Adóügyi

Tájékoztatás az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos változásokról!

2024. július 1. napján hatályba lépett a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.).

A Dáptv. 46. § (1) bekezdése és a 119. § (5) bekezdése értelmében 2025. január 16. napját követően az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás megszűnik, helyette kizárólag a Digitális Állampolgár eAzonosítás, illetve az emeltszintű Ügyfélkapu+ azonosítás igénybevétele lesz lehetséges.

Annak a személyiadat- és lakcímnyilvántartás (a továbbiakban: SZL) hatálya alá tartozó személynek, aki a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási [Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)] szolgáltatást vett igénybe, az azonosításhoz kötött digitális ügyeinek intézéséhez 2025. január 15. napjáig át kell térnie az eAzonosításra, vagy az Ügyfélkapu+ azonosításra (https://kau.gov.hu/dap/sugo).

Az SZL hatálya alá tartozó személyek 2025. december 31. napjáig a Digitális Állampolgár eAzonosítást és az Ügyfélkapu+-t párhuzamosan is igénybe vehetik (aktív digitális állampolgárság profil esetén).

A Digitális Állampolgár eAzonosítás (DÁP mobilalkalmazással történő bejelentkezés) Központi Azonosítás Ügynökben való bevezetésével a KAÜ-n keresztüli azonosítás és attribútumbeszerzés folyamata nem változott. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással történő bejelentkezés folyamata itt olvasható: https://kau.gov.hu/dap/sugo/dap-mobilalkalmazas.

További információk az alábbi oldalakon érhetőek el:

https://dap.gov.hu/

https://dap.gov.hu/mobilapp-aszf

https://platform.dap.gov.hu/

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletszabályok nem változtak, erre tekintettel, az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek továbbra is kötelesek elektronikus úton intézni ügyeiket.

Az E-önkormányzat portál (a továbbiakban: Portál) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzat ügyfelei számára a Portálon keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A Portál elsősorban adóügyek intézésére ad lehetőséget.

A felület működése változatlan (Elektronikus iForm űrlap beküldése , adóegyenleg lekérdezés stb.) azonban 2025. január 16. napjától a bejelentkezéshez kötött (online) funkciók (saját nevében vagy képviselőként eljárva, az egyes funkciók a kiválasztott szerepkörhöz kapcsolódnak) kizárólag eAzonosítással, vagy Ügyfélkapu+ azonosítással érhetőek el.

 

 

 dr. Deák Ferenc s.k.

    jegyző 

Tájékoztatás építményadó bevallással kapcsolatban

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény alapján az építményadó alanya az, aki adott év  január 1-én az ingatlan-nyilvántartásban tulajdonosként szerepel. Ettől az általános szabálytól eltér, ha az ingatlan tulajdonjogának átruházására irányuló szerződést az ingatlanügyi hatósághoz benyújtották, melynek tényét az széljegyként feljegyezte.

Azoknak az adózóknak, akiknek 2024. évben az adóztatott építményeikkel kapcsolatban bármilyen adóztatást érintő változás történt, például eladás, vagy új építményt került a tulajdonukba, úgy arról 2025. január 15. napjáig adatbejelentést kell teljesíteniük Önkormányzati Adóhatóságunk felé.

Felhívom a szíves figyelmüket, hogy önmagában az ingatlan nyilvántartásban történő változás átvezetése nem elegendő és nem helyettesíti az adatbejelentés tényét.

A változás bejelentéséhez szükséges nyomtatvány átvehető irodánkban ügyfélfogadási időben, vagy megtalálható az E-önkormányzati portálon, Vásárosnamény Város Önkormányzatát kiválasztva, az Ágazat – Adóügyek, Ügytípus - Építményadó lehetőségnél. (Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról)

Azon adózóknak, akik esetében a már bevallott adatokban 2024. évben semmiféle változás nem történt, nincs további teendőjük.

dr. Deák Ferenc sk.

          jegyző

Megosztás

Nyomja meg az alábbi gombot, a megosztáshoz.