Városinformáció

Üzemszünet értesítő

Szolgáltatásaink kiváló minősége és a biztonságos ellátás érdekében folyamatos korszerűsítést hajtunk végre hálózatunkon. A tervszerű fejlesztések elvégzéséhez elengedhetetlen a szolgáltatás időszakos szüneteltetése. Ezért a településükön áramszünet várható a következő időszakban:

 

Vásárosnamény
Utca Terület Hrsz. Házszám -tól Házszám -ig
Dátum Időpont(tól) Időpont(ig) Megjegyzés
Kiss Ernő út Páratlan házszám   3 43
2021-03-10 10:00 13:00  
Török Ignác utca Páratlan házszám   1 31
2021-03-10 10:00 13:00  
Kiss Ernő út Páros házszám   2 28
2021-03-10 10:00 13:00  
Török Ignác utca Páratlan házszám   2 22
2021-03-10 10:00 13:00  

Köszönjük megértésüket!

Üdvözlettel:
E.ON Ügyfélszolgálat

Tisztelt Városlakók FONTOS INFORMÁCIÓ!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy akinek a Covid-19 vírus elleni védőoltásra történő regisztráció során segítségre van szüksége, annak Önkormányzatunk munkatársa a rendelkezésére áll.

Kérjük, munkanapokon 9.00-11.00 óra között hívják a központi telefonszámunkat: 0645/470-022 és kérjék Káté Viktóriát kapcsolni, aki segíteni fog Önöknek.

A regisztráció elérhető a következő linken:https://vakcinainfo.gov.hu/.

A „REGISZTRÁLOK”feliratra kattintva a következő felület nyílik meg, amelyen a lenti adatok megadására van szükség:

A háziorvosok csak a Népegészségügyi Osztály által megküldött listán szereplő sorrendben tudják az oltásokat elvégezni. Kérjük megértésüket, egyedi igények figyelembe vételére nincs lehetőség.

 

Tisztelettel: Vásárosnamény Város Önkormányzata

 

 TÁJÉKOZTATÁS

Tisztelt Vendéglátóhely Üzemeltető!

 

Figyelemmel a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Kormány rendeletben (továbbiakban: Kr.) foglaltakra, az alábbiakról tájékoztatom.

2021.  január 1. napjától a vendéglátóhelyek tekintetében egy korszerű és új besorolási rendszer jött létre, amely segítségével megtörtént a vendéglátóhelyek felülvizsgálata.

A hatályos jogszabályi előírás szerint az alábbi – Kr. 4. melléklet szerinti - vendéglátóhely üzlettípusok kerültek meghatározásra:

  • Étterem;
  • Büfé;
  • Cukrászda;
  • Kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely;
  • Italüzlet, bár;
  • Zenés-táncos szórakozóhely;
  • Munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely;
  • Gyorsétterem;
  • Rendezvényi étkeztetés;
  • Alkalmi vendéglátóhely;
  • Mozgó vendéglátóhely

A Kr. 31. § szerint:

“A 2021. január 1-ig bejelentett vendéglátó üzletek esetén a 4. melléklet szerinti vendéglátó üzlet típust a kereskedő legkésőbb 2021. március 31-ig köteles bejelenteni a jegyzőnek.”

Az Önök adatszolgáltatási kötelezettségét segítve, elkészítettük a mellékelt nyilatkozatot, mely a Kr. 4. mellékletében foglalt vendéglátóhely típusokat és azok jellemzőit tartalmazza.

 

Kérem, hogy a mellékelt Bejelentés vendéglátóhely üzlettípusról” formanyomtatvány kitöltésével és visszajuttatásával bejelentési kötelezettségének legkésőbb a megadott határidőig tegyen eleget!

Elektronikus úton:

  • Ügyfélkapus bejelentkezés
  • Címzett: Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal KRID azonosító: 707184928
  • Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek
  • Levél tárgya: Bejelentés vendéglátóhely üzlettípusról

Kérem a fenti tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét és az adatszolgáltatás határidőre történő teljesítését!

 

Vásárosnamény, 2021. január 20.

 

dr. Deák Ferenc

jegyző

ÜGYFÉLSZOLGÁLATI TÁJÉKOZTATÁS

2020. november 12 -től zárva tart!
 
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.

tájékoztatja ügyfeleit, hogy a koronavírus további terjedésének megakadályozása érdekében,

további rendelkezésig bezárja ügyfélszolgálati irodáit. 2020. november 12. napjától visszavonásig

  valamennyi személyes ügyfélfogadási helyen szünetel az ügyintézés.

A változásbejelentéshez, szüneteltetéshez, kivizsgálást igénylő panaszügyintézéshez szükséges bejelentést vagy kérelmet postai úton a 4400 Nyíregyháza, Bokréta u.22.sz. postacímre vagy e-mailben az ugyfelszolgalat@eakhulladek.hu e-mail címre küldjék meg Társaságunk részére.

Telefonos ügyfélszolgálatunk változatlan formában működik a 42/508-369 hívószámon.

