban közel 50 darab facsemete elültetésére is sor került. Kiépítésre került a kúriát teljes mértékben kiszolgáló 448 m2-es közösségi tér, ahol a jövőben helyi rendezvények, programok megvalósítására kerülhet sor.
A fejlesztés eredményeként felújításra került az Eötvös utca burkolata, és kiépítésre került egy gyalogút, mely elérhetőséget biztosít a városi sportpálya és az Eötvös kúria között.
A projektet Vásárosnamény Város Önkormányzata a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg.
További információk:
https://vasarosnameny.hu/a-vasarosnamenyi-eotvos-kuria-es-kornyezetenek-rekonstrukcioja
Bővültek a Magyar Honvédség legénységi állománya számára igénybe vehető lakhatási támogatások. A legénységi katonák egy új rendeletcsomag értelmében jogosulttá váltak a lakáspénzre, így akár saját ingatlanhoz is juthatnak a honvédség támogatásával.
Már általános iskolai végzettséggel is várják a jelentkezőket legénységi katonának, amelyhez betöltött 18. életév, magyar állampolgárság, bejelentett belföldi lakcím és erkölcsi bizonyítvány szükséges. Aki egészségügyileg és fizikailag alkalmasnak érzi magát, a lakhelyéhez legközelebbi toborzóirodában vagy a www.iranyasereg.hu oldalon jelentkezhet.
A szerződéses legénységi állományú katonák az első évben közkatonaként teljesítenek szolgálatot, így a minimálisan elérhető nettó keresetük érettségi nélkül közel 170 ezer forint, érettségivel 200 ezer forint lehet. Emellett számos plusz juttatás is megilleti őket, köztük havi szintű, hosszútávú, kiszámítható lakhatási támogatások is.
Ilyen a lakáspénz, amely lakásbérlet, kereskedelmi szálláshely és lakáslízing fenntartására egyaránt felhasználható, és már a próbaidő alatt is igényelhető. A lakáslízing abban különbözik a lakásbérlettől, hogy ezzel a támogatással a katonák idővel saját ingatlanhoz juthatnak. A lakásokat nem a honvédség adja lízingbe, hanem ezzel foglalkozó cégek, pénzintézetek. A legénységi katonák bérleti, vagy lízingdíja Budapesten, Szentendrén és Győrben 63 ezer forint, a többi megyeszékhelyen, illetve Hódmezővásárhelyen és Tatán 58.500 forint, egyéb településeken 54 ezer forint. Ehhez jöhetnek különböző családi kiegészítések is: további 20 ezer forint jár annak, aki házastársával / élettársával él együtt, további 10 ezer forint minden olyan gyermek után, aki a katonával egy háztartásban él és családi pótlékban, nevelési ellátásban, vagy iskoláztatási támogatásban részesül. A bérelt, vagy lízingelt lakás akkor támogatható, ha a szolgálati hely 40 km-es vonzáskörzetében van.
A legénységi állomány ezenkívül igényelhet laktanyai, vagy helyőrségi szállón történő elhelyezést, törlesztési támogatást és lakhatási hozzájárulást is, a részletek megtalálhatóak a www.hadkiegeszites.hu oldalon, a Fizetés, juttatás menüpont alatt.
DR. TOMCSÁNYI PÁL tiszteletére emléktáblát avattunk fel a Fasori Gimnázium (az ott végzett diákok kiemelkedő életpályájának elismeréséül,) soha nem felejtve a mindenki iránti tisztelet és szeretet-megnyilvánulásának példaképére 2021. február 26-án. Csupán azt kérjük, hogy az értesítés kézhezvételekor emlékezzetek Rá egy percig olyan szeretettel, amilyen szeretettel gondolt Rátok Ő is mindig.
Megszokott már, hogy városunkban az adventi időszak legfontosabb közösségi tevékenysége az adománygyűjtés, melyről a tavalyi nehéz esztendőben sem szerettünk volna lemondani! 2020-ban az adománygyűjtést a 14. év alatti vásárosnaményi beteg gyermekek megsegítésére hirdettük meg, mert hittük, hogy összefogással segíthetünk néhány család terhén.
