×

Hiba

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but beregboltujra is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Sajtóközlemény

.

TÁJÉKOZTATÁS

ADÓ- ÉS VÁMHATÓSÁGI SZOLGÁLATI JOGVISZONY

létesítésének lehetőségéről

a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságán

 

 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságán az alábbi munkavégzési helyekre lehet jelentkezni:

  • Határkirendeltségi Főosztály, Záhony, a munkavégzés helye a közúti és a vasúti határátkelőhely területe.
  • Határkirendeltségi Főosztály, Beregsurány, a munkavégzés helye a közúti határátkelőhely területe Beregsurány, Barabás és Lónya településeken.

A jogviszony tartalma:

  • adó- és vámhatósági szolgálati jogviszonyban pénzügyőri státuszban,
  • határszolgálati vámügyintéző munkakörben (II. besorolási osztály, A munkaköri kategória), határozatlan idejű, teljes munkaidőben.
  • Munkarend: váltásos, ami azt jelenti, hogy 12 órás váltásokban a nappal, éjszaka, szabad, szabad munkaidő-beosztás ismétlődik.
  • Az ellátandó feladat a vámhatáron át bonyolódó áru- és utasforgalom vámellenőrzése.

 

A felvételi eljárásról részletes információ kérhető a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának következő elérhetőségein:

 

  1. Elektronikusan a szabolcsavig@nav.gov.hu e-mail-címen. A tárgy mezőben kérjük feltüntetni: Felvételi eljárás.

 

  1. Postán a 4401 Nyíregyháza, Postafiók 38. levelezési címen. A borítékon kérjük feltüntetni: Felvételi eljárás.
  1. Személyesen, telefonon, illetve e-mailben:
    • Az igazgatóság székhelyén (4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 7–8.);
    • Fodor László pénzügyőr századosnál, telefonszáma: (42) 503-245, e-mail-címe: fodor.laszlo@nav.gov.hu;
    • Baráth Mónika pénzügyőr őrnagynál, telefonszáma: (42) 503-251; e-mail-címe: barath.monika@nav.gov.hu.

Számos lehetőséget kínál a Magyar Honvédség azoknak, akik hosszabb távon vagy akár ideiglenesen keresnek biztos megélhetést és stabil munkahelyet, melynek köszönhetően jelenleg is töretlen az érdeklődés a katonai pálya iránt.

A járványhelyzet hatására egyre több helyen találkozhatunk a Magyar Honvédség katonáival, akik alapfeladataik ellátása mellett a rendvédelmi szervek, illetve az egészségügyi dolgozók munkáját is segítik. Mindez azt is eredményezi, hogy az eddigieknél is több figyelem irányul rájuk, ezáltal magára a katonai pályára. Erről is beszélgettünk Pappné Városi Fatime őrnaggyal, a nyíregyházi Hadkiegészítő és Toborzó Iroda vezetőjével.

- Mennyire érzékelhető a megnövekedett figyelem a toborzóiroda ügyfélforgalmán?

- Az iroda ügyfélforgalma évek óta magas, a régióból szolgálatot vállalók száma országosan is kiemelkedő, így inkább azt mondanám, hogy továbbra is töretlen a jelentkezési kedv a megyében. Többen úgy jönnek be hozzánk, hogy találkoztak kollégáinkkal a közterületen vagy egy egészségügyi intézményben, és megtetszett az a fegyelmezettség és elhivatottság, amellyel a munkájukat végzik.

- Mit tudnak számukra kínálni?

- A Magyar Honvédség sokrétű feladatkört lát el, így szinte bármilyen végzettséggel rendelkező és bármilyen élethelyzetben lévő embernek tud megoldást kínálni. A fiatalok továbbtanulhatnak nálunk, legyen szó akár az egyetemi szintű tisztképzésről, akár a tanfolyamrendszerű altisztképzésünkről. Akik azonnali munkalehetőséget keresnek, szerződéses szolgálatra jelentkezhetnek. Ilyenkor megvizsgáljuk a pályázó iskolai végzettségét, a kompetenciáit, felmérjük, hogy milyen szakterületen szeretne dolgozni, majd ezt összevetjük a honvédség alakulatainak igényeivel. Igyekszünk mindenki számára megtalálni a végzettségének, szaktudásának megfelelő munkakört.

- Kiket várnak elsősorban szerződéses szolgálatra?

- Szükségünk van az általános katonai feladatokat ellátó lövész, illetve felderítő katonákra, de keresünk „C” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező gépkocsivezetőket, autószerelőket, műszaki szakembereket, szakácsokat, informatikusokat, jogászokat, és még hosszan lehetne sorolni a betölthető munkaköröket. Úgy szoktunk fogalmazni, ha valaki szeretne katona lenni, de nem tudja, hogy pontosan mi érdekli, jöjjön be hozzánk és biztosan tudunk számára megfelelő lehetőséget ajánlani.

- A járványhelyzetben többen a meglévő munkájuk vagy tanulmányaik mellett szeretnének segíteni, erre van lehetőségük?

- Igen, hiszen a 2012-ben megújított, és azóta folyamatos fejlesztés alatt álló tartalékos szolgálatnak pontosan ez az egyik célja. A tartalékos katonák időszakosan részt tudnak venni például határvédelmi vagy missziós feladatokban is, de sokan közülük jelenleg a kórházakban látnak el szolgálatot, illetve az aktív állomány munkáját segítik a laktanyákban. A tartalékos szolgálat speciális ága az állásukat ideiglenesen elvesztett embereknek kínál hat hónapos szolgálati lehetőséget, amelyből bármikor kiléphetnek, amennyiben rendeződik a helyzetük. Arra is szép számmal akad példa, hogy a tartalékos katonák karrierlehetőséget találnak nálunk és átjelentkeznek szerződéses szolgálatra.

- Ha valaki szeretne jelentkezni, vagy csak több információt szerezni, hogyan teheti ezt meg?

- Sok hasznos és érdekes információ található a www.iranyasereg.hu és a www.hadkiegeszites.hu oldalakon, valamint az az Irány a Sereg! Facebook oldalán. Személyes tájékoztatást Nyíregyházán, a Dózsa György utca 29. szám alatt kaphatnak az érdeklődők, akik a 42/501-030-as telefonszámon vagy a szabolcs.toborzo@mil.hu e-mail címen is kapcsolatba léphetnek velünk.

Nagy sikernek örvend a Babakötvényes számlanyitás ügyfélkapun is

Egy éve már otthonról is meg lehet nyitni a Babakötvényes számlát, az úgynevezett Start-számlát a Kincstárnál. Az ügylet tetszőleges időpontban kényelmesen, gyorsan és költségmentesen elvégezhető, így nem véletlen, hogy közel 13 ezren éltek a lehetőséggel. A sikerben a Babakötvény növekvő népszerűsége és az online számlanyitáshoz kapcsolódó nyereményjáték is szerepet játszik.

A Babakötvény rendkívüli népszerűségének okai:

Közel 8 éve lehet Babakötvényt vásárolni. A konstrukció mindig is nagyon kedvező volt a befektetők számára, mivel egyrészt a megelőző naptári év inflációja (hivatalosan: átlagos éves fogyasztói árindexe) plusz 3 százalékkal kamatozik. Másrészt a szülők, családtagok által a gyermek Start- számlájára befizetett pénzösszegeket az állam 10 százalékkal, maximum 6.000 forint összegig kiegészíti.

Igazán népszerűvé mégis az elmúlt 2-3 évben vált, amikor a Babakötvény állomány 60 százalékkal, míg a hozzá tartozó Start-számlák száma 25 százalékkal emelkedett. Ebben a folyamatban elsősorban az infláció megugrása játszotta a meghatározó szerepet, mivel így a legelső kibocsátású Babakötvény éves kamata 5,8 százalékra, az összes többié pedig 6,3 százalékra emelkedett, ami az adott kamatkörnyezetben kimagasló mérték. 

A Start-számla és a Babakötvény szorosan összekapcsolódik egy további állami juttatással, az Életkezdési Támogatással, amelyet a gyermek születésekor a Magyar Államkincstárban ír jóvá a gyermek részére az állam 42.500 forint összegben. Ez a juttatás a 2005. január 31. után született belföldi és a 2017. június 30-át követően született, külföldön élő magyar gyermek részére jár automatikusan. A teljes juttatási csomag, így a következő elemekből áll:

  • Életkezdési Támogatás,
  • extra magas kamatozású Babakötvény,
  • befizetések állami kiegészítése.

Az együttes cél a felnőtté válás, a fiatalok önálló életkezdése anyagi biztonságának megalapozása.