Kérjük, hogy a változásbejelentési és szüneteltetési kérelmek benyújtásához lehetőség szerint a  www.eakhulladek.hu honlapon, az Ügyfélszolgálat/Letölthető nyomtatványok menüpontban található nyomtatványmintát használják, vagy kérelmüket az abban foglalt tartalmi elemek figyelembe vételével nyújtsák be. A nyomtatvány mellett meg kell küldeni az a változás alapjául szolgáló dokumentum(ok) másolatát is.  Amennyiben a változások rögzítéshez a megfelelő adatok nem állnak rendelkezésre, Társaságunk hiánypótlás keretében kérni fogja Önöktől.

A kérelmek beküldésével kapcsolatosan telefonos ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésükre.

Megértésüket köszönjük!  

Vásárosnamény Város Önkormányzat

 

HIRDETMÉNYE

Településrendezési Terv módosítása – 2020.

 

Tájékoztatom Vásárosnamény város tisztelt lakosságát, a civil, érdekképviseleti és gazdálkodó szervezeteket, valamint a településen működő elismert egyházakat, mint partnereket, hogy Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselő testülete a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 38.§-a alapján megkezdte a településrendezési terv módosításának véleményeztetését.

 

Módosítás tárgya:

1.beavatkozási pont; A tervezési terület a 41. sz. főút, a nyugati elkerülő déli szektorának, valamint a 4208/13 és az 538 hrsz-ú út helyén kialakítandó utak által közre zárt területe. (Osztatlan építési övezet kialakítása Gip 1.1)

3.beavatkozási pont; A 118/1 hrsz-ú (vízügyi érdekeltségű) területet érintő közterületi igénybevételek felülvizsgálta, szükség szerinti módosítása.

4.beavatkozási pont; Gazdasági terület bővítése (1464/2-8 hrsz-on) építési övezet/övezet váltással (kertvárosias lakó és védelmi rendeltetésű erdőövezetekből). Vásárosnamény belterületén, a 4117. sz. összekötő út – 1941 hrsz-ú és 1978/1 hrsz-ú út – belterületi határvonal – tervezett déli elkerülő belterületi szakasza által közrezárt telektömb.

5.beavatkozási pont; A 0609/4-10 hrsz-ek felhasználásával, üdülőházas építési övezetből kertvárosias lakóterület építési övezetébe történő átsorolás és tervezett út törlése. Vásárosnamény – Gergelyiugornya belterületének déli vége és a Jánddal közös közigazgatási határ között, a 4113. sz. összekötő út északi oldalán.

6.beavatkozási pont; Vásárosnamény belterületén, a Rákóczi utca – Rákóczi tér – Orbán Balázs körút által közrezárt telektömb, Vt2.3 építménymagasság növelése 7,5->9,0 méterre.

A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény alapján, értesítjük a Tisztelt Partnereket, hogy lakossági tájékoztatásunk kizárólag elektonikuson úton történik.

A dokumentáció „Vásárosnamény RT mod 2019 I. - Véleményezési dok.pdf” elektronikusan elérhető a település honlapján,

az alábbi linken:

https://vasarosnameny.hu/2014-11-22-11-29-39/telepulesfejlesztes

Javaslataikat, észrevételeiket a közétételt követő 15 napban, azaz  2020. október 1-ig írásban a Polgármesteri Hivatal titkárságán leadhatják vagy a kokas@vasarosnameny.hu  e-mail címre elküldhetik.

Vásárosnamény, 2020. szeptember 15.

                                                                              

Tisztelettel:

Filep Sándor sk.

polgármester

Vásárosnamény Város Önkormányzat

HIRDETMÉNYE

Településkép védelméről szóló Rendelet módosítása – 2020.

 

Tájékoztatom Vásárosnamény város  tisztelt lakosságát, a civil, érdekképviseleti és gazdálkodó szervezeteket, valamint a településen működő elismert egyházakat, mint partnereket, hogy Vásárosnamény Képviselő testülete a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 43/A.§-a alapján megkezdte a Településkép védelméről szóló rendelet módosításának véleményeztetését.

 

Módosítás tárgya:

A rendelet helyi védelem alá helyezett egyedi örökségi értékek, elemekről szóló - 2. számú mellékletének kiegészítése két új ingatlan feltüntetésével

  • Gergelyiugornya, Beregszászi u. 5. – népi lakóház
  • Gergelyiugornya, Beregszászi u. 7. – népi lakóház.

 

A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény alapján, értesítjük a Tisztelt Partnereket, hogy lakossági tájékoztatásunk kizárólag elektonikuson úton történik.

A dokumentáció elektronikusan elérhető a település honlapján,

az alábbi linken: TAK rendelet módosítására.docx

 

Javaslataikat, észrevételeiket a közétételt követő 15 napban, azaz  2020. szeptember 25-ig kizárólag elektronikus úton a foepitesz@vasarosnameny.hu  e-mail címen várjuk.

 

Vásárosnamény, 2020. szeptember

                                                                                  Tisztelettel:

Filep Sándor sk.

    polgármester

A Vásárosnamény szennyvíztisztító telepen fennálló helyzetről az alábbi tájékoztatást adjuk.

2020.08.06.-i állapot.

