vasárnap, február 17, 2019
Betûméret

Hírek Hírek

Hírek

Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. hulladékgazdálkodási közszolgáltató képviseletében az alábbiakról tájékoztatom Önöket:

 

Az állami hulladékgazdálkodási közfeladatot ellátó NHKV Zrt. közszolgáltatási területünkön első alkalommal bocsátotta ki a közszolgáltatási díjakról szóló számláját az országos számlázási rendszeren keresztül (a számlázást eddig a közszolgáltató saját rendszerében, bérszámlázás keretében végezte az NHKV részére).

A 2018. II. negyedéves számlákat várhatóan a mai napon kapják meg az ingatlanhasználók.

Bár az NHKV Zrt. a számlákkal egyidejűleg tájékoztatót is küld az ügyfelek részére, mégis szeretnénk informálni Önöket olyan kérdésekről, melyekkel a lakosok az Önkormányzatokat megkereshetik.

 

  1. Az NHKV Zrt. a díjbeszedést, mint számlafizetési módot megszüntette. A most megkapott év II. negyedéves számlát az ügyfelek kizárólag csekken, csoportos beszedési megbízással vagy átutalással fizethetik meg.
  2. Az NHKV Zrt. által megbízott díjbeszedők a jövőben kizárólag a díjhátralék beszedése érdekében járhatnak el, a kintlévőség kezeléssel kapcsolatos cselekményeket, így a díjhátralékok beszedését és az ezzel összefüggő adatváltozás­bejelentést végezhetik.
  3. Későbbi időpontban kapják meg a számlát a kedvezményes díjat és az időszakos díjat fizető ügyfelek.
  4. A számlázó program a díjfizetés alapegységének tekintett ürítés-számot nem a megszokott Ft/ürítés, hanem Ft/darab elnevezéssel jeleníti meg a számlarészletezőben, mely azonban a számlában egyértelműen az ürítések számát fogja jelenteni az eddigieknek megfelelően (13 db/negyedév).

 

Kérem Önöket, hogy szíveskedjenek tájékoztatást adni azon ügyfeleknek, akik Önökhöz fordulnak.

Kérem, tájékoztassák az ügyfeleket arról is, hogy a számla bal feslő sarkában feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségeken a közszolgáltató készséggel áll a lakosság rendelkezésére.

 

Telefonos ügyfélszolgálat (rögzített vonal):

06/42 508 374

06/42 508 369

06/42 508 371

 

Tisztelettel:

Éberhardt Gábor ügyvetető

Vásárosnamény Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) értesíti a Tisztelt Lakosságot, hogy a téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VII. 27.) Kormány határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) elfogadásra került.

A Kormány fenti döntésében egyetértett azzal, hogy a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesülta vezetékes gáz- vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesüljenek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.

A Korm. határozat előírásainak megfelelően Önkormányzatunknál háztartásonként egy darab igénybejelentés terjeszthető elő 2018. október 15. napjáig, mely határidő jogvesztő.

Az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége (a továbbiakban: háztartás) igényét az „Igénybejelentő nyilatkozat” formanyomtatvány benyújtásával terjesztheti elő. A nyilatkozatot csak hiánytalanul kitöltve tudjuk elfogadni.

Az igénylőnek az igénybejelentő nyilatkozaton rögzíteni kell az igényelt fűtőanyag fajtáját (tűzifa, szén, propán-bután palackoz gáz, propán-bután tartályos gáz, fűtőolaj, pellet/brikett), mely utólag már nem módosítható.

kizárólag elektromos fűtési móddal rendelkező háztartások nem jogosultak az igénybejelentésre.

Tájékoztatom továbbá az igénylőket, hogy a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága az igénybejelentőben foglaltakat jogosult ellenőrizni és helyszíni vizsgálatokat folytatni. Ha a vizsgálat eredményeként valószínűsíthető, hogy az igénybejelentő rosszhiszeműen járt el, az önkormányzat szabálysértési, vagy – minősítő körülmény fennállása esetén - büntetőeljárást kezdeményez.

Igény bejelentési határidő és feltételek:

Az ”Igénybejelentő nyilatkozat” központi nyomtatvány személyesen átvehető a Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal (4800 Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1., a továbbiakban: Hivatal) Ügyfélfogadó helyiségében vagy közvetlenül letölthető az Önkormányzat  www.vasarosnameny.hu honlapjáról.  A hiánytalanul kitöltött nyilatkozatokat 2018. október 15-ig egy eredeti példányban, papír alapon kell benyújtani szintén a Hivatal Ügyfélszolgálatánál ügyfélfogadási időben.

Vásárosnamény, 2018. augusztus 14.

                                                                                                          Filep Sándor sk.