Nagy könnyebbség, főleg a járványhelyzet idején, hogy ügyfélkapun, is megnyitható a Babakötvényes számla, a www.magyarorszag.hu felületen. !

Az online ügyintézés gyors és egyszerű, otthonról kényelmesen és biztonságosan elintézhető.

A Babakötvény magas kamata mellett a Kincstár nyereményjátékkal  is ösztönözni az elektronikus számlanyitást.

Amennyiben 2021. június 30-ig nyitja meg a szülő a számlát és legalább 100.000 forint értékben vásárol Babakötvényt, részt vehet a Magyar Államkincstár nyereményjátékában.

A játékban 25 darab, a Kincstár által kibocsátott 100.000 forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolnak ki a játékban részt vevők között. A Nyereményjáték feltételei a Játékszabályzatban olvashatóak.

További információkért keresse fel a http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/ honlapot.

Állampapír befektetés díjmentesen otthonról értékes nyereményekért

Már több mint 24 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy Ügyfélkapun keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyitottak állampapír vásárláshoz szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már
58 milliárd forintot meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR alkalmazás segítségével.

 Hogyan lehet otthonról értékpapír számlát nyitni?

Ha ellátogat a www.magyarorszag.hu honlapra, úgy a jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál” nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemélyként kényelmesen otthonról, az Ön által megválasztott időpontban normál vagy Kincstári Start-értékpapír számlát nyitni.

Ha 2021. április 19 – június 30-a között teszi ezt meg, még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/nagyosszegu-nyeremenyek-allampapirral-babakotvennyel.

Mennyibe kerül a szolgáltatás?

Mind a számlanyitás, mind az értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz visszautalásakor is, mivel ez is díjmentes.

Tehát a Kincstárban otthonról, díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen állampapírba fektessünk, és miért a Kincstárban tegyük ezt?

A számos befektetési lehetőség közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk termékkör ellenére mégis népszerű befektetési lehetőség a Kincstár, hiszen az aktív ügyfeleink száma folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 484 ezret.

De miért is előnyös mind a Kincstár mind az ügyfelek számára ez?

  • Az állampapír a legbiztonságosabb befektetés, amely ráadásul a lakossági állampapírok esetében kiemelkedő hozamot is biztosít. Így például a szuperkötvénynek is nevezett MÁP Plusz sávosan emelkedő kamatai a teljes időszakra vetítve közel 5%-os hozamot biztosítanak a befektetői számára.
  • Az a tény, hogy a Kincstár viszonylag szűk termékkört forgalmaz, egyben azt is jelenti, hogy ebben a körben specialista is egyben. Ez a sajátosság többek között azt jelenti, hogy profi az ügyfelek tájékoztatásában, a kényelmi szolgáltatások biztosításában, továbbá hogy valamennyi, forgalomban lévő állampapír megvásárolható vagy eladható a Kincstárban. Ráadásul van két olyan lakossági állampapír, amelyek kizárólagos forgalmazója a Kincstár.
    • Az egyik a Babakötvény, amely a gyermekek életkezdéséhez biztosít magas hozamú (infláció + 3%) és több módon is támogatott befektetési lehetőséget.
    • A másik a kizárólag euróért megvásárolható, az eurózóna inflációjához kötött kamatozású Prémium Euró Magyar Állampapír (PEMÁP).
  • Az értékpapírok – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag elektronikus formában léteznek. Ez azt jelenti, hogy a nyilvántartásukhoz szükség van egy értékpapír számlavezetőre. Ha a kiválasztott értékpapír forgalmazó és számlavezető a Kincstár, vagyis egy teljes mértékben állami intézmény, akkor ez a választás gyakorlatilag teljessé teszi a befektetés biztonságát.

Tehát ha Ön állampapírt kíván vásárolni, és élni szeretne a modern technika adta lehetőségekkel, akkor ezt az ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás igénybevételével megteheti, ha viszont ezt személyesen kívánja megtenni, úgy keresse a Magyar Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/).

            A kormány által indított gazdaságvédelmi akcióterv munkahelyteremtési intézkedéseihez a Magyar Honvédség is csatlakozott. A honvédség az ország egyik legnagyobb és legbiztosabb munkáltatója, így számunkra egyértelmű volt, hogy a koronavírus-járvány elleni védekezésben szerepet vállaljunk, akár több ezer fő foglalkoztatásával. Ennek eredményeként egy új, speciális önkéntes területvédelmi tartalékos (SÖTT) katonai szolgálati forma bevezetésére került sor.

            A szolgálati forma a munkahelyüket elveszítő, elhelyezkedni szándékozó, 18. életévüket betöltött, erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező magyar állampolgároknak kíván segíteni. Több mint ezer fő csatlakozott már a programhoz, de továbbra is nagy az érdeklődés, köszönhetően a közeli munkalehetőségnek, a határozott idejű munkavégzésnek. A kormány támogatásával a honvédség 2021-ben is stabil kereseti lehetőséget nyújt azoknak az állampolgároknak, akik elvesztették munkahelyüket és csatlakoznának. A speciális tartalékos szolgálat lehetőséget nyújt a jelentkezőknek, hogy hat hónapon keresztül képezhessék magukat, szert tegyenek honvédelmi ismeretekre és emellé anyagi támogatásban részesüljenek.

            A jelentkezés feltétele a büntetlen előélet és egy egyszerűsített egészségügyi és pszichológiai vizsgálaton való megfelelés. A felvételt nyert katonák három ciklusban végzik hat hónapos kiképzésüket, amely alapkiképzésből, általános lövész kiképzésből és szakkiképzésből áll. Ez idő alatt bruttó 167.400 forintos illetményt, utazási költségtérítést, ruházati ellátást és étkezést kapnak. A foglalkozások heti 40 órás elfoglaltságot jelentenek. A szolgálat vállalása további 6 hónapra meghosszabbítható, de ha valaki úgy dönt, hogy visszatér a civil életbe, azt bármikor, hátrányos következmények nélkül megteheti. Ha viszont megtetszik ez a hivatás, akkor lehetőség van az önkéntes területvédelmi tartalékos (ÖTT) vagy az önkéntes műveleti tartalékos (ÖMT) szolgálati formát választani, illetve a jelentkezők dönthetnek úgy is, hogy pályájukat szerződéses katonaként folytatják, amennyiben megfelnek az ehhez szükséges fizikai, pszichikai és egészségügyi feltételeknek.

             A Magyar Honvédség mindenki számára életre szóló karrierlehetőséget és kiszámítható életpályát biztosít, hiszen a klasszikus katonai feladatok mellett, szinte valamennyi civil szakma képviselőit tudjuk foglalkoztatni. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, keresse fel toborzóirodánkat Nyíregyházán, a Dózsa György út 29. szám alatt ügyfélfogadási időben, amely az alábbiak szerint alakul:

 

Hétfő - csütörtök: 8:00 – 15:30

Péntek: 8:00 – 12:00

Elérhetőség:

Részvét

Részvétünket kifejezve a gyászoló család felé, mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének 101. évében, 2021. március 22-én elhunyt Dr. Mezei Gábor a nemzetközi fuvarozás egyik legnagyobb hatású, ikonikus alakja. Búcsúztatására – a vírushelyzetre való tekintettel – szűk családi körben került sor.

Annak idején, Vásárosnaményban a Jókai utcában laktak és a II. Világháborúban zsidó származású rokonaival együtt Őt is elhurcolták…, de Istennek dolga volt még vele és túlélte a vészkorszakot.

 Dr. Mezei Gábor a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete első évtizedeinek fontos szereplője volt: 1966-ban beválasztották a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületének (IRU) elnökségébe, amelynek 1973-tól elnöke is lett. Ugyanettől az évtől 1979-ig az MKFE elnöki tisztségét is betöltötte, 2003-ban pedig az MKFE tiszteletbeli tagjává választották. A Hungarocamion – és elődvállalatai – alapítójaként és vezérigazgatójaként keményen dolgozott a belföldi fuvarozás háború utáni újjászervezésén, és óriási szerepet vállalt abban, hogy a szocialista Magyarország megvesse lábát a nemzetközi áruszállítási piacon. Ennek volt köszönhető, hogy a keleti tábor országai közül hazánk lehetett az, amely már a hatvanas évektől sikerrel tudott árucikkeket, terményeket exportálni Nyugatra, és más, a keleti blokkhoz tartozó országok számára nehezen vagy egyáltalán nem elérhető importcikkeket szállítani Magyarországra.

Tevékenysége szakmai, emberi, de gazdaságtörténeti szempontból is egyedülálló: Mezei Gábor munkája és személye volt a garancia arra, hogy a magyar fuvarozási szektor felkerült a nyugati országok szakmai térképére is.