A nem megfelelő minőségű iszap elvétel az utóülepítőből, illetve az oxidációs árokból folyamatosan történik napi 24 órában.

Az oxidációs árokban összegyűlt szálas anyagot és leülepedett homok és eleveniszap elegyét gépi beavatkozással kitermeljük de a munkálatok a holnapi napon is folytatódnak.

Folyamatosan szállítjuk 4db szennyvízszállító gépjárművel az oltóiszapot, ami az osztott műtárgyba és az oxidációs árokba kerül elhelyezésre a mihamarabbi problémamentes üzemelés érdekében.

Az osztott műtárgy eleveniszap minőségét sikerült 2 nap alatt stabil állapotba hozni.

MEO labor napi szinten mintavételezi az érkező nyers és a tisztított szennyvíz minőségét. A mai napon a szennyvízelvezető hálózatról Nagyvarsány Szabadság tanya, Ilki utcai szennyvízátemelőből, és az Ifjúság utcáról kontrolmintákat vettünk, a szennyvíztisztító telepre beérkező nyers szennyvíz toxikusságát vagy fertőzöttségének forrásának nyomát keresve.

A 2020.08.05.-i mintavételi jegyzőkönyvek mellékelten csatolva lettek.

Az oxidációs árokba beépítésre és beüzemelésre került még plusz 36 méter mélylevegőztető elem a hatékonyabb oxigénbevitel érdekében.

A meghibásodott Kessener kefék elszállításra került az Elektro-Generál Kft Debreceni telephelyére, ahol a javítást soron kívül elkezdték. Várhatóan jövő héten 2db Kessener kefét újra üzembe tudunk állítani.

Egy nagyobb, 800m3/h teljesítményű ROOTH fúvót helyezünk üzembe a mai nap folyamán a még hatékonyabb oxigénbevitel érdekében.

A tisztított szennyvíz színe a Ludényostói befolyónál fekete, az iszap elúszás nem mérséklődött.

A Tisza folyóba lévő bevezetésnél még fekete színű elúszás és enyhe habzás tapasztalható. A habzás kb.: 9 méter után teljesen megszűnik, viszont a fekete sáv még 25 méternél is látható. Jelentős halmozgás tapasztalható.

A befogadóba keletkezett felhabzást napi szinten többször ellenőrizzük és az eltávolításáról folyamatosan gépi, illetve kézi erővel gondoskodunk.

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

 

üdv: Kantár József

Keleti Régió Főmérnök

Tel.: (70) 3-193-191

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

Mátészalka, Dózsa Gy.út 1.

2020.08.04.-én, illetve az azt megelőző időszakban olyan mennyiségű és minőségű tisztítandó szennyvíz érkezett a Vásárosnamény szennyvíztisztító telepre, amely az amúgy is érzékeny telepen a biológiai rendszer teljes felborulását, ezáltal tisztított szennyvíz minőségromlást eredményezte.


A tisztított szennyvízminőség romlásának előzményei:

  • Az elmúlt csapadékos időszakban a szennyvíztisztító telep a meglévő állapothoz képest folyamatosan maximális hidraulikus terhelést kapott (1200m3/nap), illetve nem ritkán azt meghaladó értékek is előfordultak (1700m3).
  • 08.04.-én reggeltől tapasztaltuk a biológiai rendszer teljes felborulását, az eleveniszap berohadását, tönkremenetelét. Vélhetően ilyen gyors romlást a szennyvízhálózatról érkező toxikus anyagok jelenléte, vagy nagy mennyiségben a hálózatra leengedett berothadt szennyvíz (szippantott kommunális folyékony hulladék) okozhat.
  • Jelenleg a szennyvíztisztító telep csökkentett oldott oxigén bevitellel működik, mert az oxidációs árokban üzemelő 6db KESSENER keféből csak 2db üzemel, 4db pedig javítás alatt áll.


A szennyvíztisztító telep biológiai tisztítórendszerének helyreállítása érdekében tett intézkedéseink:

  • Vásárosnamény szennyvízcsatorna hálózatán a biológiai rendszer felborulását okozó, határérték feletti szennyezőanyagtartalmú szennyvíz lehetséges bebocsátási pontok felderítését megkezdtük, a szennyvízátemelőknél MEO laborunkkal mintavételezéseket, szennyvíz vizsgálatot végzünk.
  • A szennyvíztelepi szennyvízminőség változásának figyelemmel kisérése céljából a mai naptól kezdődően a MEO laborral az érkező szennyvízből és a távozó szennyvízből mintavételezések történnek, melynek eredményéről minden nap e-mailben tájékoztatjuk a Katasztrófavédelmi Igazgatóságot.
    • Az iszap elúszás megelőzése céljából a tönkrement fölös eleveniszap elvételt növeltük a szennyvíztisztító rendszerből.
    • A biológiai tisztítási hatásfok növelése célj ából megkezdtük az oltóiszap beszállítását 4db szippantó tehergépkocsival (28m3/forduló) a szennyvíztisztító telepre.
    • Az oldott oxigén bevitelének növelése céljából az oxidációs árokba plusz mélylevegőztető elemeket építettünk, illetve építünk még be. A többlet levegő kiszolgálásához a jelenlegi fúvók teljesítménye kevés, ezért a holnapi nap folyamán (2020.08.06.) ideiglenes jelleggel tartalék fúvót helyezünk üzembe, ezzel is segítve a tisztítást végző biológiai rendszer mielőbbi helyreállását.
    • Az iszap felúszásból származó, esetleges iszap elúszás megakadályozása céljából a fertőtlenítő medence labirint részén átáramoltatva távozik a tisztított szennyvíz a Ludényostói csatornába.
    • Az oxidációs árokban található leülepedett tönkrement eleven iszap és külső szennyeződések gépi kotrását elvégezzük.



