kedd, július 14, 2020
Betûméret

Hírek

Hírek

Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik, nem közlekednek a mobilizált kormányablakok

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák, és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.

A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.

A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („Kormányablak buszok”) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül.

Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.

A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.

A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.

Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.

Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.

A nem! kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.

Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Járási Hivatal

 

Vásárosnaményi Járási Hivatal

Népegészségügyi ügyek: 06-45-470-215

Gyámügyi ügyek: 06-45-795-054

Szociális ügyek: 06-45-795-064

Foglalkoztatási ügyek: 06-45-570-592

Kormányablak ügyek: 06-45-795-234

Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok - Főosztályok

Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály: 06-42-814-906.

Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály:

Közlekedési Főosztály központi szám és Útügyi feladatok : 06-42/508-130

Fogyasztóvédelmi feladatok: 06-42/500-694

Járműforgalmi és Járműműszaki osztály központi szám: 06-42/501-620

Járműforgalmi osztály KKSZ ügyintézés, digikártya : 06-42/501-624

Járműműszaki osztály jármű átalakítás, összeépítés: 06-42/501-625

Járműműszaki osztály Műszaki vizsga : 06-42/501-620/114. mellék

Népegészségügyi Főosztály: 06-42-501-008

Foglalkoztatási Főosztály Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály:

Foglalkoztatási ügyek: 06-42-501-015; 06-42-597-057

Munkavédelem: 42/501-800

Munkaügy: 42/407-511

Agrárügyi Főosztály

Növény-és talajvédelmi, növényegészségügyi feladatok: 42/508-460

Földművelésügyi feladatok: 42/594-123

 

Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály: 06-42-598-930

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály:

Élelmiszer-biztonsági ügyek: 06 30 4957110

Állategészségügyi, állatvédelmi ügyek: 06 30 9436956

TIR, ENAR: 06 42 598-970

Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály:

Adategyeztetési és Nyugdíjbiztosítási Osztály: 06-42/551-564

Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály: 06-42/795-600

Egészségbiztosítási Osztály: 06-42/795-870

Egészségbiztosítási Pénzellátások Osztálya: 06-42/795-887

Egészségbiztosítási Nyilvántartási és Lakástámogatási Osztály: 06-42/795-878

Nyugdíj Nyilvántartási és Ellenőrzési Osztály: 06-42/551-508

 

 

Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály

Jogi segítségnyújtás, Áldozatsegítés, Családi csődvédelem: 06/42/597-670; 06/42/896-102

Pártfogó felügyelői szakterület: 06/42/597-670; 06/42/597-676

Szociális és Gyámügyi feladatok: 06/42/599-380; 06/42/599-694

 

Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály

Építésügyi és építésfelügyeleti feladatok: 06-42-599-617

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 1. (Kisvárdai, Záhonyi, Vásárosnaményi járások illetékességi területei): 06-45-795-012

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 2. (Mátészalkai, Fehérgyarmati, Csengeri járások illetékességi területei) 06-44-795-673

Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 3. (Nagykállói, Nyírbátori, Baktalórántházi járások illetékességi területei): 06-42-795-026

Felügyeleti Osztály (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye illetékességi területe):06-42-599-358

 

Jogi, Humánpolitikai és Koordinációs Főosztály

Jogi és peres ügyek: 06-42-795-758

Humánpolitikai ügyek: 06-42-599-642

Koordinációs ügyek:06-42-599-636

Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály

Számlázással kapcsolatos ügyek: 42/599-666

Szociális ellátásokkal kapcsolatos: 42/599-652

 

Hatósági Főosztály

Törvényességi Felügyeleti feladatok: 42/599-310

Oktatási és Hatósági feladatok: 42/599-321

Felügyeleti Osztály 42/599-622

 

 

Földhivatali Főosztály

 

Földügyi Igazgatási Osztály 06-42-523-265

Földhivatali Osztály 1. (Fehérgyarmat) 06-44-510-858

Földhivatali Osztály 2. (Kisvárda) 06-45-500-951

Földhivatali Osztály 3. (Mátészalka) 06-44-500-656

Földhivatali Osztály 4. (Nyírbátor) 06-45-510-520

Földhivatali Osztály 5. (Vásárosnamény) 06-45-570-750

Ingatlan-nyilvántartási Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-215 / 523-226

Földmérési és Földügyi Osztály (Nyíregyháza) 06-42-523-204

Vásárosnamény Város valamint Olcsva Község

Óvoda Fenntartó Társulása

4800 Vásárosnamény Tamási Áron utca 1.

 

Fenntartói közlemény óvodai felvételről

 

Az óvodai felvétel törvényi előírásai:

A szülő az óvodai nevelésben történő részvételre jogszabály alapján kötelezett gyermekét köteles beíratni a fenntartó által közzétett közleményben vagy hirdetményben meghatározott időpontban.

Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.

Az óvodába a gyermek – e törvényben foglalt kivétellel – harmadik életévének betöltése után vehető fel. A szülő gyermeke óvodai felvételét, átvételét bármikor kérheti, a gyermekek felvétele folyamatos.

A gyermeket elsősorban abba az óvodába kell felvenni, átvenni, amelynek körzetében lakik, vagy ahol szülője dolgozik. A felvételről, átvételről az óvoda vezetője dönt. Ha a jelentkezők száma meghaladja a felvehető gyermekek számát, az óvoda fenntartója bizottságot szervez, amely javaslatot tesz a felvételre.

Az óvoda köteles felvenni, átvenni azt a gyermeket, aki életvitelszerűen az óvoda körzetében lakik. Életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a gyermek a kötelező felvételt biztosító óvoda körzetében található ingatlant otthonául használja, és az ilyen ingatlan a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásában a gyermek lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az óvodai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel.

 

Az óvodai jogviszony létesítése:

  • Az óvodai felvétel, átvétel jelentkezés alapján történik.
  • Az óvoda vezetője
    • az óvodai felvételi, átvételi kérelemnek helyt adó döntését írásban,
    • a kérelem elutasítására vonatkozó döntését határozati formábanközli a szülővel. A szülő, amennyiben azt az óvodai beiratkozás napján – az elektronikus elérhetőségének megadásával – kérte, elektronikus úton értesítést kap arról, hogy a gyermeke óvodai felvételt nyert vagy felvétele elutasításra került.
  • Az óvodába felvett gyermekek csoportba való beosztásáról a szülők és az óvodapedagógusok véleményének kikérése mellett az óvodavezető dönt

 

A nevelési év meghatározása:

  • minden év szeptember 01-től minden következő év 08. 31 –ig tartó időszak.

Az óvodai beiratkozás időpontjai:

  • április 27.-28.-29.(hétfő-szerda)

 

 

  • Az óvodai beiratkozás helyszínei:
  • Hétszínvirág Óvoda 4800 Vásárosnamény, Bartók Béla utca 24.
  • Aranyablak Tagóvoda 4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2.
  • Tündérkert Tagóvoda 4804 Vásárosnamény Damjanich János út 25.
  • Platán Tagóvoda 4826 Olcsva, Petőfi út 5.

 

A gyermek óvodai beíratásához szükséges közokiratok, dokumentumok:

  • a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • a szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa,
  • a gyermek TAJ kártyája, és oltási kiskönyve.

Az óvodáztatási kötelezettség nem teljesítése esetén alkalmazható jogkövetkezmények:

Az Nkt. 8. § (1)   Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény, amely a gyermeket fokozatosan, de különösen az utolsó évében az iskolai nevelés-oktatásra készíti fel. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a településen, fővárosi kerületben, vagy ha a felvételi körzet több településen található, az érintett településeken lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.

(2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt. A szülő - tárgyév május 25. napjáig benyújtott - kérelme alapján a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek a negyedik életévét betölti, a Kormány rendeletében kijelölt szerv (a továbbiakban: felmentést engedélyező szerv: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Vásárosnaményi Járási Hivatala) felmentheti az óvodai foglalkozáson való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, sajátos helyzete indokolja. Ha az eljárásban szakértőt kell meghallgatni, csak az óvodavezető vagy a védőnő rendelhető ki, és a függő hatályú döntésben nem kell rendelkezni a kérelmezett jog gyakorlásáról.”

A napi négy órában óvodai nevelésre kötelezett (3 éves óvodakötelezett) gyermek szülője, amennyiben gyermeke az óvodakötelezettségét külföldön teljesíti, köteles arról a beiratkozás idejének utolsó határnapját követő tizenöt napon belül írásban értesíteni az oktatási hivatalt. A napi négy órában óvodai nevelésre kötelezett, az óvodával jogviszonyban álló gyermek szülője, amennyiben a gyermeke az óvodakötelezettségét a jövőben külföldön teljesíti, előzetesen köteles értesíteni az óvodavezetőt.