A vállalat – megelőzve a keleti blokk országainak fuvarozóit – rövid időn belül kirendeltségeket alapított többek között Hamburgban, Triesztben és Rotterdamban, majd Kuvaitban, Isztambulban, sőt, Bagdadban is feltűntek a Hungarocamion fuvarozói. A nemzetközi fuvarozáshoz szükséges adminisztrációs infrastruktúra kiépítésében volt szerepe az ez idő tájt a Mezei Gábor elnök által irányított Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is, amely 1965-től vált az IRU tagjává, és adhatta ki a nemzetközi fuvarozáshoz akkor feltétlenül szükséges TIR Carnet-kat.

Dr. Mezei Gábort nagy tisztelet övezte: kortársai, kollégái szerint határozott, mindenkire figyelmet fordító vezető volt, aki mindenkitől – és elsősorban saját magától – elvárta és megkövetelte a kemény és lelkiismeretes munkát. A hazai közúti logisztika meghatározó alakja volt, távozásával hatalmas űrt hagyott maga után.

Emlékezzünk rá kegyelettel!

Nyugodjék békében!

 

A méltatás MKFE Kommunikáció alapján készült.

Köszönet Juhász Zsuzsannának.

Filep Sándor polgármester

ÜZLETI CSALÁSOK A KIBERTÉRBEN

 

Az interneten történő ügyintézés, kommunikáció elterjedését a bűnözők is igyekeznek kihasználni. A gazdálkodó szervezeteket az alábbi két csalási forma érinti leggyakrabban. A módszerek ismeretében könnyebben felismerhetők és kivédhetők az ilyen kísérletek. A Rendőrség most ehhez nyújt segítséget. Legyen Ön is körültekintő, hogy ne váljon áldozattá!

 

SZÁMLACSALÁS

 

Az elkövetők úgy tesznek, mintha cége üzleti partnerei (pl. beszállítók) lennének. A csalók arról tájékoztatják, hogy a kapcsolattartási adatok vagy a fizetési adatok (pl. kedvezményezett banki adatai) megváltoztak. Az üzenet többféleképpen érkezhet: telefonon, levélben, e-mailben, stb. A feladó e-mail címe nagyon hasonlíthat üzleti partner e-mail címére vagy akár a levelezési rendszer feltörése esetén érkezhet az üzleti partner igazi e-mail címéről is. Az új e-mailt címet, telefonszámot vagy bankszámlát pedig a csalók felügyelik.

 

MIT TEHET MINT CÉG?

 

•     Tájékoztassa alkalmazottait a csalók által használt módszerekről!

•     Minden esetben ellenőriztesse a beszállítókkal vagy szerződésekkel kapcsolatos adatok (kapcsolattartási adatok, fizetési mód, bankszámla számok) módosítására vonatkozó igényeket!

•     Figyelmeztesse az alkalmazottait, hogy mindig győződjenek a fizetési kérelem jogosságáról, és ellenőrizzék, nincs-e valamilyen szabálytalanság a számlán!

•     Minimalizálja a szállítókkal és szerződésekkel kapcsolatos nyilvános adatokat a cége honlapján vagy közösségi médiában!

 

MIT TEHET MINT ALKALMAZOTT?

 

•     Alaposan ellenőrizze az üzleti partnerektől érkező kéréseket, különösen, ha a kapcsolattartási adatokban, fizetési módokban, bankszámlájuk megváltoztatásáról tájékoztatnak! Fokozattan ellenőrizze a feladó e-mail címét, ne csak a megjelenített nevet!

•     Ne használja a levélben/faxon/e-mailben érkezett kérésekben szereplő kapcsolattartási adatokat! Alkalmazza a korábbi levelezésekben szereplőket!

•     Legyen személyes kapcsolata a céghez, amelynek rendszeresen utal!

•     Bizonyos összeg feletti kifizetés esetére dolgozzon ki egy eljárást a bankszámla és a kedvezményezett ellenőrzésére! (pl. egyeztessen személyesen vagy videóhívásban a cégnél lévő kapcsolattartójával)!

•     A közösségi médiában a lehető legkevesebb információt osszon meg munkáltatójáról, ne osszon meg adatokat üzletei partnereikről, szerződésekről!

 

 

VEZETŐ NEVÉBEN ELKÖVETETT CSALÁS

 

Az elkövetők a cég pénzügyi ügyintézőjét valamilyen megtévesztéssel hamis számla kifizetésére vagy a cég számlájáról történő átutalásra veszik rá.

A csalók jól ismerik a céget, így magukat annak magasszintű vezetőjének kiadva, felhívják az alkalmazottat vagy e-mailt küldenek neki. Azonnali átutalás kérnek, gyakran használják a „titoktartás”, „a cég bízik önben kifejezéséket”. Kihasználhatják a vezető távollétét és az e-mailben arra hivatkoznak, hogy nem elérhető. Sürgős ok miatt kérik az utalást: adóügyek, vállalatfelvásárlás. A kérés elutasítása esetén fenyegetést alkalmaznak az ügy fontosságára és sürgősségére tekintettel.

 

A feladó e-mail címe nagyon hasonlíthat cégvezető e-mail címére vagy akár a levelezési rendszerfeltörése esetén érkezhet az igazi e-mail címről is.

 

ÁRULKODÓ JELEK

 

•   Közvetlenül olyan vezető lép kapcsolatba ügyintézővel, akivel eddig nem volt kapcsolata.

•   Teljes titoktartás kérése. Nyomásgyakorlás sürgetés alkalmazása.

•   Fenyegetés vagy szokatlan jutalom ígérete.

•   A belső eljárásoktól vagy a gyakorlattól való eltérésre vonatkozó kérés.

 

MIT TEHET MINT CÉG?

 

•   Ismerje meg és tájékoztassa alkalmazottait a csalók által használt módszerekről!

•   Figyelmeztesse      alkalmazottait,   hogy legyenek elővigyázatosak a fizetési kérelmekkel!

•   Vezessen be belső protokollokat a kifizetésekkel kapcsolatban!

•    Ellenőriztesse az e-mailben vagy telefonon érkezett fizetési kérések jogosságát!

•   Vizsgálja felül a cég weboldalán szereplő információkat, minimalizálja azokat a legszükségesebbre, legyen óvatos a közösségi médiában

•  Gondoskodjon informatikai rendszerei (pl.elektronikus levelezés) biztonságáról!

•   Ha csalást észlel, mindig értesítse a rendőrséget, akkor is, ha nem érte kár!

 

MIT TEHET MINT ALKALMAZOTT?

 

•   Szigorúan tartsa be a fizetéssel kapcsolatos biztonsági szabályokat!

•   Fokozattan ellenőrizze a feladó e-mail címét, ne csak megjelenített nevet!

•   Ha kétsége merül fel egy fizetési kéréssel kapcsolatban, mindig egyeztessen felettesével vagy egy hozzáértő kollégájával!

•   Soha ne nyisson meg gyanús linkeket vagy mellékleteket, amelyek e-mailen érkeznek!

•   Legyen különösen figyelmes, ha a saját e­mail fiókjába lép be a céges számítógépen!

•   Minimalizálja a munkájával és munkahelyével kapcsolatos információk megosztását a közösségi oldalakon!

•   Ne osszon meg információt a cég szervezeti felépítésével, biztonságával és eljárási rendjével kapcsolatban!

•   Ha gyanús e-mailt vagy telefonhívást kap, mindig jelezze a vezetőjének, illetve a biztonságért felelős részlegnek!

UNOKÁZÓS CSALÁSOK

Az utóbbi időben ismét felbukkantak az úgyneve-zett „unokázós csalásos” telefonhívások. Közös jellemzőjük, hogy a bűnözők telefonon hívnak fel idős embereket, majd a csaló a kiszemelt áldozat hozzátartozójának, például az unokájának, gyermekének, valamilyen rokonának adja ki magát, vagy azt mondja, hogy az ő megbízásából telefonál.

A csalók az idősek jóhiszeműségét és adott esetben romló egészségi állapotát is igyekeznek kihasználni. Jellemzően potenciális áldozatuk vezetékes telefonját hívják, ami többnyire nem jelez ki telefonszámot és szinte mindig feltöltőkártyás mobilt használnak, amit a hívások után eldobnak. Sok esetben előfordul, hogy az elkövetők felkészülnek leendő áldozatukból, terepszemlét tartanak, kiismerik napirendjét, szokásait és kapcsolatait.

A csalóktól beérkező hívással segélykérés fut be a nagyszülőhöz az állítólagosan bajba került gyermekkel, unokával kapcsolatban, így rögtön stresszhelyzetet teremtenek az elkövetők. Ilyen állapotban sokkal nehezebben tud gondolkodni az érintett, kevésbé tud figyelni azért, mert beszűkül a tudata, ezért akaratlanul is óvatlan lehet.