    Mátészalka, 2020. augusztus 05.

    Kantár József                                                       Juhász Sándor
               Főmérnök                                                 Üzemmérnökség vezető

30 éve megbízhatóan, menetrend szerinti autóbuszos személyszállítás

 

Örömmel értesítjük Önöket, hogy új menetrend szerinti járatot indítunk Beregsurány és Budapest között, az Önök településének érintésével.

Járatunk közlekedési útvonala:

Beregsurány- Csaroda- Tákos- Vásárosnamény- Tiszavasvári- Polgár- Budapest

Kiváló minőségű Setra autóbuszokkal állunk az Önök szolgálatára

 menetrend szerinti közlekedéssel.

Megbízható szakmai múlt, udvarias kiszolgálás, kényelmes buszok, gyorsaság és pontosság jellemez bennünket!

Jegyváltásra felszálláskor, az autóbuszvezetőnél van lehetőség, azonban előzetes helyfoglalás szükséges az alábbi elérhetőségeken:

Telefonszám: +36 70 778-1202

E-mail:            bejelentkezes@transtour.hu

 

Közös Képviselők figyelem!

Az Észak-alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit KFT a következő változásokról tájékoztatja Vásárosnamény lakosságát:

  1. szeptember 1. napjától a zsákos szelektív hulladékgyűjtés helyett 240 l-es szelektív gyűjtőedények használatával valósulhat meg a szelektív hulladékgyűjtés.

 Természetesen a környezettudatos lakosság számára továbbra is külön térítési díj fizetése nélkül biztosítjuk a lehetőséget a szelektív hulladékok gyűjtésére.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás által nyert KEHOP pályázat keretében lehetőség van arra, hogy valamennyi családi házas ingatlan és társasház igényeljen 240 literes, kifejezetten a szelektív hulladék gyűjtésére szolgáló edényt.

A 240 literes szelektív edényt – ami csak újrahasznosítható papír, műanyag és fém gyűjtésére szolgál, és éppen ezért tiszta és szagtalan – a társasház közös képviselője útján igényelheti.

A gyűjtésre szolgáló edényt a lakóközösség a társasház saját tulajdonú területén, vagy akár házon belül helyezheti el.

Ezzel a megoldással egyrészt ellenőrizhetővé válik a „saját szelektív kuka” használata, másrészt nő a begyűjtött szelektív hulladék mennyisége és minősége is, harmadrészt pedig megszűnnek a lakókörnyezetet csúfító és szennyező illegális szemétkupacok is.

A közös képviselők az edényeket a szabone.szeles@vasarosnameny.hu címen igényelhetik augusztus 10. napjáig, utána már csak az ugyfelszolgalat@eakhulladek.hu címen írásban, ahol kérjük az igényelt darabszámot is szíveskedjenek megjelölni.

A gazdálkodó szervezeteknél keletkező szelektív hulladék közszolgáltatáson belül történő elszállítására a gazdálkodó szervezet saját tulajdonában lévő szabvány gyűjtőedényéből van lehetőség.

Bízunk benne, hogy a szelektív hulladékgyűjtés ezen formáját minden városlakó megelégedéssel használja majd.

Nyíregyháza, 2020. július 21.                                                                                        Éberhardt Gábor

                                                                                                                                             ügyvezető igazgató

Tájékoztatom Vásárosnamény város tisztelt lakosságát, a civil, érdekképviseleti és gazdálkodó szervezeteket, valamint a településen működő elismert egyházakat, mint partnereket, hogy Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselő testülete a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 30.§-a alapján megkezdte a telpülésfejlesztési koncepció felülvizsgálatának kidolgozását.

Érintett helyszín:

o település telj es területe

A vészhelyzet ideje alatt egyes településfejlesztési, településrendezési, településképi, építésügyi és örökségvédelmi, valamint közigazgatási hatósági eljárási szabályok eltérő alkalmazásáról szóló 143/2020. (IV. 22.) Korm. rendelet alapján, értesítjük a Tisztelt Partnereket, hogy lakossági tájékoztatásunk kizárólag elektonikuson úton történik.

A dokumentáció elektronikusan elérhető a település honlapján,

az alábbi linken:

https://vasarosnameny.hu/ui-rendezesi-terv

Javaslataikat, észrevételeiket a közétételt követő 15 napban, azaz 2020. május 29-ig kizárólag elektronikus úton a foepitesz@vasarosnameny.hu e-mail címen várjuk.

