Játékország Óvodái

Vásárosnaményi Játékország Óvodái Az intézmény címe: 4800 Vásárosnamény Bartók Béla utca 24.
Az intézményvezető neve: Vezséné Oszlár Ildikó
Telefon: 06-45-470-648
Telefax: -
Az intézmény e-mail címe: jatekorszagovi@gmail.com
Az intézmény honlapjának címe: http://www.jatekorszagovi.hu

Az intézmény profilja: óvodai nevelés

Az intézmény Bereg “fővárosának” Vásárosnaménynak három óvodáját, valamint az óvodafenntartó társulás által működtetett település - Olcsva – óvodáját kapcsolja össze.
A társulás neve: Vásárosnamény Város, valamint Olcsva Község Óvoda Fenntartó Társulása
A Társulás székhelye: 4800 Vásárosnamény, Tamási Áron u. 1.
Az intézmény székhelye: Vásárosnaményi Játékország Óvodái Hétszínvirág Óvoda 4800. Vásárosnamény, Bartók Béla utca 24.

 

Tagóvodái:
a) Vásárosnaményi Játékország Óvodái Aranyablak Tagóvodája,  4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2.
b) Vásárosnaményi Játékország Óvodái Tündérkert Tagóvodája, 4804 Vásárosnamény, Damjanich u. 25.
c) Vásárosnaményi Játékország Óvodái Olcsvai Tagóvodája, Platán Óvoda, 4826 Olcsva, Petőfi u. 5. sz.

 

Létszámadatok (2019. 10. 01. statisztikai létszám):

Óvoda neve, címe

Férőhelyek száma

(db)

Gyermeklétszám

(fő)

Pedagógus létszám

(fő)

Technikai létszám

(fő)

Vásárosnaményi Játékország Óvodái Hétszínvirág Óvoda 4800. Vásárosnamény, Bartók Béla út 24.

200

220

19

17

Vásárosnaményi Játékország Óvodái Aranyablak Tagóvodája, 4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2.

50

46

4

2

Vásárosnaményi Játékország Óvodái Tündérkert Tagóvodája, 4804 Vásárosnamény, Damjanich u. 25.

50

44

4

2

Vásárosnaményi Játékország Óvodái Olcsvai Tagóvodája, Platán Óvoda, 4826 Olcsva, Petőfi u. 5. sz.

25

21

2

1

Létszámok összesen:

390

331

29

22

 

 

Az intézmény alapító okirata határozza meg az óvoda szakmai alaptevékenységét:

„A 2011.évi CXC. törvény 4. § (1) bekezdése alapján óvodai nevelés, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése. Az intézmény ellátja továbbá azokat az alábbi sajátos feladatokat, tevékenységeket, amelyek a gyermekek esélyegyenlőségét szolgálják:

  1. A gyermekvédelemmel összefüggő tevékenység
  2. A különleges bánásmódot, kiemelt figyelmet igénylő gyermekek integrált nevelése
  3. A sajátos nevelési igényű (a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő), gyermekek integrált nevelése
  4. A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek nevelése
  5. A szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenység, a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztató nevelése
  6. Speciális szolgáltatások, a kiemelten tehetséges gyermekek nevelése
  7. Népi kézműves mesterségek megismertetése
  8. „Zeneóvoda”

Az óvodák azonos nevelési elvek alapján, összehangoltan, szoros együttműködésben látják el feladatukat. A pedagógiai munka során az értékek megőrzésén alapuló, de korszerű, a valós élethez és lehetőségekhez igazodó elképzelések megvalósítására törekszenek. A nevelőtestület szakmai hozzáértéssel, kellő nyitottsággal, a folyamatos megújulás igényével, a jobbítás, előrejutás szándékával látja el feladatát pedagógiai programja alapján. Az óvodák elnevezése is hűen tükrözi az óvodák arculatát, az óvodás gyermekek elsődleges tevékenységét, az óvónők pedagógiai hitvallását, a megújulásra, az újjászületésre való hajlamukat, törekvésüket, amire az újabb és újabb generáció felnevelése készteti őket. Az óvodákban biztosított csoportonként a két óvónő, akik naponta átlagosan két óra átfedési idővel látják el  szakmai feladataikat.  Minden csoportban szakképzett óvodai dajka, továbbá a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelését gyógypedagógiai asszisztens segíti. Egy óvodatitkár, és egy műszaki dolgozó végzi az intézmény működtetésével járó adminisztratív és technikai feladatokat megfelelő szakképesítés és végzettség birtokában.