Az adománygyűjtés eredményeként 1.802.000.- Ft pénzadomány gyűlt össze az erre elkülönített számlán, ebből Vásárosnamény Város Önkormányzata 1,1 millió Ft-tal támogatta az adománygyűjtést, melyet az adventi programsorozatra szánt összegből csoportosított át erre a célra.
Védőnőink segítségével (kiknek munkáját ezúton is köszönjük!) 29 beteg, támogatásra szoruló gyerek került a látóterünkbe, akiket a család helyzete és a betegségük jellege alapján különböző mértékben támogattunk. A támogatást oda ítélő társadalmi, szakmai testület szociális munkásból, védőnőből, tanítónőből és a szervezőből állt össze, akik 3 fajta támogatást dolgoztak ki. A legtöbb támogatottnak pénzbeli támogatást nyújtottunk, de vannak akiknek iskolai felszereléseket vásároltunk, akiknek arra volt a legnagyobb szükségük.
Az adományok átadására február 3-án délután, a Városháza nagytermében került sor azok számára, akik vállalták a nyilvánosságot. Megható és emlékezetes pillanatok voltak mindannyiunk számára!
Tudjuk, hogy ezzel nem tudjuk megoldani a családok minden gondját, de reméljük már az a tudat is sokat ad, hogy ismeretlenek segítik őket a hétköznapi harcukban, fontos, hogy érezzék, ebben a kisvárosban nincsenek egyedül!
Kívánjuk, hogy ez az év könnyebb legyen, a gyerekeknek jobb életet, a családoknak sok erőt és kitartást, mindenkinek jó egészséget kívánunk!
Köszönjük a támogatást, az önzetlen felajánlásokat, köszönjük azoknak akik ebben a nehéz időszakban is megnyitották a szívüket és a pénztárcájukat, KÖSZÖNJÜK!
TÁMOGATÓINK:
Tourinform iroda munkatársai
2020| 09 | 24
Vásárosnamény Város Önkormányzata
Sajtóközlemény
Innovatív gondolkodású fiatalokat díjaztak
Vásárosnamény Város Önkormányzata a TOP-2.1.2-15-SB1-2017-00040 pályázat keretében meghirdetett „Milyennek szeretnéd látni Vásárosnaményt 2025-ben?” versenykiírással felhívást intézett Vásárosnamény közigazgatási területén élő 30 éven aluli fiatalokhoz. A kiírás célja az volt, hogy ösztönözzék a fiatalokat, hogy gondolkozzanak el a jövőjükön, képzeljenek el egy olyan várost, ahol szívesen élnének, és osszák meg erről gondolataikat a város vezetésével. A felhívásra beérkezett pályázatokat szakmai zsűri bírálta el, mely a leginnovatívabb, legracionálisabb, és a város Településfejlesztési koncepciójába legjobban illeszkedő 3 pályaművet díjazta.
A díjátadóra a 2020. szeptember 24.-én a Városháza Nagytermében megtartott képviselő testületi ülés előtt került sor. Filep Sándor polgármester úr a díjazottaknak elmondta, hogy a város vezetése mindig figyelmet fordított az itt élő fiatalok véleményre; ötleteire, hiszen ha helyben akarjuk tartani vagy visszavárni a tanulmányaik befejezése után, akkor fontos, hogy egy számukra is élhetőbb kisvárost alakítsunk ki. Polgármester úr kiemelte, hogy a beérkezett pályázatokban szereplő ötletek beépítésre kerülnek a város hosszú távú fejlesztési stratégiájába, és szeretné bevonni a pályázókat a jövőben megvalósításra kerülő projektekbe is.
A díjazottak:
Elkészült Vásárosnamény és a Felső-Tisza-Völgye turisztikai térkép, melynek egyik oldalán Vásárosnamény turisztikai térképe szerepel, a másik oldalon pedig Bereg kerékpárútvonalait jelöltük. Tourinform irodánkban megtalálhatók az ingyenes térképek, keressék/keressétek bátran!