Vásárosnamény, 2020. május 14.


Filep Sándor s.k.
polgármester

Nem kell postára mennie,

rendezze otthonról vízdíj-számláját!

 

Hogyan fizethet?

• átutalással, csoportos beszedési megbízással

• Díjneten keresztül

 

Miért jó ez Önnek?

• nincs postai sorban állás

• kényelmes: bármikor, bárhonnan elérhető

• egyszerű, gyors, biztonságos, időtálló

• környezetbarát, környezettudatos

 

Honnan tudok tájékozódni a részletekről?

• honlapunkon minden információt megtalál: www.trvzrt.hu

• hívja munkaidőben telefonos ügyfélszolgálatunkat az ingyenes 06-80/205-157-as telefonszámon

 

Köszönjük, hogy Ön is pontosan befizeti vízdíj-számláját, ezzel hozzájárul a víziközmű szolgáltatás biztonságos fenntartásához!

 

     
 
 
 

Tisztelt Ügyfelünk!
 

Közös érdekünk, hogy mindent megtegyünk munkatársaink valamint ügyfeleink egészségének védelme érdekében a koronavírus-járvány terjedése ellen. A védelem egyik eszközeként csökkentjük a fizikai érintkezések lehetőségét azzal, hogy az elektronikus megoldásokat részesítjük előnyben, és egyre több folyamatot terelünk elektronikus útra.
 
 
 
 
  1/ Elektronikus számlák

A Magyar Posta az alábbi két megoldást tudja biztosítani a számlák elektronikus továbbítására.

  • Az e-számla esetében egy PDF-be ágyazott XML formátumban kiállított, elektronikus számla leíró melléklettel, időbélyeggel és elektronikus aláírással ellátott dokumentumot küldünk.

  • A másik megoldás, hogy a számlaképet e-mailben küldjük ki egy PDF fájl formájában. Ez azonban nem hiteles számla, így az eredeti számlát ajánlott levélben, postai úton is elküldjük.

Elektronikus számla igényét postai kapcsolattartójánál jelezheti. Kérjük, hogy e-számlát csak abban az esetben igényeljen, ha informatikai rendszere képes kezelni a PDF-be ágyazott XML formátumú fájlokat.
 
 
                                                                                                                                                                    
  2/ Sérült küldemények bejelentése elektronikus úton

Az esetleges kárigényeket a postákon jegyzőkönyv felvételével vagy akár már elektronikus úton is be lehet nyújtani. Az elektronikus bejelentéssel kapcsolatos további információkért kérjük, forduljon Üzleti Ügyfélszolgáltunkhoz (Tel: 06-1-767-8272, e-mail: Uzleti.Ugyfelszolgalat@posta.hu).
 
 
                                                                                                                                                                    
  3/ Fizetést követő kézbesítési szolgáltatás kivezetése

A levéltermékekre vonatkozó fizetést követő kézbesítési (FKK) szolgáltatást (a címzett csak akkor kapta meg a számára érkező küldeményt, ha annak ellenértékét kifizette) – a készpénz mozgás elkerülésének érdekében – 2020. március 30-al kivezetjük. Helyette az árufizetéses üzleti csomag feladást ajánljuk a továbbiakban.
 
 
                                                                                                                                                                    
  4/ A posták hétvégi nyitvatartásának korlátozása

Szombatonként a fővárosban három posta lesz nyitva, illetve a megyeszékhelyeken, valamint Érden, Dunaújvárosban és Sopronban egy-egy postán várjuk az ügyfeleket. Vasárnap országszerte zárva lesznek a posták. Az érintett posták listája a honlapunkon található.  
 
 
 
 
  A fentiek mindannyiunk védelmét szolgálják, célunk, hogy ebben a nehéz időszakban is megfelelő módon tudjuk biztosítani Önöknek szolgáltatásainkat.  
 
 
  Üdvözlettel:

Magyar Posta Zrt.
 
 
 
  Jelen levelünk szerződött partnereink tájékoztatása céljából készült. Annak tartalma, sem részben sem egészében, harmadik félnek nem adható ki. Hivatalos tájékoztatásnak kizárólag a Magyar Posta honlapján közzétett dokumentumok, illetve a sajtótájékoztatókon elhangzottak tekinthetők.  
 

A katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve az ügyfelek és a szakemberek egészségének megőrzése érdekében a március 17-e utáni időszakra meghirdetett társasházi sormunkáit teljes ellátási területén – így Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is – felfüggeszti és átütemezi, vagyis a kötelező ellenőrzésekre később kerül sor.

 

Ez a változás részben érinti az egylakásos ingatlanok kéménytulajdonosainak kérésére, egyeztetett időpontokban elvégzendő ellenőrzéseket és megrendeléseket is, amelyeket szervezetünk szintén megpróbál átütemezni, kivéve, ha az ellenőrzési időpont közös megváltoztatására már nincs lehetőség, vagy ha az ellenőrzés elvégzését halaszthatatlan fontosságú probléma indokolja.