Két szakmai munkaközösség működik az intézményben. A szakirodalom feldolgozásával, kísérletek, megfigyelések, mérések, gyakorlati bemutató foglalkozások elemzésével, értékelésével, a pedagógia és a pszichológia diszciplínáinak kutatásával segítik a nevelőtestület szakmai fejlődését. Nagymértékben hozzájárulnak az óvodák közötti szoros kapcsolat fenntartásához, az információáramlás biztosításához, és egymás személyes munkájának megismeréséhez, értékeléséhez.

Az óvodák épületei, a rendszeres felújításoknak, folyamatos karbantartásnak köszönhetően megfelelnek a korszerű elvárásoknak. A 20-25 férőhelyes csoportszobák, a hozzájuk tartozó mosdók, öltözők, kiszolgáló helyiségek praktikusak, kényelmesek, világosak. A központi óvodában az óvodabővítésnek köszönhetően tágas tornatermek, fejlesztő szobák, elkülönítő szoba, orvosi szoba nevelői szoba került kialakításra. Korszerű bútorzat valamint játékeszközök, sporteszközök kerültek beszerzésre. Az óvoda udvara műfüves pályával és számos új udvari játékkal bővült.  A tagóvodák tekintetében, az udvari játékok szintén bővültek a tornaszobák létrehozása a közeljövőben kiemelt célunk. A bútorzat és a berendezési tárgyak  cseréje, pótlása valamennyi épületben folyamatos. Vásárosnaményban nagy segítséget nyújt ebben a civil kezdeményezésre létrehozott alapítvány, és a pályázati lehetőségek nyomon követése, kihasználása. Az óvodák tárgyi feltételeinek javításában nem elhanyagolható a szülők támogatása sem. Az óvodapedagógusok is elismerésre méltó áldozatokat vállalnak a gyermekek környezetének szépítéséért, gazdagításáért. Minden óvodában szembetűnnek a népi hagyományokat idéző használati és dísztárgyak, szőttesek, beregi keresztszemesek, melyeket a dolgozók és a szülők varrtak, gyűjtöttek. Így kezdődik el a népi kultúra kincseinek megismertetése, ápolása, ami a magyarságtudat megalapozását szolgálja ebben az életkorban. Az udvarok szépítése is gondos odafigyelésről árulkodik, szintén a szülők, dolgozók által közösen biztosított virágok ültetésével, a fák, bokrok rendszeres gondozásával, ezzel is nevelve a gyermekeket a természet szeretetére, a természet értékeinek védelmére. Az udvari játékok folyamatos bővítéséhez a pályázati lehetőségek nyújtanak segítséget.

 

Helyi specialitások: Hétszínvirág Óvoda: Az óvoda kiemelkedően eredményes az egészséges életmódra nevelés, az anyanyelvi nevelés, a kézműves tevékenységek szervezése és a zenei képességfejlesztés terén. Nagy gondot fordítanak a környezetvédelem fontosságának tudatosítására, megtapasztaltatására.
Aranyablak Óvoda: A növényekben gazdag csodálatos Tisza folyó menti környéken adódó lehetőségeket, és a településen fellelhető hagyományok megfigyelésének alkalmait használják ki példaértékűen, a természetes környezetben történő közvetlen tapasztalatszerzésre.
Tündérkert Óvoda: Sikeresen valósul meg az óvodában a néphagyomány-ápolás, és a barkácsolás. Eredményesen, játékosan, változatos eszközökkel végzik a mozgásfejlesztést, kiemelten a tartásjavítást, a lábboltozat erősítését.
Platán Óvoda: Az egészséges életmódra nevelés feladatainak megvalósításához a mozgásos és az énekes játékokat alkalmazzák a nevelőmunkában példaértékűen, kiemelt figyelmet fordítva a hátrányos helyzetű gyermekek szokásainak formálására.