szerda, december 11, 2019
Betûméret

Hírek

Hírek

Hamarosan megkezdődik a napraforgó virágzása, amikor is a méhészek gyakran tapasztalják a méhcsaládok gyengülését, pusztulását. A méhelhullási esetek hatékony és szakszerű kivizsgálása érdekében az Agrárminisztérium kéri, hogy a méhészek haladéktalanul jelentsék az eseteket a Nébih Zöld Számán (06-80/263-244).

A növénytermesztés során elengedhetetlen az okszerű növényvédő szer használat és az előírásoknak megfelelő technológia alkalmazása. A szabályos felhasználás biztonságos és nem okozhat méhmérgezést. Ha azonban a növényvédő szer kijuttatás méhelhulláshoz vezet, azt a méhészeknek haladéktalanul jelenteniük kell az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóságok felé.

Az Agrárminisztérium tapasztalatai szerint az elmúlt években csupán a méhpusztulási esetek töredékéről tájékoztatták a hatóságokat. A szakszerű kivizsgálás érdekében a szakminisztérium kéri, hogy a méhelhullásokat a méhészek azonnal jelezzék.

A gyors bejelentés kiemelten fontos annak érdekében, hogy a szakemberek megtehessék a szükséges intézkedéseket. A helyszíni szemle és a mielőbbi laboratóriumi vizsgálatok alapján ugyanis nagyobb eséllyel tárható fel, mi okozta az állatok pusztulását. A bejelentési kötelezettséget törvény is előírja az állattartók részére, de az esetekről való értesülés egyfajta visszacsatolás is a hatóságok számára.

A vizsgálati eredmények hosszú távon hozzájárulnak ahhoz, hogy minden szükséges intézkedést megtehessenek a méhek védelme érdekében. Ha valaki méhelhullást tapasztal, hívja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Zöld Számát - 06-80/263-244!

Vízmérő állás bejelentésére az adott hónap 10. és 20. napja közötti időszakban biztosítunk lehetőséget az alábbi elérhetőségeken:

Online ügyfélszolgálaton, regisztrációt követően: https://vizcenter.hu/trv/user?op=regisztracio#ctop Online ügyfélszolgálaton, regisztráció nélkül: https://vizcenter.hu/trv/meroora alias bejelentese noreg

Mobil applikáción keresztül:

https://vizcenter.hu/trv/mobil applikacio

Díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül:

06-80/205-157 / 2. menüpont (automata rögzítés)

A mérőállás diktáláshoz szükséges adatok:

  • 8 jegyű felhasználói azonosító szám
  • vízmérő gyári számának utolsó 4 karaktere
  • mérőállás

Új csoportos beszedési megbízás:

A csoportos beszedési megbízás megadásához szükséges felhasználó azonosítók megváltoznak. Az új azonosító a számla 3. oldalán található szerződéses folyószámla szám.

A TRV Zrt. GIRO azonosító száma változatlanul: A11265832T216

Amennyiben Ön már korábban is csoportos beszedés alapján egyenlítette ki számláját, nincs teendője! E-számla igénylése:

Könnyítse meg életét - váltson e-számlára!

Az ingyenes Díjnet számlabemutató rendszer segítségével a Társaság által kibocsátott számlákat elektronikus formában, az interneten keresztül tekintheti meg. A számlák kiegyenlítése igény szerint történhet bankkártyával, internetbankon keresztül, csoportos beszedési megbízással, eseti banki átutalással, vagy akár okostelefonjával az iCsekk mobilalkalmazással. Az elektronikus számlákat digitális aláírással és időbélyegzéssel látja el a Társaság, melyek a hatályos jogszabályoknak megfelelően igazolják, hogy a számla adott időpontban az adott tartalommal került kiállításra.

Az elektronikus számla előnyei:

  • nincs postai sorban állás
  • kényelmes: bármikor, bárhonnan elérhető
  • egyszerű, gyors, biztonságos, időtálló
  • környezetbarát, környezettudatos


A szolgáltatás igényléséhez regisztráljon a Díjnet Zrt. oldalán (www.dijnet.hu). s ott keresse a számlakibocsátói regisztráció menüpontban a TRV Zrt.-t!

Fizetési Pont-on is rendezheti vízdíját!