Nincs változás a műszaki vizsgálatokat, vagy üzemzavar elhárítást érintő megrendelések teljesítésében, és a kéményseprőipari nyilatkozatokhoz kötődő feladatok ellátásában. Ezeket a munkákat a kéményseprők továbbra is elvégzik.

 

Az ügyfélszolgálat működése zavartalan, de kérjük, hogy a személyes megjelenés előtt egyeztessenek időpontot a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei ellátási csoport mobilszámán: +36 (70) 645 2946, illetve ügyintézésükhöz válasszák inkább a 1818 9-1- es telefonos, a https://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ weboldalon regisztráció nélkül működő online, vagy más írásbeli (BM OKF GEK, 1903 Budapest, Pf.: 314.; kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu) csatornákat.

 

A járvány miatt az általános udvariasság szabályai is megváltoztak. Szakembereink kerülik a kézfogást, és védőeszközökkel – szájmaszk, védőszemüveg, és kesztyű viselésével –, valamint sűrű kézmosással és kézfertőtlenítéssel védekeznek a vírus terjedése ellen.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Fehérgyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltsége tájékoztatta Önkormányzatunkat a legújabb hatályos rendelkezésekről, miszerint a Magyar Közlöny 2019. július 26-án kihirdetett 129. számában megjelent az Országos Tűzvédelmi Szabályzat módosításáról szóló 30/2019. (VII. 26.) BM rendelet, amely 2020. január 22-én lépett hatályba.  

A módosítás érinti a szabadtéri tűzgyújtás és tűzmegelőzés szabályait is, melyek alapján az állampolgároknak és a gazdálkodó szervezeteknek nem kell beszerezniük a tűzvédelmi hatóság engedélyét, ha külterületen, legfeljebb 10 hektár egybefüggő területen irányított égetést kívánnak végezni, csupán bejelentési kötelezettségüknek kell eleget tenniük és a vonatkozó tűzvédelmi szabályokat kell betartaniuk.

 

Bejelentési kötelezettség teljesítése

Amennyiben a természetes személy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén kíván irányított égetést végezni, úgy ezt annak megkezdése előtt 5 nappal a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak írásban be kell jelentenie.

A bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentő nevét, az irányított égetés végzésének időpontját, terjedelmét, földrajzi koordinátákkal vagy helyrajzi számmal megadott helyét.

A bejelentést az alábbi e-mail címre kell megtenni: szabolcs.titkarsag@katved.gov.hu

 

A bejelentéshez szükséges nyomtatvány megtalálható Önkormányzatunk honlapján a www.vasarosnameny.hu elérhetőségen.

 

Vásárosnamény, 2020. február 3.

 

dr. Deák Ferenc

jegyző

Tájékoztatom Vásárosnamény város tisztelt lakosságát, a civil, érdekképviseleti és gazdálkodó szervezeteket, valamint a településen működő elismert egyházakat, mint partnereket, hogy Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselő testülete a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 42.§-a alapján megkezdte a településrendezési terv módosításának véleményeztetését.

 

Módosítás tárgya:


   I.Teljes eljárásrend keretében történő módosítás

  1. A tervezési terület a 41. sz. főút, a nyugati elkerülő déli szektorának, valamint a 4208/13 és az 538 hrsz-ú út helyén kialakítandó utak által közre zárt területe. (Osztatlan építési övezet kialakítása Gip 1.1)
  2. Tervezett, de meg nem valósuló út szabályozott területének törlése, Vásárosnamény belterületén, a Beregszászi út – Jókai út – 588 hrsz-ú út – belterületi határvonal által közrezárt tömbben.
  3. A 118/1 hrsz-ú (vízügyi érdekeltségű) területet érintő közterületi igénybevételek felülvizsgálta, szükség szerinti módosítása.
  4. Gazdasági terület bővítése (1464/2-8 hrsz-on) építési övezet/övezet váltással (kertvárosias lakó és védelmi rendeltetésű erdőövezetekből). Vásárosnamény belterületén, a 4117. sz. összekötő út – 1941 hrsz-ú és 1978/1 hrsz-ú út – belterületi határvonal – tervezett déli elkerülő belterületi szakasza által közrezárt telektömb.
  5. A 0609/4-10 hrsz-ek felhasználásával, üdülőházas építési övezetből kertvárosias lakóterület építési övezetébe történő átsorolás és tervezett út törlése. Vásárosnamény – Gergelyiugornya belterületének déli vége és a Jánddal közös közigazgatási határ között, a 4113. sz. összekötő út északi oldalán.
  6. Vásárosnamény belterületén, a Rákóczi utca – Rákóczi tér – Orbán Balázs körút által közrezárt telektömb, Vt2.3 építménymagasság növelése 7,5->9,0 méterre.
    II. Tárgyalásos eljárásrend keretében történő módosítás

A Berwin Ruhagyár Zrt. a 4232 hrsz-ú telken új gyártóüzemet és telephelyet kíván létrehozni. Tevékenységét a Vásárosnamény belvárosában, a Kossuth utcán található telephelyén folyamatosan le kívánja építeni.
A fejlesztés során a meglévő kapacitásait meghaladó mértékben kíván új telephelyet kialakítani.
    III.Településképi rendelet 2. mellékletének módosítása - a Helyi védelem alá helyezett egyedi örökségi értékek,elemek vonatkozásában

A rendelet 2. mellékletében felsorolt helyi védettséget élvező épület címének pontosítása és azok kiegészítése.