                                                                                                            polgármester

 

- Tudta, hogy a kéményseprés már minden magányszemély számára ingyenes?

A kémények időszakos ellenőrzése a magányszemélyek számára már több mint két éve ingyenes. Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

- Miért szükséges a kéménysepréssel már nyáron foglalkozni?

A fűtési szezon végeztével, amikor az otthoni tüzelő-fűtőberendezéseket már nem, vagy csak alkalmanként használjuk, érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Nem célszerű ugyanis ezeket a teendőket a következő fűtési szezon előtti utolsó napokra halasztani.

A kéményseprő a füstelvezető épségét, valamint a fűtésrendszer működését ellenőrzi. Célja az esetleges problémák kiszűrése, a balesetek megelőzése. A vizsgálat során a szakemberek alaposan átnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, megvizsgálják, hogy biztosított-e az adott helyen a fűtés biztonságos működéséhez szükséges mennyiségű levegő, illetve annak utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Amennyiben a vizsgálat problémát tár fel, fontos a mihamarabbi javításról intézkedni.

- Mi a menete, ha szeretném kitakaríttatni a kéményemet?

Aki az online ügyintézést választja, a www.kemenysepres.hu honlapon előre megadhat két-három, kéményellenőrzésre megfelelő napot – ebben az esetben a kéményseprők telefonon felveszik az ügyféllel a kapcsolatot és közösen megállapodnak az ellenőrzés pontos dátumáról és idejéről.

A katasztrófavédelem kéményseprői gyakran tájékoztató levelekkel járják végig a településeket. Ilyenkor lehetőség van az ellenőrzés azonnali elvégeztetésére is, de ennek igénybevétele ekkor sem kötelező.

Akik a telefonos ügyintézést kedvelik, ők az előhívó nélkül, ingyenesen működő 1818-as számot hívják. Rövid adatvédelmi információk után válasszák a 9-es, 1-es majd ismét az 1-es gombokkal az Időpontfoglalás menüt, ahol a bejelentkező ügyintéző, a hívó adatainak felvételével elindítja a vizsgálati időpont egyeztetési folyamatát. A katasztrófavédelem munkatársa visszahívja az ügyfelet, és megbeszélik az ellenőrzés napját és idejét.

Emellett fordulhatnak a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetéhez

  • e-mailben, a levelet a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu címre küldve
  • postai úton a BM OKF GEK részére címzetten, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre küldve
  • személyesen, ügyfélfogadási időben várjuk a megyei ellátási csoportjainknál
  • a külföldön tartózkodó állampolgárok a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon érik el ügyfélszolgálatunkat.

- Milyen gyakran ellenőriztessem a kéményemet?

Ez attól függ, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva. Ha a házban szilárd tüzelőanyaggal fűtenek, akkor évente, ha gázzal, akkor kétévente egy alkalommal ingyenes a felülvizsgálat.

A társasházban élő magánszemélyekhez írásbeli értesítést követően hívás nélkül érkezik a kéményseprő és ingyenesen elvégzi a sormunkát.

- Mi a teendő, ha gazdálkodó szervezet működik a házban vagy a társasházi lakásban?

Amennyiben családi házban él és a házba gazdálkodó szervezet van bejegyezve, akkor a kéményseprést egy-, vagy kétévente kötelező megrendelni egy kéményseprőcégtől. A szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezések kéményeit évente, a gázzal működőket kétévente. A kéményseprésért fizetni kell. A www.kemenysepres.hu honlap Ügyfélszolgálat oldalán irányítószáma megadásával kikeresheti, hogy az ország adott településén mely kéményseprőcégektől lehet megrendelni a munkát.

A társasházban működő gazdálkodó szervezetekhez a kéményseprő hívás nélkül érkezik, de a munka díját ki kell fizetni. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor az egész munka díját, ha a lakás a társasház gyűjtőkéményére van csatlakoztatva, akkor a munka rá eső részét kell kifizetni, például egy tízlakásos társasház esetén a munkadíj egytizedét.

Fontos tudni!

A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Végeznek díjköteles munkát is, azonban ezeket előre, írásban meg kell rendelni és a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított.

Társaságunk 2018. szeptember 1-től kezdődően az alábbi menetrendi módosítások kerülnek bevezetésre a helyközi menetrend szerinti autóbusz közlekedésben.