Az Agentura Utazási Iroda vásárosnaményi fióktelepének megszűnése után Vásárosnamény Város Önkormányzata vette át a Beregi Bolt üzemeltetését.
A vásárosnaményi Tourinform irodába betérve a Beregi Bolt megújult árukészletéből válogathatnak majd az érdeklődők. Vízióinkban az szerepel, hogy a Beregi Bolt a Szatmár-Beregi térség eszenciája lesz, hiszen megtalálható majd itt minden, ami a vidékre jellemző vagy helyben készült, illetve nem helyi, de különleges kézműves termék. A régmúlt szatócsboltjainak mintája alapján megálmodott bolt portékái között vásárlóink megtalálják a messze földön híres lekvárjainkat, aszalványainkat, pálinkáinkat, beregi keresztszemes hímzéseket, kerámiákat, ajándéktárgyakat, Bereg Szíve termékeket, kézműves dekorációkat, de igényes szuveníreket is. Várunk mindenkit szeretettel!
{gallery}beregboltujra{/gallery}
Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselőtestülete a 18/2020. (VII.01.) önkormányzati rendeletében döntött arról, 2020. augusztus 01. napjától Vásárosnamény közterületein a szeszesital fogyasztása tilos. A szigorítások bevezetésének indoka, hogy a város a közterületi rend szempontjából is élhető és biztonságos maradjon, kiemelt figyelemmel a kiskorúak egészséges testi és erkölcsi fejlődésére, valamint a városlakók életvitelének zavartalanságára.
A tilalom alóli kivételek között szerepelnek: a Gergelyiugornyán található Tisza-parti üdülőövezet területe; a vendéglátóipari-egységek terasza, előkertje; a családi-, városi- és sporteseményekkel kapcsolatos rendezvények, a civil szervezetek, intézmények hivatalos rendezvényei, a felvonulások, fesztiválok; valamint minden év december 31. napján 18:00 órától a következő év január 1-jén 6:00 óráig terjedő időszak.
A rendelet elfogadásával a közterületen történő szeszesital fogyasztás szabálysértésnek minősül, így a rendőrség és a közterület-felügyelők 5 000 Ft-tól 50 000 Ft-ig terjedő helyszíni bírságot szabhatnak ki a szabályszegőkkel szemben.
Ezúton tájékoztatok mindenkit arról, hogy mindenféle híreszteléssel ellentétben a kórházunk NINCS BEZÁRVA.
A koronavírus veszélyhelyzet megszüntetését követően a járóbeteg ellátás újra működik, a diagnosztika (laboratórium, röntgen, ultrahang) szintén.
A járványügyi készültség jelen szakaszában a fekvőbeteg ellátás kórházunkban még nem kezdődhet el. Ugyanakkor jelen információink szerint szeptembertől a fekvőbetegek fogadása, gyógyítása és ellátása is újra indulhat.
Józan belátást kérek mindenkitől: a kórház sorsa nem a facebook-on és az utcán dől el, ugyanakkor a véleményünk megegyezik: VÁSÁROSNAMÉNYNAK SZÜKSÉGE VAN A KÓRHÁZRA.
Nem ellenséget kell hogy keressünk egymásban, hanem fontos, hogy a jó és ésszerű megoldást találjuk meg! Higgadtságra, odafigyelésre és szakszerűségre van most szükség.
Az elmúlt három hónap összekovácsolta az egészségügyben dolgozókat, vezetőket, akik látják, hogy milyen formában lehet életképes szeretett kórházunk. A cél közös: beteg nem maradhat ellátatlanul.
Személyesen több szakmai egyeztetésen vettem részt. Számomra a csendes, de céltudatos és eredményes munka sokkal fontosabb, mint a hangzatos szavak.
Cselekedtünk és ennek eredménye - a megyei szintű érdekek szem előtt tartása mellett - a szeptemberi újraindítás a fekvőbeteg ellátásban is.