Az elkövetők sírástól elváltoztatott hangon szólnak a telefonba, majd átveszi a telefont egy társuk, aki hivatalos személynek adja ki magát és elmondja, hogy a hozzátartozója megsérült és magyarázatot ad arra, hogy miért nem ismerős az állítólagos rokon hangja: mert megsérült a nyaka, a hangszálai vagy a szája.

Ezt követően higgadtan tájékoztatja a hívott felet, hogy pénzre lesz szükség az anyagi károk rendezéséhez. Előadhatják azt is, hogy a balesetben érintett másik fél nagyon dühös, esetleg már megverte a hozzátartozójukat, mielőtt kiért a rendőrség. Előfordulhat, hogy megpróbálnak minél több információt kihúzni az áldozatokból, például elkérik a személyes adataikat. Az ilyen hívásoknál több százezer vagy milliós nagyságrendű kárról beszélnek, és nem hagynak gondolkodási időt, azonnali döntésre kényszerítik az áldozatokat. Országos viszonylatban megtörtént, hogy vadidegennek adta ki egy idős hölgy egész élete megtakarítását. Egy ilyen hívás esetén a leghatékonyabb megelőzés, hogy bontják a vonalat, ezzel nem adva lehetőséget arra, hogy további információkhoz jussanak a szélhámosok. Ezt követően azonnal fel kell hívni a megnevezett hozzátartozót és megbizonyosodni arról, valóban történt-e vele baleset, illetve értesíteni kell a rendőrséget.

Figyelem! A csalók a bűncselekmények elkövetésére felkészülnek és a sértett bizalmának elnyerése végett olyan valós információkat is közölhetnek, amelyek valóban a hozzátartozóhoz kapcsolódnak.

Kérjük fogadják meg a rendőrség tanácsait:

  • Ne beszéljenek idegenek előtt, nyilvános helyen magánügyeikről, hiszen ezeket az információkat a bűnelkövetők felhasználhatják.
  • Soha ne nyissanak ajtót idegeneknek, és bármilyen indokra is hivatkoznak, ne adjanak nekik pénzt. Hivatalos személy nem kér pénzt! Sem rendőr, sem tűzoltó, se mentős!
  • Gyanús idegenek látogatása esetén jegyezzék meg személyleírásukat, a gépjármű rendszámát.
  • Amennyiben az ismeretlenek valamely szolgáltató dolgozójaként mutatkoznak be, minden esetben kérjék el igazolványukat, majd a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán ellenőrizzék.
  • Mindig járjon utána, hogy a rokona valóban bajban van-e! Tegye le a telefont és hívja fel hozzátartozóját!
  • Tegyen fel olyan kérdéseket, amelyekre egy idegen nagy valószínűséggel nem tud válaszolni (pl.: mikor találkoztak utoljára, rokoni körre vonatkozó kérdések)!
  • Ne hagyja magát sürgetni, próbáljon higgadt maradni!
  • Életmentő műtét külföldön sem marad el azért, mert valaki nem tud azonnal fizetni "

 

A rendőrség az idősek családját, közvetlen ismerőseit is összefogásra kéri. Ha szükséges, minden nap hívják fel rokonuk, ismerősük figyelmét a fentiekhez hasonló történetekre, bűnelkövetési módszerekre és mondják el nekik a rendőrség tanácsait.

Ha bűncselekmény áldozatává válik, azonnal értesítse a rendőrséget a 112-es segélyhívó számon!

Így vigyázhatunk szeretteinkre az új koronavírus-járvány idején
A csalók minden lehetőséget megragadnak és leginkább az idős emberekre fókuszálnak, akik egyedül élnek. Beszélgessünk rokonainkkal a veszélyekről!
 
Világszerte tapasztalható, hogy az új koronavírus által terjesztett járvány miatt megjelentek az olyan ál értékesítők, akik weboldalakon, közösségi oldalakon, e-mail címeken és telefonon keresztül kínálnak egészségügyi eszközöket és újonnan már a vakcinával történő oltásra is ajánlkoznak, vagy erre hivatkozva személyes adatokat próbálnak kicsalni.
A csalók klinikai, kórházi dolgozóknak, háziorvosnak, vagy önkormányzati dolgozónak kiadva magukat személyesen, vagy telefonon keresztül igyekeznek megtéveszteni az idős embereket az oltásra hivatkozással. Előfordulhat, hogy személyesen keresik meg az idős embereket, ekkor egészségügyi dolgozók által viselt fehér ruhában jelennek meg. Adategyeztetést végeznek, személyes és bankkártya adatokat kémek el annak érdekében, hogy az általuk hivatkozott szervezet nevében (pl.: önkormányzat) a járvány miatt támogatást tudjanak átutalni a felhívott részére, egyben - látszólag - a védőoltásra is regisztrálnak.
Személyes és pénzügyi adataink komoly értéket képviselnek. Ha ezek illetéktelen személyek számára hozzáférhetővé válnak, az jelentős anyagi károkat okozhat.
A rendőrség tanácsa arra az esetre, ha valaki ilyen hívást kap:
 
• Járjon utána, hogy valóban a hivatkozott szervezet, vagy hivatal kereste meg:
o Tegye le a telefont, majd hívja fel a telefonáló által megjelölt intézményt!
• Tegyen fel ellenőrző kérdéseket:
o Kérdezze meg a hivatkozott szervezet központi elérhetőségét, a hívó nevét, beosztását!
• Legyen gyanús, ha pénzátutalásról esik szó, illetve felajánlják, hogy az utalás lebonyolításában segítenek!
• Bankkártyaadataikat semmilyen körülmények között ne adják meg ismeretleneknek sem telefonon, sem személyesen!
• Nyilvános helyen, idegenek jelenlétében ne beszéljenek magánügyeikről, mert visszaélhetnek az információkkal!
• Ne adja meg személyes adatait ismeretleneknek!
• Ha felmerül, hogy bűncselekményt próbáltak meg elkövetni Ön vagy hozzátartozója sérelmére, hívja azonnal a 112-es segélyhívószámot!
A rendőrség célja, hogy az elkövetési módszer tudatosításával lehetőleg senki se dőljön be csalóknak. Minél többen beszélgetnek erről idős rokonaikkal, ismerőseikkel, annál kisebb eséllyel csaphatják be őket.
Previous Next

Megvalósult Vásárosnamény Város Önkormányzatának TOP-2.1.2-15-SB1-2017-00040 azonosítószámú projektje, mely során az Eötvös kúria és környezetének környezettudatos, klímabarát felújítására került sor.

A közel két éven át tartó projekt fő célja Vásárosnamény egyik műemléképületének az Eötvös kúriának felújítása volt. A beruházás során a kúria teljes felújítására is sor került, visszaállítva az épület régi fényét, ezzel jelentősen növelve a város idegenforgalmi vonzerejét, és gazdaságélénkítő tevékenységét. Az épületben a korábbi funkciójától eltérően nonprofit szolgáltatóház került kialakításra, modern környezetbarát irodákkal, közösségi terekkel. Ezzel a beruházás hozzájárul a helyi munkahelyteremtéshez, a városlakók élethelyzetének növeléséhez.

A kúriát övező park területe teljesen átalakult, 5192 m2 zöldterületet alakítottak ki, újítottak meg. A parkban közel 50 darab facsemete elültetésére is sor került. Kiépítésre került a kúriát teljes mértékben kiszolgáló 448 m2-es közösségi tér, ahol a jövőben helyi rendezvények, programok megvalósítására kerülhet sor.

A fejlesztés eredményeként felújításra került az Eötvös utca burkolata, és kiépítésre került egy gyalogút, mely elérhetőséget biztosít a városi sportpálya és az Eötvös kúria között.

A projektet Vásárosnamény Város Önkormányzata a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg.

 

További információk:
https://vasarosnameny.hu/a-vasarosnamenyi-eotvos-kuria-es-kornyezetenek-rekonstrukcioja

 

Megéri legénységi katonának lenni

Bővültek a Magyar Honvédség legénységi állománya számára igénybe vehető lakhatási támogatások. A legénységi katonák egy új rendeletcsomag értelmében jogosulttá váltak a lakáspénzre, így akár saját ingatlanhoz is juthatnak a honvédség támogatásával.

Már általános iskolai végzettséggel is várják a jelentkezőket legénységi katonának, amelyhez betöltött 18. életév, magyar állampolgárság, bejelentett belföldi lakcím és erkölcsi bizonyítvány szükséges. Aki egészségügyileg és fizikailag alkalmasnak érzi magát, a lakhelyéhez legközelebbi toborzóirodában vagy a www.iranyasereg.hu oldalon jelentkezhet.