A szülő kötelessége tehát, hogy a törvényben meghatározott időponttól kezdve, biztosítsa gyermeke óvodai nevelésben való részvételét!

 

Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló óvodai nevelésben való részvételre kötelezett gyermekét kellő időben az óvodába nem íratja be, a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény 247. § (1) bekezdés a) pontja alapján szabálysértést követ el, amely pénzbírsággal sújtható.

Az óvoda döntése ellen a szülő a közléstől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított tizenöt napon belül eljárást indíthat az óvodavezetőnél (Nkt. 37. § (2)).

Az óvodavezető döntése tekintetében a Nkt. 37. § (1-3) bekezdései, valamint 38. §-a alapján a fenntartó (jegyző) jár el és hoz másodfokú döntést. Az eljárás illetékmentes, a jegyző a döntés jogszerűségét vizsgálja.

A szülő – jogszabálysértésre hivatkozással – a másodfokú döntés bírósági felülvizsgálatát kérheti a közléstől számított harminc napon belül.

A kijelölt óvoda vezetője a megküldött szakértői vélemény vagy a járási hivatal határozata alapján értesíti a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Vásárosnaményi Járási Hivatalt, ha a gyermeket az óvodába nem íratták be.

 

Az integráltan nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai felvétele:

Az intézményalapító okirata szerint a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdőgyermekek integrált nevelése valósítható meg az általunk fenntartott óvodákban.

Óvodák és azok elérhetőségei:

Hétszínvirág Óvoda 4800 Vásárosnamény, Bartók B. út 24

06/70 266-4402  06-45-470-648

Aranyablak Tagóvoda 4803 Vásárosnamény, Óvoda út 2.

06-45-478-249;    06-70-330-4223

Tündérkert Tagóvoda 4804 Vásárosnamény Damjanich út 25.

06-45-478-633;    06-70-633-2090

Platán Tagóvoda 4826 Olcsva, Petőfi út 5.

06-45-703-326;    06-70-967-9847

Az óvoda felvételi körzete:

  • Vásárosnamény város közigazgatási területe,
  • a 4826-os irányítószámhoz tartozó Olcsva Község közigazgatási területe.

Az óvodai felvétel tárgyában meghozott döntés közlésének határnapja:

2020.május 29.

A jogorvoslati eljárás szabályai:

Az óvodai felvétel elutasításáról szóló döntés ellen a szülő - a közléstől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított tizenöt napon belül fellebbezhet. Az óvodai felvétellel kapcsolatban érdeksérelemre hivatkozással benyújtott kérelem tekintetében másodfokon a fenntartó - Vásárosnamény Város valamint Olcsva Község Óvoda Fenntartó Társulása, székhely: 4800 Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1. – jogosult eljárni és dönteni. A fellebbezés benyújtásának a helye: Vásárosnaményi Játékország Óvodái 4800 Vásárosnamény, Bartók Béla utca 24.

Kérjük a Tisztelt Szülőket, hogy a megadott időben, a jelen közleményben foglaltak szerint gondoskodjanak a gyermekek beíratásáról.

Eseménynaptár

Július 2020
H K Sz Cs P Szo V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Cím: 4800 Vásárosnamény
Tamási Áron u. 1.
Tel/Fax.: (06-45) 470-022; 470-035; 470-225
E-mail: hivatal@vasarosnameny.hu

Hivatali ügyfélfogadás
Hétfő: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 12:00
Péntek: 8:00 - 12:00

 

Térítési díj befizetés és ügyintézés
Hétfő: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Csütörtök: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Péntek: 9:00 - 10:00

 

Vásárosnaményi Járási Hivatal Kormányablak Osztály

Cím:4800 Vásárosnamény, Tamási Á. u. 1.
Tel: 45/795-079 Fax:45/795-080 (az ügyintézők melléken érhetőek el)
Időpontfoglalás: személyesen, telefonon, interneten (magyarorszag.hu)

Nyitvatartás
Hétfő: 8:00 - 16:00
Kedd: 8:00 - 16:00
Szerda: 8:00 - 18:00
Csütörtök: 8:00 - 16:00
Péntek: 8:00 - 14:00

(16 óra után csak bankkártyás fizetésre van lehetőség)

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYEI KORMÁNYHIVATAL VÁSÁROSNAMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL
további elérhetőségei, egyébb információk

Top Free Bets Bonuses view here.