Mindannyian tudjuk, hogy a július és augusztus hónap az egészségügyi dolgozók szabadságolása miatt igen komoly és összehangolt munkát kíván. Ezt nehezíti a bizonyos 20%-os COVID-19 ellátására biztosítandó ágyszám. Ebben a mi kórházunk szerepe elsődleges. Ez nem jelenti persze feltétlenül azt, hogy az ilyen betegek ellátása itt történne.
A lényeg, hogy szeptember elejétől visszaállhat a megszokott ellátási forma Vásárosnaményban is.
Polgármesterként eddig is mindent megtettem a város és a térség egészségügyének stabilitásáért.
Ez így lesz a jövőben is!
Ha valaki közvetlenül (sértettként) vagy közvetett módon {pl. tanúként vagy családtagon keresztül) kapcsolatba keiül valamilyen bűncselekménnyel, fel kell dolgoznia ennek hatásait. Természetes emberi reakció, ha ilyenkor fizikai vagy lelki problémák jelentkeznek, és anyagi nehézségek is felléphetnek. Az Áldozatsegítő Szolgálat az ilyen helyzetek megoldására ajánl segítséget.
KINEK TUDUNK SEGÍTENI?
Elsősorban a Magyarországon bűncselekmény vagy tulajdon elleni szabálysértés áldozatává vált személyeknek.
HOGYAN TUDUNK SEGÍTENI?
Az Áldozatsegítő Szolgálat a bűncselekmények és tulajdon elleni szabálysértések áldozatai számára:
A személy elleni erőszakos bűncselekmények súlyos sérültjei és halálos áldozataik hozzátartozói mindezen túl állami kárenyhítést is igényelhetnek az elkövetéstől számított 3 hónapon belül.
A felsorolt támogatások térítés nélkül vehetők igénybe.
MIT JELENT AZ „ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS ELŐSEGÍTÉSE”?
Az Áldozatsegítő Szolgálat az áldozatok számára személyre szabott felvilágosítást nyújt alapvető jogaikról és az őket megillető egészségügyi és szociális ellátásokról. A legtöbb kormányhivatal Áldozatsegítö Szolgálata a bűncselekményt követő trauma feldolgozásához pszichológus segítségét is fel tudja ajánlani.
A pszichológus igénybevételére a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatalnál is lehetőség van.
MIRE SZOLGÁL AZ AZONNALI PÉNZÜGYI SEGÉLY?
Az áldozatok igénye, hogy a bűncselekményt követően is biztosítottak legyenek számukra az alapvető életfeltételek. Ehhez az Áldozatsegítő Szolgálatnál azonnali pénzügyi segélyt igényelhetnek lakhatás, ruházkodás, utazás és élelmezés céljára, továbbá gyógyászati költségekre, valamint kegyeleti kiadásokra.
Ez a segítség azonban nem kártérítés; nem az ellopott pénz, vagy a bűncselekmény miatt más módon odaveszett értékek pótlása a célja. A pénzügyi segély révén az Áldozatsegítö Szolgálat a kialakult krízishelyzet orvoslásához tud egyedi mérlegelés alapján hozzájárulni.
HOL TALÁL MINKET?
Amennyiben áldozattá vált, KERESSE KÖZVETLENÜL a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály ÁLDOZATSEGÍTŐ SZOLGÁLATÁT.
Kérelemnyomtatvány igényelhető személyesen, telefonon, vagy postai úton.