A díjfizetés egyszerűen, kényelmesen és gyorsan, akár egy perc alatt elvégezhető. A bankkártyás tranzakció nem átutalásnak, hanem kártyás fizetésnek számít, így plusz költség nem jelentkezik a befizetésnél!


Keresse az alábbi matricákkal ellátott üzleteket, ahol tehát már lehetőség van a vízdíj kiegyenlítésére is:

Bővebben a www.fizetesipont.hu oldalon tájékozódhat!

Telefonos ügyfélszolgálatunk (Call Center) díjmentesen elérhető a +36-80/205-157-es telefonszámon.

Szolnok, 2019. 07. 02.

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
Ügyfélkapcsolati csoport


A „112” az Európai Unió tagállamainak a nap 24 órájában hívható segélyhívó

 

MI A 112-ES SEGÉLYHÍVÓSZÁM?

száma, mely hívásával azonnali segítség kapható a készenléti szervektől (Rendőrség, Mentőszolgálat, Katasztrófavédelem). A 112-es segélyhívószámot közel 30 évvel ezelőtt az Európai Unió kezdeményezése alapján hozták létre azzal a céllal, hogy a bajbajutottaknak csak egy segélyhívószámot legyen szükséges megjegyezni függetlenül attól, hogy mentőt, tűzoltót vagy rendőrt szeretnének hívni.


A 112-es segélyhívó szám minden nyilvános, vezetékes és mobiltelefonról ingyenesen hívható. A legtöbb mobiltelefonon a 112-es szám a billentyűzár feloldása nélkül is hívható. Abban az esetben is lehet 112-es hívást kezdeményezni, ha nincs hálózat a mobiltelefonon.

 

HOL FOGADJÁK A 112-ES SEGÉLYHÍVÁST

Hazánkban Miskolcon és Szombathelyen alakították ki a hívásfogadó központokat, ahol a hívásfogadó operátorok fogadják és szükség esetén onnan továbbítják a bejelentéseket az illetékes, intézkedő készenléti szervek részére.

A hívásfogadó központok átadása:

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/szervezeti-

hirek/hivasfogado-kozpontok-atadasa-fotokkal


Statisztikai adatok a hívásfogadó központok tevékenységéről http://www.police.hu/sites/default/files/%C3%9Cgyelet%20SK%202019.%2004.pdf

 

SEGÉLYHÍVÁSKOR MIT KELL MINDENKÉPPEN ELMONDANI?

A 112-es segélyhívószám felhívását követően a hívásfogadó központ operátora jelentkezik, aki az alábbi alapinformációkat fogja megkérdezni (a körülmények és a lehetőségek függvényében amennyire lehet nyugodtan, tagoltan és érthetően kell válaszolni):

  • a bejelentő neve, telefonszáma;
  • az esemény helyszíne;
  • mi történt, kinek van szüksége segítségre;
  • az esemény kapcsán felmerül-e valakinél közvetlen életveszély;
  • esetleges sérültek száma, a sérülés(ek) foka;
  • az esemény folyamatban van-e vagy már lezajlott.

 

MI TÖRTÉNIK, HA VALAKI INDOKOLATLANÚL FELHÍVJA A 112-ES SEGÁLYHÍVÓSZÁMOT?

A segélyhívó számok rendeltetéstől eltérő használata és a valótlan bejelentés is szabálysértésnek minősül és pénzbírság megfizetését vonhatja maga után.

Az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, veszélybe sodorva azoknak az életét, akik valóban a rendőrség, mentőszolgálat vagy a katasztrófavédelem segítségére szorulnak:

KIEMELKEDŐ ESEMÉNY, BEJELENTÉS

Rendszeresen leírunk egy-egy esetet a hívásfogadó operátorok munkájának bemutatása érdekében, ezzel is szemléltetve szerteágazó, az élet minden területére kiterjedő tevékenységüket.

 

SEGÉLYHÍVÁS2019. FEBRUÁR

Egy megtört hangú bejelentő tájékoztatta a hívásfogadó operátort, hogy Budapesten él, vállalkozása csődbe ment, nem tudja fizetni a számláit, tartozásai vannak, ezért elkeseredésében öngyilkos lesz.