A partnerségi egyeztetés szabályairól szóló 9/2017. (VII. 4.) önkormányzati rendelet és a
314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet alapján alapján, értesítjük a Tisztelt Partnereket, hogy lakossági fórumot tartunk.

A lakossági fórum ideje: 2019. december 12., 17.00 órai kezdettel

Helye: Városháza Nagyterme

A lakossági fórum keretében bemutatásra kerül a településrendezési terv módosítása.

Javaslataikat, észrevételeiket a közétételt követő 21 napban, azaz  2019. december 25-ig írásban a Polgármesteri Hivatal titkárságán leadhatják vagy a kokas@vasarosnameny.hu  e-mail címre elküldhetik.

Vásárosnamény, 2019. december 4.

 

Tisztelettel:

Filep Sándor s.k.

polgármester

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetének szakemberei végzik el. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, még sokan nem ismerik pontosan a szabályokat, ezért egy rendszerező közleménnyel segítjük az eligazodást.

A kéményseprők szempontjából az ügyfeleket két nagy csoportba lehet sorolni: a családi házban és a társasházban élőkre. Mindkét csoport tovább osztható két másikra: ahol nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet és ahol van. Vegyük sorra, mi a dolga az embernek, attól függően, hogy melyik kategóriába tartozik:

 

  • Aki családi házban él és oda nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, annak a kéményseprés önkéntes és ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal. Noha már nem kötelező a vizsgálat, érdemes a szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezéseket évente, a gázüzeműeket kétévente megnézetni szakemberrel. Az időpont egyeztetését a következő linken – http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat –, vagy a 1818-as telefonszámon, a 9-es, 1-es melléken lehet kezdeményezni.
  • Abban az esetben, ha a családi házba gazdálkodó szervezetet jegyeztek be, akkor a kéményseprés megrendelése már nem opció, hanem kötelesség. Attól függően, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva egy-, vagy kétévente kell ellenőriztetni, és ezért fizetni is kell. Ezen a linken – http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/hirek/tajekoztato/35 – a település irányítószámának megadásával elérhetővé válik azon kéményseprőcégek listája, amelyek egyikétől meg kell rendelni a munkát.
  • Aki társasházban él és oda nincs cég bejegyezve, ahhoz kérés nélkül érkezik a kéményseprő és két időpontot ajánl, amelyben ingyen elvégzi az ellenőrzést. A társasházak éves sormunkaterveit itt találja megyék szerinti bontásban: http://www.kemenysepres.hu/tevekenysegek/sormunkaterv_2020 .
  • Aki pedig társasházban él, de a lakásába gazdálkodó szervezet van bejegyezve, ahhoz kijön a kéményseprő megrendelés nélkül, de pénzért dolgozik. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor a teljes munkadíjat, ha a társasház gyűjtőkéményére csatlakoztatták, akkor a munka rá eső részét kell kifizetnie, például egy tízlakásos házban a teljes munkadíj tizedét.

A múltban úgy tartották, hogy kéményseprővel találkozni szerencsét jelent. Ma sincs ez másképp. A tűzmegelőzés és a szén-monoxid-mérgezéssel járó balesetek megelőzése területén bizonyított a kéményseprők rendszeres ellenőrző munkájának fontossága. A szakemberek modern eszközöket, műszereket használnak, és a tűzmegelőzésen túl energetikai-, légellátási-, tüzeléstechnikai-, környezetvédelmi tanácsokkal is ellátják az ügyfeleket. Ha nincs semmilyen probléma, egy égéstermék-elvezető teljes nyomvonalának szemrevételezése és műszeres ellenőrzése harminc percet vesz igénybe. Ha a kéményt tisztítani kell, valamivel hosszabb időbe telik, de a biztonság megéri a ráfordított időt. A munka elvégzéséről és az eredményről minden esetben tanúsítvány készül, ennek egy példánya az ügyfelet illeti. Ha a tanúsítványon szerepel hibakód, arról szóbeli tájékoztatást is kell kapni, a problémát minél hamarabb, de legkésőbb a következő ellenőrzésig szakemberrel kell kijavíttatni.

Fűtési technológiától függetlenül komoly veszélyt jelenthet a készülékek szabálytalan kivitelezése, illetve a karbantartás és a rendszeres műszaki felülvizsgálat elmulasztása. A rendszeresen karbantartott fűtőeszköz nemcsak biztonságos, hanem gazdaságosabban is működtethető.

Érdemes a munkát időben beütemezni, hiszen tudjuk, hogy mikor leszünk szabadságon, a fűtési szezonon kívüli időszakban pedig a kéményseprők kevésbé leterheltek, így otthonunk és szeretteink biztonságáról könnyebben tudunk gondoskodni.