Elérhetőség |
Ügyfélfogadás |
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal |
||
Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály |
hétfő: 8:00-12:00 |
|
Igazságügyi Osztály |
kedd: 8:00-12:00 |
|
4400 Nyíregyháza, Kereszt utca 9. |
szerda: 8:00-15:00 |
|
csütörtök: 8:00-12:00 |
||
Telefon: 42/896-102 42/597-679 42/597-670 |
péntek: nincs |
|
MIRE LEHET SZÜKSÉG, HOGY SEGÍTENI TUDJUNK? Munkatársaink az eset körülményei alapján már telefonon tájékoztatást adnak arról, hogy milyen iratokra, igazolásokra lehet szükség az ügyintézéshez, az Áldozatsegítő Szolgálat támogatásainak igénybevételéhez. Vagy hívja az éjjel-nappal ingyenesen elérhető 06-80-225-225 telefonszámot FORDULJON HOZZÁNK BIZALOMMAL! |
1. Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
További részletek: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/eletkezdesi_tamogatas
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Minden évben május 25-én tartják az eltűnt gyermekek világnapját az 1979. május 25-én New Yorkban eltűnt 6 éves kisfiúra, Etan Patzra és társaira emlékezve. A világnap célja, hogy felhívja a figyelmet az eltűnt illetve bántalmazott gyerekek ügyében a megelőzés illetőleg az országok közötti együttműködés fontosságára.
Az eltűnt és bántalmazott gyermekek világnapjának legfőbb jelképe a kék nefelejcs.
Nefelejcs: igaz szerelem, emlékek. Nevében hordozza jelentését. Figyelmeztet arra, hogy ne felejts! Az emlékezet, akár az emberiség egyetemes emlékezete, akár a mindennapokban való jó emlékezet megőrzése viszi előre a történelmet és az emberiséget. A visszaemlékezés üzenetét hozta el ez a kis kék virág. Régi magyar neve szemvigasztaló. Jelentése virágnyelven: „Három szó fejezi ki a viszontlátás vágyát: ne felejts engem!”.
(Forrás: www.ironkate.eoldal.hu/cikkek/viragok---jelentese-.html)
Nagyon fontos üzenetet hordoz az eltűnt gyermekek vonatkozásában is, hiszen amikor egy gyermek eltűnéséről hallunk minél előbb viszont szeretnénk őt látni és biztonságban tudni.
A májusi hírlevelünkben éppen ezért szeretnénk az emberek figyelmét felhívni arra, hogy mennyire fontos odafigyelnünk egymásra. Tudnunk kell, mi az oka annak, ha saját családunkban, környezetünkben eltűnik valaki, mi lehetett a háttérben, és hogy mit tehetünk a megtalálása érdekében.
Magyarországon minden évben több ezer gyermek eltűnését jelentik be. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2019. évben összesen 2552 esetben indult eljárás gyermek- és fiatalkorú eltűnése miatt. Az eltűnt gyermekek keresése, körözése közigazgatási eljárás keretében történik, amit 90 napon belül le kell zárni, de ez nem azt jelenti, hogy a hatóság nem keresi tovább az eltűntet, hiszen az eltűntek adatai 20 évig folyamatosan benne vannak a keresettek körében.
Az eltűnések többsége a megyében található lakásotthonokban élő gyermekek szökéséből adódik, szerencsére nagyon kevés számban történik családból való eltűnés. Tapasztalataink szerint többségük rövid időn belül előkerül. Főleg a gyermekotthonokból elszökött gyerekek esetében jellemző, hogy pár napon belül visszakerülnek. Vannak azonban olyan esetek is, ahol hetekig/hónapokig nincs tudomásunk a gyermek hollétéről, annak ellenére, hogy minden lehetséges intézkedést megtettünk a felkutatása érdekében.
A gyermekotthonból eltűnt gyermekek rendszeresen szöknek haza a családjaikhoz, vagy rokonokhoz, akik sok esetben megnehezítik a hatóság munkáját, mivel bújtatják a megszökött gyereket. Rosszabb esetben céltalanul csavarognak hasonló „sorstársaikkal”, barátnak hitt kortársaikkal vagy olyan felnőttel, aki kihasználja ezeknek a gyerekeknek a sebezhetőségét. Ez nagy veszélyt rejt magában, mivel sokkal könnyebben válhatnak gyermekprostitúció vagy más bűncselekmény áldozatává vagy elkövetőjévé.
Szomorú tény, hogy a nevelőotthonokból elszökött lányokat sokszor prostitúciós tevékenységet folytatva állítják elő a rendőrök.