A szerződéses legénységi állományú katonák az első évben közkatonaként teljesítenek szolgálatot, így a minimálisan elérhető nettó keresetük érettségi nélkül közel 170 ezer forint, érettségivel 200 ezer forint lehet. Emellett számos plusz juttatás is megilleti őket, köztük havi szintű, hosszútávú, kiszámítható lakhatási támogatások is.

Ilyen a lakáspénz, amely lakásbérlet, kereskedelmi szálláshely és lakáslízing fenntartására egyaránt felhasználható, és már a próbaidő alatt is igényelhető. A lakáslízing abban különbözik a lakásbérlettől, hogy ezzel a támogatással a katonák idővel saját ingatlanhoz juthatnak. A lakásokat nem a honvédség adja lízingbe, hanem ezzel foglalkozó cégek, pénzintézetek. A legénységi katonák bérleti, vagy lízingdíja Budapesten, Szentendrén és Győrben 63 ezer forint, a többi megyeszékhelyen, illetve Hódmezővásárhelyen és Tatán 58.500 forint, egyéb településeken 54 ezer forint. Ehhez jöhetnek különböző családi kiegészítések is: további 20 ezer forint jár annak, aki házastársával / élettársával él együtt, további 10 ezer forint minden olyan gyermek után, aki a katonával egy háztartásban él és családi pótlékban, nevelési ellátásban, vagy iskoláztatási támogatásban részesül. A bérelt, vagy lízingelt lakás akkor támogatható, ha a szolgálati hely 40 km-es vonzáskörzetében van.

A legénységi állomány ezenkívül igényelhet laktanyai, vagy helyőrségi szállón történő elhelyezést, törlesztési támogatást és lakhatási hozzájárulást is, a részletek megtalálhatóak a www.hadkiegeszites.hu oldalon, a Fizetés, juttatás menüpont alatt.

Emléktáblát avattunk

DR. TOMCSÁNYI PÁL tiszteletére emléktáblát avattunk fel a Fasori Gimnázium (az ott végzett diákok kiemelkedő életpályájának elismeréséül,) soha nem felejtve a mindenki iránti tisztelet és szeretet-megnyilvánulásának példaképére 2021. február 26-án. Csupán azt kérjük, hogy az értesítés kézhezvételekor emlékezzetek Rá egy percig olyan szeretettel, amilyen szeretettel gondolt Rátok Ő is mindig.

 

 

 

 

Megható pillanatok a Városháza Nagytermében

Megszokott már, hogy városunkban az adventi időszak legfontosabb közösségi tevékenysége az adománygyűjtés, melyről a tavalyi nehéz esztendőben sem szerettünk volna lemondani!  2020-ban az adománygyűjtést a 14. év alatti vásárosnaményi beteg gyermekek megsegítésére hirdettük meg, mert hittük, hogy összefogással segíthetünk néhány család terhén.

Az adománygyűjtés eredményeként 1.802.000.- Ft pénzadomány gyűlt össze az erre elkülönített számlán, ebből Vásárosnamény Város Önkormányzata 1,1 millió Ft-tal támogatta az adománygyűjtést, melyet az adventi programsorozatra szánt összegből csoportosított át erre a célra.

Védőnőink segítségével (kiknek munkáját ezúton is köszönjük!) 29 beteg, támogatásra szoruló gyerek került a látóterünkbe, akiket a család helyzete és a betegségük jellege alapján különböző mértékben támogattunk. A támogatást oda ítélő társadalmi, szakmai testület szociális munkásból, védőnőből, tanítónőből és a szervezőből állt össze, akik 3 fajta támogatást dolgoztak ki. A legtöbb támogatottnak pénzbeli támogatást nyújtottunk, de vannak akiknek iskolai felszereléseket vásároltunk, akiknek arra volt a legnagyobb szükségük.

Az adományok átadására február 3-án délután, a Városháza nagytermében került sor azok számára, akik vállalták a nyilvánosságot. Megható és emlékezetes pillanatok voltak mindannyiunk számára!

Tudjuk, hogy ezzel nem tudjuk megoldani a családok minden gondját, de reméljük már az a tudat is sokat ad, hogy ismeretlenek segítik őket a hétköznapi harcukban, fontos, hogy érezzék, ebben a kisvárosban nincsenek egyedül!

Kívánjuk, hogy ez az év könnyebb legyen, a gyerekeknek jobb életet, a családoknak sok erőt és kitartást,  mindenkinek jó egészséget kívánunk!

Köszönjük  a támogatást, az önzetlen felajánlásokat, köszönjük azoknak akik ebben a nehéz időszakban is megnyitották a szívüket és a pénztárcájukat, KÖSZÖNJÜK!

TÁMOGATÓINK:

  • Vásárosnamény Város Önkormányzata
  • Swiss Krono Kft
  • Vprogress 2011 Kft
  • Ducsi és Társai Kft
  • Csekőné Pősze Erika
  • Pankotai Ferenc
  • Molnár Erzsébet
  • Noé-Márk Ker. Kft
  • Nagy Tímea
  • Filep Sándor
  • Vastag Barnabásné
  • Teodóra-Med Egészségügyi Kft
  • Filep Aurél
  • Szalainé Bíró Katalin
  • Insticei Zoltán Tibor
  • Szabó Béláné
  • Szőllősy László
  • Pálné Haklik Ildikó
  • Ostorházi Sándor
  • Tóthné File Dóra
  • Vass József
  • Hegedűs Antal Alajosné
  • Meggyesiné Szőke Mária
  • Szabó Sándor
  • Koncz László Richárd
  • Tar Ilona
  • Garamvölgyi Mihály
  • Tóth Józsefné
  • Liptákné Juhász Anikó
  • Erdélyi Viktória
  • Kapin Bertalanné
  • Biszkuné Csatlós Edina
  • Sziklainé Juhász Anikó
  • Bíró Éva
  • Zakor Noémi
  • Nyíriné Dr. Beregszászi Zsuzsanna
  • Kiss Ilona
  • Péter Ilona Tünde
  • Jócsákné Bán Ibolya

Tourinform iroda munkatársai

2020| 09 | 24

Vásárosnamény Város Önkormányzata

Sajtóközlemény

Innovatív gondolkodású fiatalokat díjaztak

Vásárosnamény Város Önkormányzata a TOP-2.1.2-15-SB1-2017-00040 pályázat keretében meghirdetett „Milyennek szeretnéd látni Vásárosnaményt 2025-ben?” versenykiírással felhívást intézett Vásárosnamény közigazgatási területén élő 30 éven aluli fiatalokhoz. A kiírás célja az volt, hogy ösztönözzék a fiatalokat, hogy gondolkozzanak el a jövőjükön, képzeljenek el egy olyan várost, ahol szívesen élnének, és osszák meg erről gondolataikat a város vezetésével. A felhívásra beérkezett pályázatokat szakmai zsűri bírálta el, mely a leginnovatívabb, legracionálisabb, és a város Településfejlesztési koncepciójába legjobban illeszkedő 3 pályaművet díjazta.

 

A díjátadóra a 2020. szeptember 24.-én a Városháza Nagytermében megtartott képviselő testületi ülés előtt került sor. Filep Sándor polgármester úr a díjazottaknak elmondta, hogy a város vezetése mindig figyelmet fordított az itt élő fiatalok véleményre; ötleteire, hiszen ha helyben akarjuk tartani vagy visszavárni a tanulmányaik befejezése után, akkor fontos, hogy egy számukra is élhetőbb kisvárost alakítsunk ki. Polgármester úr kiemelte, hogy a beérkezett pályázatokban szereplő ötletek beépítésre kerülnek a város hosszú távú fejlesztési stratégiájába, és szeretné bevonni a pályázókat a jövőben megvalósításra kerülő projektekbe is.

 

A díjazottak:

  1. hely: Hankovszki Mónika
  2. hely: Toldi Ádám Ferenc
  3. hely: Szolnok Miklós és Varga János

Elkészült Vásárosnamény és a Felső-Tisza-Völgye turisztikai térkép, melynek egyik oldalán Vásárosnamény turisztikai térképe szerepel, a másik oldalon pedig Bereg kerékpárútvonalait jelöltük. Tourinform irodánkban megtalálhatók az ingyenes térképek, keressék/keressétek bátran!

 

Az Agentura Utazási Iroda vásárosnaményi fióktelepének megszűnése után Vásárosnamény Város Önkormányzata vette át a Beregi Bolt üzemeltetését.