A hívásfogadó operátor együtt érzően, empatikus módon, irányított kérdésekkel megtudta a bejelentő nevét, majd a célirányos, irányított kérdésekkel a lakhelyét is, így azt is, hogy hova kell küldeni a segítséget. A bejelentő nagy türelemmel, de határozottan irányította a beszélgetést, amely során több alkalommal nehézségekbe ütközött, ugyanis a bejelentő kissé „törte” a magyar nyelvet nem mindent értett meg, ezzel párhuzamosan kijelentette, hogy nem akar sem mentésirányítóval, sem tevékenységirányítóval beszélni. Volt olyan pontja a beszélgetésnek, amikor elkeseredésében ki akart ugrani az ablakon. Ekkor a hívásfogadó operátor empatikus kérdésekkel a bejelentő családjáról kérdezett, majd a háttérben ugató kutyájára terelte a beszélgetés menetét. A személyes hangvételű beszélgetés elterelte a bejelentőt öngyilkossági szándékától, egyben meg is nyugtatta őt és ezáltal a hívásfogadó operátor elnyerte a bizalmát. Az ezt követő beszélgetés során már lehetett érzékelni a bejelentő hangján, hogy kezd megnyugodni. A hívásfogadó operátor miközben beszélgetésben tartotta a bejelentőt, párhuzamosan rögzítette a bejelentési adatlapot, azon a megismert releváns információk alapján meghatározta a bejelentő pontos helyzetét és megküldte azt elektronikusan a BRFK Tevékenység-irányítási Központ részére.

Miközben a hívásfogadó operátor szóval tartotta a bejelentőt, megszólalt a kapucsengő, amelyről a bejelentő azt gondolta, hogy a barátnője érkezett meg. A hívásfogadó operátor kérte, hogy addig ne szakítsa meg a beszélgetést, amíg beengedi a barátnőjét. A bejelentő ajtót nyitott, a kiérkező rendőrök átvették a telefont és megköszönték a hívásfogadó operátor segítségét.

Összhangban a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvénnyel (rövidítve: Pmt.), felhívjuk a civil szervezetek figyelmét arra, hogy minden üzleti kapcsolattal rendelkező jogi személynek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet képviselőjének ismételten nyilatkoznia kell a jogi személy vagy a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tényleges tulajdonosáról, valamint a tényleges tulajdonosra vonatkozó adatokról.

A civil szervezet bankszámláját vezető pénzintézet a nyilatkozat elmulasztása esetében a vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint köteles megtagadni az érintett ügyfél megbízásainak és ügyleteinek teljesítését, azaz akár támogatási pénzek felhasználásától, vagy Szja 1%-kal kapcsolatos tranzakcióktól is eleshet a szervezet.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a nyilatkozatok megtételére 2019. június 26-ig van lehetőség.

Mivel a nyilatkozattétel formája pénzintézettől függően eltérhet, kérjük, hogy szíveskedjenek erről a számlavezető fiókban tájékozódni.

A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

 

Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.

Eseménynaptár

December 2019
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Cím: 4800 Vásárosnamény
Tamási Áron u. 1.
Tel/Fax.: (06-45) 470-022; 470-035; 470-225
E-mail: hivatal@vasarosnameny.hu

Hivatali ügyfélfogadás
Hétfő: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 8:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 12:00
Péntek: 8:00 - 12:00

 

Térítési díj befizetés és ügyintézés
Hétfő: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Kedd: NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Szerda: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Csütörtök: 9:00 - 11:45 | 12:45 - 16:00
Péntek: 9:00 - 10:00

 

Vásárosnaményi Járási Hivatal Kormányablak Osztály

Cím:4800 Vásárosnamény, Tamási Á. u. 1.
Tel: 45/795-079 Fax:45/795-080 (az ügyintézők melléken érhetőek el)
Időpontfoglalás: személyesen, telefonon, interneten (magyarorszag.hu)

Nyitvatartás
Hétfő: 7:00 - 17:00
Kedd: 8:00 - 16:00
Szerda: 8:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 18:00
Péntek: 8:00 - 16:00

(16 óra után csak bankkártyás fizetésre van lehetőség)

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYEI KORMÁNYHIVATAL VÁSÁROSNAMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL
további elérhetőségei, egyébb információk

Top Free Bets Bonuses view here.