Az eltűnések lehetséges okai:
Mi magunk mit tehetünk, ha gyermekünk eltűnt?
Mindenki kötelessége az eltűnt gyermekek feltalálását, családba, otthonba történő visszatérését támogatni, segíteni!
Ne menjünk el egy csavargó, tétlenkedő, látszólag egyedül lévő gyermek mellett, kérdezzünk rá: segíthetünk-e neki? Sok esetben ez vezethet minél előbbi feltalálásukhoz.
Amennyiben mégis eltűnt vagy megszökött a gyermekük, minden esetben értesítsék a Rendőrséget, hogy minél hamarabb újra láthassák.
A Kék Vonal Eltűnt Gyerekek Segélyvonala 2008 júniusa óta várja a 116-000-s telefonszámon az eltűnt, szökésben lévő vagy szökést fontolgató gyerekek, fiatalok és az értük aggódó felnőttek hívásait.
Vállalják az otthonról vagy intézetből eltűnt gyerek és gondozói közötti közvetítést, segítik a gyerek biztonságos helyre juttatását. Határon átnyúló ügyekben kapcsolatot alakítanak ki más országok hatóságaival, civil szervezeteivel. Gyerekeltűnéssel kapcsolatban is vállalnak webkonzultációt a www.kek-vonal.hu oldalon keresztül.
Az eltűnésről személyesen is megtehetik bejelentésüket
a helyi rendőrkapitányságokon vagy a jól ismert
112-es központi segélyhívó telefonszámon!
Hogy minden gyermek hazataláljon!
Bűnmegelőzési tanácsokért vagy bármely információval kapcsolatban forduljon hozzánk bizalommal az impresszumban található elérhetőségeken:
Köszönöm mindenkinek az eddigi PÉLDÁS hozzáállását! A kezdeti ijedtség után szinte valamennyi VÁSÁROSNAMÉNYI és BEREGI ember komolyan vette azt, hogy a koronavírus elleni védekezés mit jelent, hogyan lehetünk valamilyen szinten úrrá a veszélyhelyzeten, hogyan tudjuk együtt egymásra figyelve lassítani a járvány terjedését.
A hétvégén csend volt a városban, minimális, épp csak a szükséges mozgással. Időseink igyekeztek otthon maradni. A FEGYELEM érezhető volt!
A boltjainkban volt áru, a gyógyszertáraink felkészültek.
Több fiatal jelentkezett önkéntes munkára.
Az igényfelmérések és a koordináció után elkezdődött a gyermekétkeztetés is.
Köszönöm, hogy a Vásárosnaményi Humán Szolgáltató Központ és valamennyi intézményünk dolgozója ilyen munkára képes.
A veszély azonban nem ért véget. Sőt!
TOVÁBBRA IS KIEMELTEN FONTOSAK AZ ALÁBBIAK:
• Alaposan mosson kezet!
• Használjon zsebkendőt!
• Védje az ön körül élőket!
• Figyeljen az idősekre!
• Legyen türelmes!
• Ne keltsen pánikot!
• Maradjon otthon!
A fentiek betartása rengeteget segít a járvány terjedésének lassításában!
ORSZÁGUNK KORMÁNYA KÖZBEN VÉGZI A MUNKÁJÁT MINDANNYIUNKÉRT!
ÖSSZEFOGÁSSAL MINDENRE KÉPESEK LESZÜNK.
Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik, nem közlekednek a mobilizált kormányablakok
A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák, és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.
A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.
A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („Kormányablak buszok”) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül.
Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.
A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.
A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.
Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.
Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.
A nem! kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.
Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Járási Hivatal
Vásárosnaményi Járási Hivatal
Népegészségügyi ügyek: 06-45-470-215
Gyámügyi ügyek: 06-45-795-054
Szociális ügyek: 06-45-795-064
Foglalkoztatási ügyek: 06-45-570-592
Kormányablak ügyek: 06-45-795-234
Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Főosztályok
Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály: 06-42-814-906.