A vásárosnaményi Tourinform irodába betérve a Beregi Bolt megújult árukészletéből válogathatnak majd az érdeklődők. Vízióinkban az szerepel, hogy a Beregi Bolt a Szatmár-Beregi térség eszenciája lesz, hiszen megtalálható majd itt minden, ami a vidékre jellemző vagy helyben készült, illetve nem helyi, de különleges kézműves termék. A régmúlt szatócsboltjainak mintája alapján megálmodott bolt portékái között vásárlóink megtalálják a messze földön híres lekvárjainkat, aszalványainkat, pálinkáinkat, beregi keresztszemes hímzéseket, kerámiákat, ajándéktárgyakat, Bereg Szíve termékeket, kézműves dekorációkat, de igényes szuveníreket is. Várunk mindenkit szeretettel!

 

{gallery}beregboltujra{/gallery}

Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselőtestülete a 18/2020. (VII.01.) önkormányzati rendeletében döntött arról, 2020. augusztus 01. napjától Vásárosnamény közterületein a szeszesital fogyasztása tilos. A szigorítások bevezetésének indoka, hogy a város a közterületi rend szempontjából is élhető és biztonságos maradjon, kiemelt figyelemmel a kiskorúak egészséges testi és erkölcsi fejlődésére, valamint a városlakók életvitelének zavartalanságára.

 

A tilalom alóli kivételek között szerepelnek: a Gergelyiugornyán található Tisza-parti üdülőövezet területe; a vendéglátóipari-egységek terasza, előkertje; a családi-, városi- és sporteseményekkel kapcsolatos rendezvények, a civil szervezetek, intézmények hivatalos rendezvényei, a felvonulások, fesztiválok; valamint minden év december 31. napján 18:00 órától a következő év január 1-jén 6:00 óráig terjedő időszak.

 

A rendelet elfogadásával a közterületen történő szeszesital fogyasztás szabálysértésnek minősül, így a rendőrség és a közterület-felügyelők 5 000 Ft-tól 50 000 Ft-ig terjedő helyszíni bírságot szabhatnak ki a szabályszegőkkel szemben.

Ezúton tájékoztatok mindenkit arról, hogy mindenféle híreszteléssel ellentétben a kórházunk NINCS BEZÁRVA.
A koronavírus veszélyhelyzet megszüntetését követően a járóbeteg ellátás újra működik, a diagnosztika (laboratórium, röntgen, ultrahang) szintén.
A járványügyi készültség jelen szakaszában a fekvőbeteg ellátás kórházunkban még nem kezdődhet el. Ugyanakkor jelen információink szerint szeptembertől a fekvőbetegek fogadása, gyógyítása és ellátása is újra indulhat.

Józan belátást kérek mindenkitől: a kórház sorsa nem a facebook-on és az utcán dől el, ugyanakkor a véleményünk megegyezik: VÁSÁROSNAMÉNYNAK SZÜKSÉGE VAN A KÓRHÁZRA.

Nem ellenséget kell hogy keressünk egymásban, hanem fontos, hogy a jó és ésszerű megoldást találjuk meg! Higgadtságra, odafigyelésre és szakszerűségre van most szükség.

Az elmúlt három hónap összekovácsolta az egészségügyben dolgozókat, vezetőket, akik látják, hogy milyen formában lehet életképes szeretett kórházunk. A cél közös: beteg nem maradhat ellátatlanul.

Személyesen több szakmai egyeztetésen vettem részt. Számomra a csendes, de céltudatos és eredményes munka sokkal fontosabb, mint a hangzatos szavak.
Cselekedtünk és ennek eredménye - a megyei szintű érdekek szem előtt tartása mellett - a szeptemberi újraindítás a fekvőbeteg ellátásban is.

Mindannyian tudjuk, hogy a július és augusztus hónap az egészségügyi dolgozók szabadságolása miatt igen komoly és összehangolt munkát kíván. Ezt nehezíti a bizonyos 20%-os COVID-19 ellátására biztosítandó ágyszám. Ebben a mi kórházunk szerepe elsődleges. Ez nem jelenti persze feltétlenül azt, hogy az ilyen betegek ellátása itt történne.

A lényeg, hogy szeptember elejétől visszaállhat a megszokott ellátási forma Vásárosnaményban is.

Polgármesterként eddig is mindent megtettem a város és a térség egészségügyének stabilitásáért.

Ez így lesz a jövőben is!

Ha valaki közvetlenül (sértettként) vagy közvetett módon {pl. tanúként vagy családtagon keresztül) kapcsolatba keiül valamilyen bűncselekménnyel, fel kell dolgoznia ennek hatásait. Természetes emberi reakció, ha ilyenkor fizikai vagy lelki problémák jelentkeznek, és anyagi nehézségek is felléphetnek. Az Áldozatsegítő Szolgálat az ilyen helyzetek megoldására ajánl segítséget.

KINEK TUDUNK SEGÍTENI?

Elsősorban a Magyarországon bűncselekmény vagy tulajdon elleni szabálysértés áldozatává vált személyeknek.

HOGYAN TUDUNK SEGÍTENI?

Az Áldozatsegítő Szolgálat a bűncselekmények és tulajdon elleni szabálysértések áldozatai számára:

  • felvilágosítást ad jogaikról, lehetőségeikről;
  • érzelmi támogatást nyújt;
  • elősegíti érdekeik érvényesítését;
  • jogi segítséget nyújt, szükség esetén akár ügyvédet is biztosítva;
  • A BŰNCSLEKEMÉNY ELKÖVETÉSÉSTŐL SZÁMÍTOTT 5 NAPON belül benyújtott KÉRELEM ALAPJÁN AZONNALI PÉNZÜGYI SEGÉLYT adhat, KRÍZISHELYZET FENNÁLLÁSA esetén,

A személy elleni erőszakos bűncselekmények súlyos sérültjei és halálos áldozataik hozzátartozói mindezen túl állami kárenyhítést is igényelhetnek az elkövetéstől számított 3 hónapon belül.

A felsorolt támogatások térítés nélkül vehetők igénybe.

MIT JELENT AZ „ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS ELŐSEGÍTÉSE”?

Az Áldozatsegítő Szolgálat az áldozatok számára személyre szabott felvilágosítást nyújt alapvető jogaikról és az őket megillető egészségügyi és szociális ellátásokról. A legtöbb kormányhivatal Áldozatsegítö Szolgálata a bűncselekményt követő trauma feldolgozásához pszichológus segítségét is fel tudja ajánlani.

A pszichológus igénybevételére a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatalnál is lehetőség van.

MIRE SZOLGÁL AZ AZONNALI PÉNZÜGYI SEGÉLY?

Az áldozatok igénye, hogy a bűncselekményt követően is biztosítottak legyenek számukra az alapvető életfeltételek. Ehhez az Áldozatsegítő Szolgálatnál azonnali pénzügyi segélyt igényelhetnek lakhatás, ruházkodás, utazás és élelmezés céljára, továbbá gyógyászati költségekre, valamint kegyeleti kiadásokra.

Ez a segítség azonban nem kártérítés; nem az ellopott pénz, vagy a bűncselekmény miatt más módon odaveszett értékek pótlása a célja. A pénzügyi segély révén az Áldozatsegítö Szolgálat a kialakult krízishelyzet orvoslásához tud egyedi mérlegelés alapján hozzájárulni.

HOL TALÁL MINKET?

Amennyiben áldozattá vált, KERESSE KÖZVETLENÜL a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály ÁLDOZATSEGÍTŐ SZOLGÁLATÁT.

Kérelemnyomtatvány igényelhető személyesen, telefonon, vagy postai úton.

 

Elérhetőség

 

Ügyfélfogadás

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

   

Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály

 

hétfő: 8:00-12:00

Igazságügyi Osztály

 

kedd: 8:00-12:00

4400 Nyíregyháza, Kereszt utca 9.

 

szerda: 8:00-15:00

 

csütörtök: 8:00-12:00

Telefon: 42/896-102 42/597-679 42/597-670

 

péntek: nincs

   

MIRE LEHET SZÜKSÉG, HOGY SEGÍTENI TUDJUNK?

Munkatársaink az eset körülményei alapján már telefonon tájékoztatást adnak arról, hogy milyen iratokra, igazolásokra lehet szükség az ügyintézéshez, az Áldozatsegítő Szolgálat támogatásainak igénybevételéhez.

Vagy hívja az éjjel-nappal ingyenesen elérhető 06-80-225-225 telefonszámot FORDULJON HOZZÁNK BIZALOMMAL!

1.  Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról

Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.

Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/

További részletek: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/eletkezdesi_tamogatas

 

  1. Vásároljon állampapírt Mobilkincstáron, Webkincstáron otthonról

Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.

Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/

 

  1. május 25. – Az Eltűnt gyermekek világnapja

 

Minden évben május 25-én tartják az eltűnt gyermekek világnapját az 1979. május 25-én New Yorkban eltűnt 6 éves kisfiúra, Etan Patzra és társaira emlékezve. A világnap célja, hogy felhívja a figyelmet az eltűnt illetve bántalmazott gyerekek ügyében a megelőzés illetőleg az országok közötti együttműködés fontosságára.

 

Az eltűnt és bántalmazott gyermekek világnapjának legfőbb jelképe a kék nefelejcs.

 

 

Nefelejcs: igaz szerelem, emlékek. Nevében hordozza jelentését. Figyelmeztet arra, hogy ne felejts! Az emlékezet, akár az emberiség egyetemes emlékezete, akár a mindennapokban való jó emlékezet megőrzése viszi előre a történelmet és az emberiséget. A visszaemlékezés üzenetét hozta el ez a kis kék virág. Régi magyar neve szemvigasztaló. Jelentése virágnyelven: „Három szó fejezi ki a viszontlátás vágyát: ne felejts engem!”.

(Forrás: www.ironkate.eoldal.hu/cikkek/viragok---jelentese-.html)

Nagyon fontos üzenetet hordoz az eltűnt gyermekek vonatkozásában is, hiszen amikor egy gyermek eltűnéséről hallunk minél előbb viszont szeretnénk őt látni és biztonságban tudni.

A májusi hírlevelünkben éppen ezért szeretnénk az emberek figyelmét felhívni arra, hogy mennyire fontos odafigyelnünk egymásra. Tudnunk kell, mi az oka annak, ha saját családunkban, környezetünkben eltűnik valaki, mi lehetett a háttérben, és hogy mit tehetünk a megtalálása érdekében.

Magyarországon minden évben több ezer gyermek eltűnését jelentik be. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2019. évben összesen 2552 esetben indult eljárás gyermek- és fiatalkorú eltűnése miatt. Az eltűnt gyermekek keresése, körözése közigazgatási eljárás keretében történik, amit 90 napon belül le kell zárni, de ez nem azt jelenti, hogy a hatóság nem keresi tovább az eltűntet, hiszen az eltűntek adatai 20 évig folyamatosan benne vannak a keresettek körében.

Az eltűnések többsége a megyében található lakásotthonokban élő gyermekek szökéséből adódik, szerencsére nagyon kevés számban történik családból való eltűnés. Tapasztalataink szerint többségük rövid időn belül előkerül. Főleg a gyermekotthonokból elszökött gyerekek esetében jellemző, hogy pár napon belül visszakerülnek. Vannak azonban olyan esetek is, ahol hetekig/hónapokig nincs tudomásunk a gyermek hollétéről, annak ellenére, hogy minden lehetséges intézkedést megtettünk a felkutatása érdekében.

A gyermekotthonból eltűnt gyermekek rendszeresen szöknek haza a családjaikhoz, vagy rokonokhoz, akik sok esetben megnehezítik a hatóság munkáját, mivel bújtatják a megszökött gyereket. Rosszabb esetben céltalanul csavarognak hasonló „sorstársaikkal”, barátnak hitt kortársaikkal vagy olyan felnőttel, aki kihasználja ezeknek a gyerekeknek a sebezhetőségét.  Ez nagy veszélyt rejt magában, mivel sokkal könnyebben válhatnak gyermekprostitúció vagy más bűncselekmény áldozatává vagy elkövetőjévé.

Szomorú tény, hogy a nevelőotthonokból elszökött lányokat sokszor prostitúciós tevékenységet folytatva állítják elő a rendőrök.

 

 

Az eltűnések lehetséges okai:

  • kisebb gyerekeknél előfordulhat, hogy belemerül a játékba és elkóborol
  • kalandvágy (felnőttként akar viselkedni, szórakozni szeretne, tiltott dolgokat kipróbálni)
  • „plázázás”
  • veszekedés szülőkkel/nevelőszülőkkel/nevelővel
  • félelem pl.: bizonyítványosztást követően nem mer hazamenni, mert fél a szülő reakciójától
  • családon belüli erőszak, bántalmazás, elhanyagolás, nyomasztó családi légkör
  • gyermekotthonokban élőknél az intézeti körülmények
  • bűncselekmény áldozatává válnak (emberrablás, emberkereskedelem, szexuális ragadozók áldozatai lesznek, emberölés)

Mi magunk mit tehetünk, ha gyermekünk eltűnt?

 

  • Legfontosabb annak megelőzése, hogy gyermeknek megforduljon a fejében, hogy elkóborol, megszökik otthonról, akár csak kalandvágyból is. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy szülőként, nevelőként ismerjük a gyermekünket, igyekezzünk saját életünkkel példát mutatni, helyes értékrendet közvetíteni, szakítsunk időt az őszinte, nyitott beszélgetésekre, közös időtöltésekre, ismerjük meg barátait, de a legfontosabb hogy bizalommal, szeretettel és odafigyeléssel forduljunk gyermekünk felé.
  • Barátok, rokonok, iskolás társak, ismerősök körében érdeklődni, hogy mit tudnak az eltűntről, látták-e, beszéltek-e vele, ha igen utalt-e arra hogy szeretne valahova elmenni stb.
  • Érdemes megnézni azokat a helyeket, amelyeket szabadidejében szívesen látogat a gyerek.
  • Értesíteni a Rendőrséget és hatékonyan közreműködni a hatósággal a gyermek felkutatása érdekében.
  • Segítségért fordulhatunk a 116-000-ás ingyenesen hívható telefonszámon a Kék-Vonal Alapítvány munkatársaihoz.

 

Mindenki kötelessége az eltűnt gyermekek feltalálását, családba, otthonba történő visszatérését támogatni, segíteni!

Ne menjünk el egy csavargó, tétlenkedő, látszólag egyedül lévő gyermek mellett, kérdezzünk rá: segíthetünk-e neki? Sok esetben ez vezethet minél előbbi feltalálásukhoz.

Amennyiben mégis eltűnt vagy megszökött a gyermekük, minden esetben értesítsék a Rendőrséget, hogy minél hamarabb újra láthassák.

 

 

A Kék Vonal Eltűnt Gyerekek Segélyvonala 2008 júniusa óta várja a 116-000-s telefonszámon az eltűnt, szökésben lévő vagy szökést fontolgató gyerekek, fiatalok és az értük aggódó felnőttek hívásait.

Vállalják az otthonról vagy intézetből eltűnt gyerek és gondozói közötti közvetítést, segítik a gyerek biztonságos helyre juttatását. Határon átnyúló ügyekben kapcsolatot alakítanak ki más országok hatóságaival, civil szervezeteivel. Gyerekeltűnéssel kapcsolatban is vállalnak webkonzultációt a www.kek-vonal.hu oldalon keresztül.

Az eltűnésről személyesen is megtehetik bejelentésüket

a helyi rendőrkapitányságokon vagy a jól ismert

112-es központi segélyhívó telefonszámon!

 

 

Hogy minden gyermek hazataláljon!

 

 Bűnmegelőzési tanácsokért vagy bármely információval kapcsolatban forduljon hozzánk bizalommal az impresszumban található elérhetőségeken:

Köszönöm mindenkinek az eddigi PÉLDÁS hozzáállását! A kezdeti ijedtség után szinte valamennyi VÁSÁROSNAMÉNYI és BEREGI ember komolyan vette azt, hogy a koronavírus elleni védekezés mit jelent, hogyan lehetünk valamilyen szinten úrrá a veszélyhelyzeten, hogyan tudjuk együtt egymásra figyelve lassítani a járvány terjedését.
A hétvégén csend volt a városban, minimális, épp csak a szükséges mozgással. Időseink igyekeztek otthon maradni. A FEGYELEM érezhető volt!
A boltjainkban volt áru, a gyógyszertáraink felkészültek.
Több fiatal jelentkezett önkéntes munkára.
Az igényfelmérések és a koordináció után elkezdődött a gyermekétkeztetés is.
Köszönöm, hogy a Vásárosnaményi Humán Szolgáltató Központ és valamennyi intézményünk dolgozója ilyen munkára képes.
A veszély azonban nem ért véget. Sőt!
TOVÁBBRA IS KIEMELTEN FONTOSAK AZ ALÁBBIAK:
• Alaposan mosson kezet!
• Használjon zsebkendőt!
• Védje az ön körül élőket!
• Figyeljen az idősekre!
• Legyen türelmes!
• Ne keltsen pánikot!
• Maradjon otthon!
A fentiek betartása rengeteget segít a járvány terjedésének lassításában!
ORSZÁGUNK KORMÁNYA KÖZBEN VÉGZI A MUNKÁJÁT MINDANNYIUNKÉRT!
ÖSSZEFOGÁSSAL MINDENRE KÉPESEK LESZÜNK.

Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik, nem közlekednek a mobilizált kormányablakok

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák, és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.

A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.

A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („Kormányablak buszok”) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül.

Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.

A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.

A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.

Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.

Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.

A nem! kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.

Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Járási Hivatal

 

Vásárosnaményi Járási Hivatal

Népegészségügyi ügyek: 06-45-470-215

Gyámügyi ügyek: 06-45-795-054

Szociális ügyek: 06-45-795-064

Foglalkoztatási ügyek: 06-45-570-592

Kormányablak ügyek: 06-45-795-234

Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Főosztályok

Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály: 06-42-814-906.

Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály:

Közlekedési Főosztály központi szám és Útügyi feladatok : 06-42/508-130

Fogyasztóvédelmi feladatok: 06-42/500-694

Járműforgalmi és Járműműszaki osztály központi szám: 06-42/501-620

Járműforgalmi osztály KKSZ ügyintézés, digikártya : 06-42/501-624

Járműműszaki osztály jármű átalakítás, összeépítés: 06-42/501-625

Járműműszaki osztály Műszaki vizsga : 06-42/501-620/114. mellék

Népegészségügyi Főosztály: 06-42-501-008

Foglalkoztatási Főosztály Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály:

Foglalkoztatási ügyek: 06-42-501-015; 06-42-597-057

Munkavédelem: 42/501-800

Munkaügy: 42/407-511

Agrárügyi Főosztály

Növény-és talajvédelmi, növényegészségügyi feladatok: 42/508-460

Földművelésügyi feladatok: 42/594-123

 

Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály: 06-42-598-930

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály:

Élelmiszer-biztonsági ügyek: 06 30 4957110

Állategészségügyi, állatvédelmi ügyek: 06 30 9436956

TIR, ENAR: 06 42 598-970

Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály:

Adategyeztetési és Nyugdíjbiztosítási Osztály: 06-42/551-564

Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály: 06-42/795-600

Egészségbiztosítási Osztály: 06-42/795-870

Egészségbiztosítási Pénzellátások Osztálya: 06-42/795-887

Egészségbiztosítási Nyilvántartási és Lakástámogatási Osztály: 06-42/795-878

Nyugdíj Nyilvántartási és Ellenőrzési Osztály: 06-42/551-508

 

 

Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály

Jogi segítségnyújtás, Áldozatsegítés, Családi csődvédelem: 06/42/597-670; 06/42/896-102

Pártfogó felügyelői szakterület: 06/42/597-670; 06/42/597-676

Szociális és Gyámügyi feladatok: 06/42/599-380; 06/42/599-694

 

Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály

Építésügyi és építésfelügyeleti feladatok: 06-42-599-617

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 1. (Kisvárdai, Záhonyi, Vásárosnaményi járások illetékességi területei): 06-45-795-012

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 2. (Mátészalkai, Fehérgyarmati, Csengeri járások illetékességi területei) 06-44-795-673

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 3. (Nagykállói, Nyírbátori, Baktalórántházi járások illetékességi területei): 06-42-795-026

Felügyeleti Osztály (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye illetékességi területe):06-42-599-358

 

Jogi, Humánpolitikai és Koordinációs Főosztály

Jogi és peres ügyek: 06-42-795-758

Humánpolitikai ügyek: 06-42-599-642

Koordinációs ügyek:06-42-599-636

Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály

Számlázással kapcsolatos ügyek: 42/599-666

Szociális ellátásokkal kapcsolatos: 42/599-652

 

Hatósági Főosztály

Törvényességi Felügyeleti feladatok: 42/599-310

Oktatási és Hatósági feladatok: 42/599-321

Felügyeleti Osztály 42/599-622

 

 

Földhivatali Főosztály

 

Földügyi Igazgatási Osztály 06-42-523-265

Földhivatali Osztály 1. (Fehérgyarmat) 06-44-510-858

Földhivatali Osztály 2. (Kisvárda) 06-45-500-951

Földhivatali Osztály 3. (Mátészalka) 06-44-500-656

Földhivatali Osztály 4. (Nyírbátor) 06-45-510-520

Földhivatali Osztály 5. (Vásárosnamény) 06-45-570-750

Ingatlan-nyilvántartási Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-215 / 523-226

Földmérési és Földügyi Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-204

FÉL ÉV ALATT CSAKNEM DUPLÁZOTT ÉS MÁR 4. A HAZAI ERŐMŰVEK RANGSORÁBAN A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK ÁLTAL FŐVÉDNÖKÖLT NEMZETI MINTAPROJEKT, A „VIRTUÁLIS ERŐMŰ PROGRAM” (VEP) 

 

Áder János köztársasági elnök fővédnöksége mellett, az Országgyűlés alelnöke, a főpolgár­mester-helyettes, több megyei elnök és polgármester, állami és vállalati vezetők, továbbá zöld társadalmi szervezetek képviselőinek személyes részvételével a Parlamentben került sor a Virtuális Erőmű Program XI. díjátadó gálájára. 

 

A VEP vezetői bejelentették, hogy fél év alatt közel annyi megtakarítást sikerült belép­tetniük az erőműbe, mint előtte 10 év alatt összesen, s ezzel a Virtuális Erőmű a 4. legnagyobb hazai erőművé vált.

 

Szili Katalin, a VEP védnöke bejelentette, hogy Magyarországon túl a Kárpát-medencé­ben, a V4 orszá­gokban, és Európában is elindult a VEP bevezetése. 

 

Molnár Ferenc, a Mi6 és a VEP tulajdonosa Horváth Ildikó egészségügyi (EMMI) és Boros Anita építésügyi (ITM) államtitkárral együtt letette az energetikában sikerre vitt prevenciós mintaprojekt, a VEP „testvérprojektjeinek” alapkövét is: ezzel hivatalosan is megalakult a Virtuális Hulladéklerakó Program (VHP) és a Virtuális Egészség­központ (VEK) Program.

 

A VEK célja a táplálkozás-egészségügyi, a sport- és mozgás-egészségi, ill. az egyéb prevenciós eljárások elterjesztése és díjazása – a kórházi várólisták ilyen módon való megszüntetése, ill. egy idő után a kórházi férőhely-igény csökkentése. Az alapkő lerakásában részt vett a Program egyik fő támogatója és nagykövete: Czene Attila olimpiai bajnok, korábbi államtitkár is.

 

A VHP célja egy olyan program felépítése, mely összegyűjti és bemutatja, díjazza és megosztja azon megoldásokat, amikor hulladék nem keletkezik, vagy újrafelhasz­nálásra kerül.  

 

Mezősi Balázs, a VEP vezetője kiemelte, hogy a Program hazai regionalizá­lása olyan példa nélküli helyi összefogással jön létre, melyek résztvevői az adott megyék és nagyvárosok, kamarák, felsőoktatási intézmények és kormányzati háttérintézmények, a tankerületek és iskoláik, valamint az egyházak és intézményeik. E szervezetek egy cél érdekében szövetséget kötnek, melyben mindenki feladatokat is vállal a jövő generációk szolgálatának érdekében.

Ilyen helyi erőmű létesült a fővárosban, Budapesten, emellett Baranyában, Komárom-Esztergom megyében és még idén megalakul Fejér megyében is, továbbá Olaszor­szágban, az Egyesült Királyságban és Romániában. A cél a Program Kárpát-medence magyarlakta területeire való kiterjesztése, majd a V4 országok és Európa bevonása.  

 

A VEP vezetői kiemelték a jövő generációk érdekében az oktatás-nevelés és szemlélet-formálás fontosságát, ahol a Fenntarthatósági Témahét keretében már több százezer diákot érnek el tartalom-szolgáltatóként. Ehhez kapcsolódóan idén először sor került a „jövő generációk szolgálatáért” egyéni díjak átadására is. 

 

Molnár Ferenc bejelentette, hogy egyre nagyobb társadalmi szövetségükre építve – Magyarország fenntartható fejlődése érdekében – partnerségi szerepet vállalnak hazánk és a Kárpát-medence klímasemlegességi céljai elérése érdekében, és ehhez konkrét saját kezdeményezésekkel is hozzájárulnak.

 

Ezek közül az első csomag: a lakosságot célozza a „Zöld CSOK” és a „Rezsicsökkentési Bónusz Program” az energetika, a „Virtuális Gyógyszer Program” pedig az egészségügy területén, míg az önkormányzatokat és közösségi intézményeket célozza új energia-beszerzési „Minitőzsde” és a kivitelező-versenyeztetési és értékelési IT fejlesztésük, a „Build_IT”, melyek szakértői beadványait hamarosan elkészítik és a Kormány elé terjesztik a Mi6 szakértői.

Megosztás

Nyomja meg az alábbi gombot, a megosztáshoz.