Mint arról korábban tájékoztattuk Önöket, Társaságunknál, a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-nél megvalósult az átállás egy új, korszerűbb integrált vállalatirányítási rendszerre. Első lépésként elindult az alaptevékenységi számlák tömeges kibocsátása, a gazdálkodó szervezeteknek az egyenlegküldés, és napjainkban egy újabb jelentős feladat vette kezdetét. Közel egy év elteltével elkezdődött a felszólító levelek kiküldése azon ügyfeleink részére, akik nyilvántartásunk szerint jelentős elmaradásban vannak a vízdíjszámlák fizetésével. Ez a folyamat - a felszólítók készítése, nyomtatása - is automatizált, így sajnos adódhatnak adatbázisproblémák. Emiatt előfordulhat, hogy olyan felhasználók is kapnak felszólító levelet, akik nem halmoztak fel nagyobb összegű tartozást. Amennyiben Önnek ilyen esetet jeleznek a településen lakók, kérjük, javasolják felhasználóinknak, hogy vegyék fel a kapcsolatot kollégánkkal egyeztetés céljából ügyfélszolgálatainkon! A precíz, pontos elszámolás közös célunk.
A megnövekedett ügyfélforgalom miatt az ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunk, a Call Center jelentősen túlterhelt ilyen időszakban, valamint az írásos megkeresések válaszadási határideje is hosszabb időt vehet igénybe. Társaságunk plusz erőforrást bevonva, folyamatosan azon dolgozik, hogy mielőbb rendeződjenek e fennakadások, és munkatársaink minél rövidebb időn belül a normál üzemszerű működésnek megfelelően tudják ügyfeleinket kiszolgálni.
Köszönjük türelmét! A kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük!

 

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
Call Center: 06 80 205 157
E-mail: ugyfelszolgalat.szolnok@trvzrt.hu
Személyes Ügyfélszolgálati Irodánk címe: 5000 Szolnok, Thököly út 83.


Ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 8.00 – 14.00
Kedd: 8.00 – 14.00
Szerda: 8.00 – 20.00
Csütörtök: 8.00 – 14.00
Péntek: 8.00 – 14.00

 

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

Vízmérő állás bejelentésére az adott hónap 10. és 20. napja közötti időszakban biztosítunk lehetőséget az alábbi elérhetőségeken:

Online ügyfélszolgálaton, regisztrációt követően: https://vizcenter.hu/trv/user?op=regisztracio#ctop Online ügyfélszolgálaton, regisztráció nélkül: https://vizcenter.hu/trv/meroora alias bejelentese noreg

Mobil applikáción keresztül:

https://vizcenter.hu/trv/mobil applikacio

Díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül:

06-80/205-157 / 2. menüpont (automata rögzítés)

A mérőállás diktáláshoz szükséges adatok:

  • 8 jegyű felhasználói azonosító szám
  • vízmérő gyári számának utolsó 4 karaktere
  • mérőállás

Új csoportos beszedési megbízás:

A csoportos beszedési megbízás megadásához szükséges felhasználó azonosítók megváltoznak. Az új azonosító a számla 3. oldalán található szerződéses folyószámla szám.

A TRV Zrt. GIRO azonosító száma változatlanul: A11265832T216

Amennyiben Ön már korábban is csoportos beszedés alapján egyenlítette ki számláját, nincs teendője! E-számla igénylése:

Könnyítse meg életét - váltson e-számlára!

Az ingyenes Díjnet számlabemutató rendszer segítségével a Társaság által kibocsátott számlákat elektronikus formában, az interneten keresztül tekintheti meg. A számlák kiegyenlítése igény szerint történhet bankkártyával, internetbankon keresztül, csoportos beszedési megbízással, eseti banki átutalással, vagy akár okostelefonjával az iCsekk mobilalkalmazással. Az elektronikus számlákat digitális aláírással és időbélyegzéssel látja el a Társaság, melyek a hatályos jogszabályoknak megfelelően igazolják, hogy a számla adott időpontban az adott tartalommal került kiállításra.

Az elektronikus számla előnyei:

  • nincs postai sorban állás
  • kényelmes: bármikor, bárhonnan elérhető
  • egyszerű, gyors, biztonságos, időtálló
  • környezetbarát, környezettudatos


A szolgáltatás igényléséhez regisztráljon a Díjnet Zrt. oldalán (www.dijnet.hu). s ott keresse a számlakibocsátói regisztráció menüpontban a TRV Zrt.-t!

Fizetési Pont-on is rendezheti vízdíját!

A díjfizetés egyszerűen, kényelmesen és gyorsan, akár egy perc alatt elvégezhető. A bankkártyás tranzakció nem átutalásnak, hanem kártyás fizetésnek számít, így plusz költség nem jelentkezik a befizetésnél!


Keresse az alábbi matricákkal ellátott üzleteket, ahol tehát már lehetőség van a vízdíj kiegyenlítésére is:

Bővebben a www.fizetesipont.hu oldalon tájékozódhat!

Telefonos ügyfélszolgálatunk (Call Center) díjmentesen elérhető a +36-80/205-157-es telefonszámon.

Szolnok, 2019. 07. 02.

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
Ügyfélkapcsolati csoport


A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

 

Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.

Megosztás

Nyomja meg az alábbi gombot, a megosztáshoz.