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály:
Közlekedési Főosztály központi szám és Útügyi feladatok : 06-42/508-130
Fogyasztóvédelmi feladatok: 06-42/500-694
Járműforgalmi és Járműműszaki osztály központi szám: 06-42/501-620
Járműforgalmi osztály KKSZ ügyintézés, digikártya : 06-42/501-624
Járműműszaki osztály jármű átalakítás, összeépítés: 06-42/501-625
Járműműszaki osztály Műszaki vizsga : 06-42/501-620/114. mellék
Népegészségügyi Főosztály: 06-42-501-008
Foglalkoztatási Főosztály Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály:
Foglalkoztatási ügyek: 06-42-501-015; 06-42-597-057
Munkavédelem: 42/501-800
Munkaügy: 42/407-511
Agrárügyi Főosztály
Növény-és talajvédelmi, növényegészségügyi feladatok: 42/508-460
Földművelésügyi feladatok: 42/594-123
Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály: 06-42-598-930
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály:
Élelmiszer-biztonsági ügyek: 06 30 4957110
Állategészségügyi, állatvédelmi ügyek: 06 30 9436956
TIR, ENAR: 06 42 598-970
Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály:
Adategyeztetési és Nyugdíjbiztosítási Osztály: 06-42/551-564
Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály: 06-42/795-600
Egészségbiztosítási Osztály: 06-42/795-870
Egészségbiztosítási Pénzellátások Osztálya: 06-42/795-887
Egészségbiztosítási Nyilvántartási és Lakástámogatási Osztály: 06-42/795-878
Nyugdíj Nyilvántartási és Ellenőrzési Osztály: 06-42/551-508
Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály
Jogi segítségnyújtás, Áldozatsegítés, Családi csődvédelem: 06/42/597-670; 06/42/896-102
Pártfogó felügyelői szakterület: 06/42/597-670; 06/42/597-676
Szociális és Gyámügyi feladatok: 06/42/599-380; 06/42/599-694
Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály
Építésügyi és építésfelügyeleti feladatok: 06-42-599-617
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 1. (Kisvárdai, Záhonyi, Vásárosnaményi járások illetékességi területei): 06-45-795-012
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 2. (Mátészalkai, Fehérgyarmati, Csengeri járások illetékességi területei) 06-44-795-673
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 3. (Nagykállói, Nyírbátori, Baktalórántházi járások illetékességi területei): 06-42-795-026
Felügyeleti Osztály (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye illetékességi területe):06-42-599-358
Jogi, Humánpolitikai és Koordinációs Főosztály
Jogi és peres ügyek: 06-42-795-758
Humánpolitikai ügyek: 06-42-599-642
Koordinációs ügyek:06-42-599-636
Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály
Számlázással kapcsolatos ügyek: 42/599-666
Szociális ellátásokkal kapcsolatos: 42/599-652
Hatósági Főosztály
Törvényességi Felügyeleti feladatok: 42/599-310
Oktatási és Hatósági feladatok: 42/599-321
Felügyeleti Osztály 42/599-622
Földhivatali Főosztály
Földügyi Igazgatási Osztály 06-42-523-265
Földhivatali Osztály 1. (Fehérgyarmat) 06-44-510-858
Földhivatali Osztály 2. (Kisvárda) 06-45-500-951
Földhivatali Osztály 3. (Mátészalka) 06-44-500-656
Földhivatali Osztály 4. (Nyírbátor) 06-45-510-520
Földhivatali Osztály 5. (Vásárosnamény) 06-45-570-750
Ingatlan-nyilvántartási Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-215 / 523-226
Földmérési és Földügyi Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-204
FÉL ÉV ALATT CSAKNEM DUPLÁZOTT ÉS MÁR 4. A HAZAI ERŐMŰVEK RANGSORÁBAN A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK ÁLTAL FŐVÉDNÖKÖLT NEMZETI MINTAPROJEKT, A „VIRTUÁLIS ERŐMŰ PROGRAM” (VEP)
Áder János köztársasági elnök fővédnöksége mellett, az Országgyűlés alelnöke, a főpolgármester-helyettes, több megyei elnök és polgármester, állami és vállalati vezetők, továbbá zöld társadalmi szervezetek képviselőinek személyes részvételével a Parlamentben került sor a Virtuális Erőmű Program XI. díjátadó gálájára.
