Tájékoztatás az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos változásokról!

2024. július 1. napján hatályba lépett a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.).

A Dáptv. 46. § (1) bekezdése és a 119. § (5) bekezdése értelmében 2025. január 16. napját követően az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás megszűnik, helyette kizárólag a Digitális Állampolgár eAzonosítás, illetve az emeltszintű Ügyfélkapu+ azonosítás igénybevétele lesz lehetséges.

Annak a személyiadat- és lakcímnyilvántartás (a továbbiakban: SZL) hatálya alá tartozó személynek, aki a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási [Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)] szolgáltatást vett igénybe, az azonosításhoz kötött digitális ügyeinek intézéséhez 2025. január 15. napjáig át kell térnie az eAzonosításra, vagy az Ügyfélkapu+ azonosításra (https://kau.gov.hu/dap/sugo).

Az SZL hatálya alá tartozó személyek 2025. december 31. napjáig a Digitális Állampolgár eAzonosítást és az Ügyfélkapu+-t párhuzamosan is igénybe vehetik (aktív digitális állampolgárság profil esetén).

A Digitális Állampolgár eAzonosítás (DÁP mobilalkalmazással történő bejelentkezés) Központi Azonosítás Ügynökben való bevezetésével a KAÜ-n keresztüli azonosítás és attribútumbeszerzés folyamata nem változott. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással történő bejelentkezés folyamata itt olvasható: https://kau.gov.hu/dap/sugo/dap-mobilalkalmazas.

További információk az alábbi oldalakon érhetőek el:

https://dap.gov.hu/

https://dap.gov.hu/mobilapp-aszf

https://platform.dap.gov.hu/

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletszabályok nem változtak, erre tekintettel, az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek továbbra is kötelesek elektronikus úton intézni ügyeiket.

Az E-önkormányzat portál (a továbbiakban: Portál) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzat ügyfelei számára a Portálon keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A Portál elsősorban adóügyek intézésére ad lehetőséget.

A felület működése változatlan (Elektronikus iForm űrlap beküldése , adóegyenleg lekérdezés stb.) azonban 2025. január 16. napjától a bejelentkezéshez kötött (online) funkciók (saját nevében vagy képviselőként eljárva, az egyes funkciók a kiválasztott szerepkörhöz kapcsolódnak) kizárólag eAzonosítással, vagy Ügyfélkapu+ azonosítással érhetőek el.

 

 

 dr. Deák Ferenc s.k.

    jegyző 

Megosztás

Nyomja meg az alábbi gombot, a megosztáshoz.