 

4209 Fehérgyarmat - Vásárosnamény - Nyíregyháza autóbuszvonalon:

  • A Vásárosnaményból munkanapokon 15.55 órakor Nyíregyházára induló 134 sz. járatot Baktalórántháza, Fenyves Csárda megállóhelyen is megállítjuk. 4316 Vásárosnamény - Olcsva - Nagydobos - Mátészalka autóbuszvonalon:
  • A Vásárosnaményból munkanapokon 10.35 órakor Mátészalkára induló 223 sz. járatot Olcsva, kompátjáró megállóhely érintésével közlekedtetjük.
  • A Vásárosnaményból iskolai előadási napokon 16.10 órakor Olcsvára induló 263 sz. járat közlekedését tanszünetes munkanapokra is kiterjesztjük.
  • Olcsváról tanszünetben munkanapokon 16.40 órai indulással új 258 sz. járatot közlekedtetünk. Ennek megfelelően a járat Olcsva, kompátjáró megállóhelytől 16.40 órakor indul, és Vásárosnamény, vasútállomásra 16.58 órakor érkezik.

 

 

Kisvárda, 2018. augusztus 6.

 

Üdvözlettel:

Illés István

állomásvezető

Annak ellenére, hogy Magyarországon 2000. és 2015. között a várható élettartam közel négy évvel, 75,7-re emelkedett, még mindig öt évvel marad el az uniós átlagtól. Hazánkban a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek jelentik a fő halálozási okot. A helytelen táplálkozás, a dohányzás és alkoholfogyasztás, valamint a mozgás hiánya egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy egészségmutatóink messze alul múlják az Európai Uniós átlagot.
A kormány az elmúlt években több egészséges táplálkozást ösztönző intézkedést hozott. Ilyen volt a népegészségügyi, vagy közismert nevén chipsadó bevezetése, a közétkeztetést megújító rendelet vagy az iskolabüfék termékkínálatának szabályozása.
Ahhoz, hogy valós képet kapjunk és tudjuk, hogy a különféle kormányzati intézkedések milyen hatással vannak a lakosság egészségi állapotára, rendszeres vizsgálatokra van szükség. Ezért az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet - az EFOP 1.8.10-VEKOP-17-2017-00001 számú, „Komplex egészségvédelem és szemléletfejlesztés a táplálkozás és gyógyszerfogyasztás területén” című projekt keretében - lakossági felmérést szervez a 18 éven felüliek körében. A felmérés kérdezői és a dietetikus szakemberek országszerte ezernél több felnőttet az otthonában keresnek fel, és kérdezik meg táplálkozási szokásaikról, életmódjáról.
A felmérés eredményei alapján az egészségügy többet tud tenni azért, hogy Magyarországon egyre többen éljenek egészségesen.
A felmérés elővizsgálata Budapesten 2018. augusztus 24. és 26. között zajlik, a fővizsgálatra 2018. szeptember 1. és december 15. között kerül sor országszerte 149 településen.
A felmérésbe bekerült felnőtt lakosok részére előzetesen felkérő levelet küldünk, melyben tájékoztatjuk őket a felmérés céljáról, s felkérjük őket az abban történő részvételre. A kérdezőbiztosok és ezt követően a dietetikus szakemberek személyesen, az otthonukban keresik fel azokat, akik kaptak felkérő levelet a kutatásban történő részvételre.
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet biztosítja, hogy a kérdésekre adott válaszok alapján senki nem lesz beazonosítható, minden információt titkosan, a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezelnek.
A felmérésről további információk találhatók a www.ogyei.hu oldalon.
A kutatás eredményeinek publikációja 2019 tavaszától várható.
A felmérésben való részvételre felkért személyeknek előre is köszönjük, hogy válaszaikkal hozzájárulnak a felmérés sikerességéhez!

Eseménynaptár

Február 2019
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Cím: 4800 Vásárosnamény
Tamási Áron u. 1.
Tel/Fax.: (06-45) 470-022; 470-035; 470-225
E-mail: hivatal@vasarosnameny.hu

Hivatali ügyfélfogadás
Hétfő: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 12:00
Péntek: 8:00 - 12:00

 

Térítési díj befizetés és ügyintézés
Hétfő: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Csütörtök: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Péntek: 9:00 - 10:00

 

Vásároisnaményi Járási Hivatal Kormányablak Osztály

Cím:4800 Vásárosnamény, Tamási Á. u. 1.
Tel: 45/795-079 Fax:45/795-080 (az ügyintézők melléken érhetőek el)
Időpontfoglalás: személyesen, telefonon, interneten (magyarorszag.hu)

Nyitvatartás
Hétfő: 7:00 - 17:00
Kedd: 8:00 - 16:00
Szerda: 8:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 18:00
Péntek: 8:00 - 16:00

(16 óra után csak bankkártyás fizetésre van lehetőség)

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYEI KORMÁNYHIVATAL VÁSÁROSNAMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL
további elérhetőségei, egyébb információk

Top Free Bets Bonuses view here.

xmlns:og="http://ogp.me/ns#" xmlns:fb="http://ogp.me/ns/fb#"