A VEP vezetői bejelentették, hogy fél év alatt közel annyi megtakarítást sikerült beléptetniük az erőműbe, mint előtte 10 év alatt összesen, s ezzel a Virtuális Erőmű a 4. legnagyobb hazai erőművé vált.
Szili Katalin, a VEP védnöke bejelentette, hogy Magyarországon túl a Kárpát-medencében, a V4 országokban, és Európában is elindult a VEP bevezetése.
Molnár Ferenc, a Mi6 és a VEP tulajdonosa Horváth Ildikó egészségügyi (EMMI) és Boros Anita építésügyi (ITM) államtitkárral együtt letette az energetikában sikerre vitt prevenciós mintaprojekt, a VEP „testvérprojektjeinek” alapkövét is: ezzel hivatalosan is megalakult a Virtuális Hulladéklerakó Program (VHP) és a Virtuális Egészségközpont (VEK) Program.
A VEK célja a táplálkozás-egészségügyi, a sport- és mozgás-egészségi, ill. az egyéb prevenciós eljárások elterjesztése és díjazása – a kórházi várólisták ilyen módon való megszüntetése, ill. egy idő után a kórházi férőhely-igény csökkentése. Az alapkő lerakásában részt vett a Program egyik fő támogatója és nagykövete: Czene Attila olimpiai bajnok, korábbi államtitkár is.
A VHP célja egy olyan program felépítése, mely összegyűjti és bemutatja, díjazza és megosztja azon megoldásokat, amikor hulladék nem keletkezik, vagy újrafelhasználásra kerül.
Mezősi Balázs, a VEP vezetője kiemelte, hogy a Program hazai regionalizálása olyan példa nélküli helyi összefogással jön létre, melyek résztvevői az adott megyék és nagyvárosok, kamarák, felsőoktatási intézmények és kormányzati háttérintézmények, a tankerületek és iskoláik, valamint az egyházak és intézményeik. E szervezetek egy cél érdekében szövetséget kötnek, melyben mindenki feladatokat is vállal a jövő generációk szolgálatának érdekében.
Ilyen helyi erőmű létesült a fővárosban, Budapesten, emellett Baranyában, Komárom-Esztergom megyében és még idén megalakul Fejér megyében is, továbbá Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Romániában. A cél a Program Kárpát-medence magyarlakta területeire való kiterjesztése, majd a V4 országok és Európa bevonása.
A VEP vezetői kiemelték a jövő generációk érdekében az oktatás-nevelés és szemlélet-formálás fontosságát, ahol a Fenntarthatósági Témahét keretében már több százezer diákot érnek el tartalom-szolgáltatóként. Ehhez kapcsolódóan idén először sor került a „jövő generációk szolgálatáért” egyéni díjak átadására is.
Molnár Ferenc bejelentette, hogy egyre nagyobb társadalmi szövetségükre építve – Magyarország fenntartható fejlődése érdekében – partnerségi szerepet vállalnak hazánk és a Kárpát-medence klímasemlegességi céljai elérése érdekében, és ehhez konkrét saját kezdeményezésekkel is hozzájárulnak.
Ezek közül az első csomag: a lakosságot célozza a „Zöld CSOK” és a „Rezsicsökkentési Bónusz Program” az energetika, a „Virtuális Gyógyszer Program” pedig az egészségügy területén, míg az önkormányzatokat és közösségi intézményeket célozza új energia-beszerzési „Minitőzsde” és a kivitelező-versenyeztetési és értékelési IT fejlesztésük, a „Build_IT”, melyek szakértői beadványait hamarosan elkészítik és a Kormány elé terjesztik a Mi6 szakértői.